Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på det faktum att organisationen Talita omnämns i seriösa debatter utan att göra upp med deras mormonska värdegrund, och att det verkar vara värre än vad jag fått för mig. Att grundaren + make menar att de framkallat mirakel genom fastande/bön och omvänt någon självdestruktiv ung kvinna som nu döpts etc.
Gäller ju även grundaren av intedinhora och makarna Rung.
Att de delar saker som har med kristna fundamentalister att göra alltså.
Det går liksom runt i en cirkel så dessa grupper plötsligt står bakom samma barrikader, trots att de borde stå på var sin sida om den.
 
Sork :rage:

Jag har runda hål i gräsmattan och i en rabatt. Katten spanar intensivt varje dag men har i hittills inte lyckats fånga nåt.

Jag HATAR sork De är värre än mördarsniglar. Sniglarna har man i alla fall nöjet att få mörda. Sorkhålen ser man men kan inte göra nåt.
 
Sork :rage:

Jag har runda hål i gräsmattan och i en rabatt. Katten spanar intensivt varje dag men har i hittills inte lyckats fånga nåt.

Jag HATAR sork De är värre än mördarsniglar. Sniglarna har man i alla fall nöjet att få mörda. Sorkhålen ser man men kan inte göra nåt.
Du skulle lånat mammas katt några dar, de har inte en chans då :devil: Den enda katt jag någonsin tyckt det är synd han är kastrerad, fenomenal jägare som dagligen drar hem döda vattensorkar, stora råttor och allt möjligt man inte vill ha i området :devil:
 
Jag klagade för några dagar sen att jag kände av ryggen. Jag klarade mig dock från ett ryggskott och den känns helt okej. Då fick jag nackspärr istället. :cautious: det är iofs bättre än ett ryggskott men ungefär lika handikappande när det kommer till tungt trädgårdsarbete.
 
Killen som vill ta över min lägenhet har inte ens skickat in ansökan fast han skulle gjort det i torsdags :banghead: Han glömde bort det :banghead: Både jag och hyresvärden väntar på det, så fort ansökan kommer in o killen godkänns så gör vi klart allt! Jag fattar inte hur man kan va så disträ, han vill flytta in om 2 veckor och sen i torsdags har han inte tänkt tanken att han behöver veta om han ens får flytta in :confused: :banghead:
 
Den här dagen...
10.00 möte i grannstaden
13.00 vaccination

Behöver veckohandla och åka till stallet. Var hemma från mötet 11.30, för lite tid för att hinna både äta lunch och handla före vaccinationen så nu har jag ätit lunch och planterat ut de sista växterna. 40 min kvar till jag behöver åka - för lite tid för att hinna med något vettigt så sitter i soffan, slöar och blir trött.

Vaccinationen är typ påväg till stallet så tar det när jag är klar där och får handla när jag kommer hem igen, vilket blir runt 16-17 tiden när hela Falun ska handla 🤦‍♀️. Kan inte heller skjuta på handlingen till imorgon eftersom kylen är tom.

Jag avskyr att inte produktivt kunna beta av saker utan att behöva förhålla mig till tiden med kasst intervall
 
Den här dagen...
10.00 möte i grannstaden
13.00 vaccination

Behöver veckohandla och åka till stallet. Var hemma från mötet 11.30, för lite tid för att hinna både äta lunch och handla före vaccinationen så nu har jag ätit lunch och planterat ut de sista växterna. 40 min kvar till jag behöver åka - för lite tid för att hinna med något vettigt så sitter i soffan, slöar och blir trött.

Vaccinationen är typ påväg till stallet så tar det när jag är klar där och får handla när jag kommer hem igen, vilket blir runt 16-17 tiden när hela Falun ska handla 🤦‍♀️. Kan inte heller skjuta på handlingen till imorgon eftersom kylen är tom.

Jag avskyr att inte produktivt kunna beta av saker utan att behöva förhålla mig till tiden med kasst intervall

Fast jag tycker det inte brukar vara så farligt i Falun numera även den tiden på fredagarna, speciellt inte när det inte är lönefredag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 139
Senast: pepp
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 607
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 661
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
117 308
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp