Äh, det har jag ätit några gånger! Går säkert fint!Vi åt kyckling som visade sig vara lite rosa på några ställen. Suck.
Bara att hoppas att vi ändå lyckades undvika campylobacterna. Till helgen vet vi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det har jag ätit några gånger! Går säkert fint!Vi åt kyckling som visade sig vara lite rosa på några ställen. Suck.
Bara att hoppas att vi ändå lyckades undvika campylobacterna. Till helgen vet vi.
Jag är inte särskilt nojig med kyckling egentligen, men man vet ju aldrig. Jag ör noga med att den ska vara genomstekt såklart, men missade nu.Äh, det har jag ätit några gånger! Går säkert fint!
Vanlig svensk kyckling tror jag att är mycket liten risk. Såklart ska man vara noga, men jag skulle inte vara ett dugg orolig.Jag är inte särskilt nojig med kyckling egentligen, men man vet ju aldrig. Jag ör noga med att den ska vara genomstekt såklart, men missade nu.
Hoppas.
Just campylobacter har påvisats i ganska hög förekomst i färsk svensk kyckling (vilket det här var). Upp till var femte slaktad i vissa undersökningar, 2017 tex var det rejält många fall. Campylobacter ger ju desutom otrevliga symtom. Salmonella är jag inte orolig för.Vanlig svensk kyckling tror jag att är mycket liten risk. Såklart ska man vara noga, men jag skulle inte vara ett dugg orolig.
Blä. Jag ska boka in besiktning men drar på det. Jag har ingen lust, för det blir säkert dyrt efteråt.Det blir en dyr bilservice idag
Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.Blä. Jag ska boka in besiktning men drar på det. Jag har ingen lust, för det blir säkert dyrt efteråt.
Stå ute och vänta? Här funkar det precis som vanligt, förutom att de vill att man kommer ensam och håller avstånd.Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.
På den stationen jag var på i januari skulle man stå utomhus på en angiven plats och vänta tills de körde ut bilen till en. Man fick inte ens köra in den i hallen själv utan de hämtade den på parkeringen. Det var bara en person åt gången som fick vistas inne i besöksrummet där man anmäler att man är på plats så där inne gick det inte att sitta heller.Stå ute och vänta? Här funkar det precis som vanligt, förutom att de vill att man kommer ensam och håller avstånd.
Min är 15, så det brukar ju ofta vara något de hittar. Och sen ska den in på service efter besiktningen också.Jag har en 16 år gammal bil och trodde jag skulle få en rad 2or på besiktningen men den gick faktiskt igenom utan anmärkning. Jag tror iof att de är extra "snälla" just nu eftersom besiktningarna ska gå så snabbt då man måste stå utomhus och vänta. Jag var på en av de största besiktningsfirmorna och det tog nog max 10 min att göra hela besiktningen inkl körtestet, så snabbt går det aldrig annars.
Konstigt att det är så olika regler. Jag använder mig av Besikta. Kanske skiljer mellan de olika företagen?På den stationen jag var på i januari skulle man stå utomhus på en angiven plats och vänta tills de körde ut bilen till en. Man fick inte ens köra in den i hallen själv utan de hämtade den på parkeringen. Det var bara en person åt gången som fick vistas inne i besöksrummet där man anmäler att man är på plats så där inne gick det inte att sitta heller.
Jag använde Bilprovningen. Troligen är det en företagsgrej vilken policy de har.Konstigt att det är så olika regler. Jag använder mig av Besikta. Kanske skiljer mellan de olika företagen?
Konstigt att det är så olika regler. Jag använder mig av Besikta. Kanske skiljer mellan de olika företagen?
Oj, jag är strikt trogen Bilprovningen här för de är så otroligt duktiga och trevliga och hjälpsamma...Kan så vara... men lokala Besikta skyr jag som pesten (de fick tillståndet indraget och bytte sedan kedja till Besikta). Bilprovningen bojkottar jag också, de är så sjukt otrevliga på lokala stationen.
Måste det vara fryst? Finns ju massor av färsk färdigmat, många butiker gör ju egna matlådor, färdiga sallader och mackor...Stör mig på att min mage inte tål färdiga rätter från frysdisken. Jag har åter igen fått problem. Så jag måste ha hemlagad mat men jag vet bara inte hur jag ska lyckas få till det.
Jag hittar det inte i den butiken jag handlar. Tror den ligger för långt ut på vischan för att ha sånt.Måste det vara fryst? Finns ju massor av färsk färdigmat, många butiker gör ju egna matlådor, färdiga sallader och mackor...