Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att kollegan jag byter av är precis som mitt ex. Gör minsta möjliga och lämnar massa skit jag får plocka reda på. Jag får göra en massa grejer vi egentligen ska dela på. Blir både trött och irriterad. Kan inte heller ta upp problemet för jag orkar inte tjafsa och få dålig stämning 🤦‍♀️
 
Säger du till? Jag säger till mina kollegor när jag tycker de överdoserar, några har jag frågat om flaskan gått sönder.

Finns det möjlighet att prata med typ HR? De kanske kan sätta upp någon sorts policy för astma och allergi eller liknande.

Nej. Vi är ett litet kontor med få anställda (kontorspersonal). Den kollegan gillar mig inte så säger jag något kommer det bara tolkas som någon sorts personlig attack för att jävlas och så kommer jag få ett helvete, så det är bara att härda ut.
 
I måndags ramlade det in 10 (!) Stycken bemanningsanställda på mitt skift och 10 stycken på det andra skiftet, och vi har knappt jobb inne. Relativt vanligt att det kommer en skara nytt folk ofta. Folk som inte håller måttet byts ut omedelbart. Känns inget vidare att vara rädd att förlora jobbet pga av alla nya. Men man får vara glad för varje dag med jobb.

Jag är redan inne på övertid, 9 månder är normalt max eftersom man sen ska få samma villkor som de fastanställda. Då väljer företaget att ta in nytt folk istället för att ge rimliga villkor.
 
Senast ändrad:
Senaste systemuppdateringen på telefonen har gjort att den äter batteri. Mycket störigt.

Alltså ja! Varje jäkla gång. Så otroligt irriterande.
Android-uppdateringen som kom idag? Jag reflekterade faktiskt över att min telefons batterinivå var ovanlig låg nu i eftermiddags, och kan inte precis tycka att jag har varit och pillat ovanligt mycket på telefonen idag precis....
 
Android-uppdateringen som kom idag? Jag reflekterade faktiskt över att min telefons batterinivå var ovanlig låg nu i eftermiddags, och kan inte precis tycka att jag har varit och pillat ovanligt mycket på telefonen idag precis....

Jag fick uppdatering för typ en vecka sen (android). Det borde vara samma.
 
Android-uppdateringen som kom idag? Jag reflekterade faktiskt över att min telefons batterinivå var ovanlig låg nu i eftermiddags, och kan inte precis tycka att jag har varit och pillat ovanligt mycket på telefonen idag precis....
Det beror ju på vilken version man har. Det är nog ett tag sen senast uppdatering för mig, men varje gång blir det batteriproblem. Det brukar jämna ut sig efter ett tag dock
 
På röntgensjuksköterskan som tyckte jag kunde genomföra dagens MR utan lugnande för det tar bara 8 minuter.

Det står i journalen att jag måste få lugnande innan och ingen pytreliten spädbarnsdos för då avbryter jag efter 1 minut i ren panik och med tårar. Jag får panik pga att huvudet är fastspänt inte pga att det är trångt och låter illa.

Teatat allt! Annars får dom helt enkelt söva mig. Det är bara att välja.

Blev ingen MR om jag säger så....
 
På röntgensjuksköterskan som tyckte jag kunde genomföra dagens MR utan lugnande för det tar bara 8 minuter.

Det står i journalen att jag måste få lugnande innan och ingen pytreliten spädbarnsdos för då avbryter jag efter 1 minut i ren panik och med tårar. Jag får panik pga att huvudet är fastspänt inte pga att det är trångt och låter illa.

Teatat allt! Annars får dom helt enkelt söva mig. Det är bara att välja.

Blev ingen MR om jag säger så....

Men jävla pucko som skiter i vad som står i journalen :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 966
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp