Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår dig precis. Hade tamråttor ett tag och folk har fan inget jävla hyfs. Jag skämtar väl inte om att deras barn är ohyra, äckliga och borde slås ihjäl? Håll tyst istället om de inte gillar dem.
Men eller hur, och det blir verkligen så himla Tjatigt. Varje gång liksom. Jag VET att folk generellt inte gillar spindlar och ormar och det är helt okej att säga det, men just den där jargongen är så tröttsam och så himla inte-rolig.
 
Fått hög dos kortison torsdag, fredag och lördag och hjärnan tycker att vi ska vara vakna.

Så jag roar mig med att läsa omplaceringsannonser och stör mig på svaren.....


- Åh vad söt han är men jag har ju redan 38 katter. Synd.

- ÅH. Han hade jag velat ha men jag bor ju i Haparanda och hundstackarn i Ystad.

- Åh. Stackars Snuttan. Så lik min gamla katt jag hade 1948 när jag var 1 år. Titta vad lika dom är.

- Åh. Är du helt säker på att han inte dödar min andra hund. Menar en gång är ingen gång. Min hund biter han säkert inte ihjäl.
 
Blir orimligt provocerad av tjockt drejar porslin. Det ska vara tunt. Väldigt tunt. Annars är det fult och ovärdigt det fina porslinet. Klarar inte av att se det, ännu mindre ta i det.

Mvh,
Porslinsnobb
Jag ogillar tjockt porslin i allmänhet. Våra muggar på jobbet är tjocka. De är väldigt tunga, rymmer inte speciellt mycket med tanke på sin storlek och tar dessutom sjukt mycket plats i skåpen. Fult som stryk är det också.
 
Fast tjockare sten- och lergods är okej så länge det är snyggt, bra proportioner, balanserat och jämnt drejat. Men porslin ska vara tunt.
Jag är ingen expert så jag kan säkert inte alltid se skillnaden, men jag tror att de på jobbet faktiskt är helt i porslin. Har lyckats slå sönder en en gång och de har liksom inte en sån lackerad yta eller vad man ska säga utan de är i samma material hela vägen igenom.

Sen ska jag erkänna att jag inte tycker att tjockt stengods är snyggt heller. Iaf inte när det handlar om "matporslin" som tallrikar, muggar osv, tycker det passar bättre till krukor och andra dekorativa grejer :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp