Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft min bil inne för att fixa rost. Under semestern. Garantijobb, bilen fyller 5 i november. Tjatade i flera dagar om att jag behövde lånebil för att kunna jobba, men nja, kanske, ska kolla osv. Till slut tröttnade min kära mamma och ringde dom. 5 min senare har jag en lånebil 😅 Tack mamma!
Men. När jag hämtade bilen idag, kollade jag hur det såg ut. Och självklart har dom missat en fläck.
Det tog dom på sig efter lite kontroller med han som haft ärendet mot tillverkaren. Så nu måste den in igen. Denna gång får jag lånebil hela perioden. Men min ena katt är dålig och jag kommer troligen behöva åka endel med henne. Man får inte ha djur i lånebilen. Så nu blir det planera och hoppas att dom inte behöver 11 dagar på sig igen.
 
Handlade mat online för 1 vecka sedan, varorna hämtades dagen efter och slutsumman drogs från kontot. Men ff är den första preliminära summan reserverat på kontot, enormt störande! Aldrig hänt när jag handlat förut.
 
IT teknikern på mannens jobb försöker installera vår skrivare till hans dator och jag kan inte skriva ut från min dator under tiden. Har har hållit på i 3 timmar nu 🙄

Och jag skriver inte ut ofta men just idag behöver jag skriva ut
 
Jag stör mig på att jag precis noterade att fronten på min i övrigt vita mikro är liksom helt gul (?!). Har den alltid sett ut så här (jag har haft den i jag vet inte hur många år; den enda mikrovågsugn som jag har haft sedan jag flyttade hemifrån) eller har den bleknat så jävligt? Jag kan verkligen inte motivera att slänga ut den och skaffa en ny utifrån detta, men alltså helvete vad ful den är. 😅
 
Stör mig på att det så fort jag nämner någonting om spindlarna eller ormarna i sällskap ska det machoskämtas om att ta fram hagelbössan eller bränna ned huset. Höhö liksom. Skitroligt. Ungefär som i mellanstadiet när pojkarna började gasta om hamburgare så snart en häst kom på tal.
Jag förstår att djuren inte är allas favoriter, men de där "skämten" är så otroligt tröttsamt dammiga.
 
Jag stör mig på att jag precis noterade att fronten på min i övrigt vita mikro är liksom helt gul (?!). Har den alltid sett ut så här (jag har haft den i jag vet inte hur många år; den enda mikrovågsugn som jag har haft sedan jag flyttade hemifrån) eller har den bleknat så jävligt? Jag kan verkligen inte motivera att slänga ut den och skaffa en ny utifrån detta, men alltså helvete vad ful den är. 😅
Du vet vilken fråga som kommer att komma nu va?
 
Stör mig på att det så fort jag nämner någonting om spindlarna eller ormarna i sällskap ska det machoskämtas om att ta fram hagelbössan eller bränna ned huset. Höhö liksom. Skitroligt. Ungefär som i mellanstadiet när pojkarna började gasta om hamburgare så snart en häst kom på tal.
Jag förstår att djuren inte är allas favoriter, men de där "skämten" är så otroligt tröttsamt dammiga.
Förstår dig precis. Hade tamråttor ett tag och folk har fan inget jävla hyfs. Jag skämtar väl inte om att deras barn är ohyra, äckliga och borde slås ihjäl? Håll tyst istället om de inte gillar dem.
 
För övrigt stör jag mig på mina själviska grannar. Vi är två lägenhetshus som delar på ett soprum med källsortering. Fyra kärl för pappersavfall där folk skiter fullständigt i att ens vika stora kartonger. De slänger bara ner så när det inte går i mer av mina hopvikta mjölkkartonger så är kärlen ändå bara halvfulla.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 174
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
24 25 26
Svar
512
· Visningar
25 979
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 674
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 318
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp