Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men tror du inte att hundratals miljöaktivister redan gjort detta? Och att inte makthavarna egentligen vet precis vad de gör men inte bryr sig? Det är liksom inte idioter som sitter på maktenDet är panik. Politiker och makthavare måste agera. En person påverkar inte politiker och makthavare alls det gör däremot den stora massan. Greta har skrapat ihop en stor massa som skulle kunna bli större med en bra argumenterande retorik och dessutom kanske minska antal motståndare. En stor massa med kunskap om hur något ska förändras kan påverka mer än en okunnig massa som tycker att något ska göras. Därför behöver Greta lyfta forskningen, hon står inte ensam i detta men hon har blivit ansiktet utåt.
Klassisk retorisk strategi:
- presentera ett problem
- lista ett par (ofta tre) argument
- visa förståelse för motståndarsidan
- tryck på vad dina argument skulle leda till
Klart.
Jag är helt enig med @sthu. Gretas retorik fungerar inte hela vägen upp till toppen, hon kan inte göra allt själv men hon kan utnyttja den "makt" hon fått betydligt effektivare.
En klump??Min cikoria har blivit en klump
Flugorna har börjat flytta in
En klump??
Ahaaa jag tänkte att själva växten växte på något konstigt sätt. Men det är i och för sig också konstigt att drycken blir en klumpVisa bifogad fil 57697
Klump. Är alltså torkad cikoria som man ska dricka. Den är stenhård och klumpig numera..
Ahaaa jag tänkte att själva växten växte på något konstigt sätt. Men det är i och för sig också konstigt att drycken blir en klump
Men tror du inte att hundratals miljöaktivister redan gjort detta? Och att inte makthavarna egentligen vet precis vad de gör men inte bryr sig? Det är liksom inte idioter som sitter på makten
Fast då förstår jag inte riktigt vad du menar. Greta uppmuntrar ju till masstrejk och demonstrationer, vilket är det enda vi vet fungerar när makthavare inte lyssnar på folket.Absolut! Men det är få miljöaktivister som lika många lyssnar på som Greta.
Det är folket som påverkar makten mao är det folket som måste påverkas. Fram tills dess kommer makthavarna inte lyfta ett finger mer än så det ser bra ut för den som inte vet vad som faktiskt behövs göras.
Kunskap är makt, ju fler som utövar den makten desto större genomslag får den
Påminner mig om de gånger UPS har skullat (? är detta inte en böjning?) leverera till mig. De får tydligen inte ha GPS, vilket är det sjukaste jag någonsin hört om ett leveransbolag. De ringer alltid och har ingen aning om var de är, och så tar jag långa stunder av arbetstid till att hjälpa dem hitta. Idioti.Varför kan folk inte använda gps för?
Hopplöst att försöka lotsa folk över telefon när de knappt vet var de är
Alltså nu vet jag plötsligt inte hur det böjs, men skullat är inte ett ord i alla fallPåminner mig om de gånger UPS har skullat (? är detta inte en böjning?) leverera till mig. De får tydligen inte ha GPS, vilket är det sjukaste jag någonsin hört om ett leveransbolag. De ringer alltid och har ingen aning om var de är, och så tar jag långa stunder av arbetstid till att hjälpa dem hitta. Idioti.
skolatAlltså nu vet jag plötsligt inte hur det böjs, men skullat är inte ett ord i alla fall
Jag säger det i tal hela tiden och ingen har sagt nåt. Tycker det ska vara ett ord från och med nuAlltså nu vet jag plötsligt inte hur det böjs, men skullat är inte ett ord i alla fall
Är det så? Låter också konstigtskolat
Ups skulle ha levererat är den korrekta meningenPåminner mig om de gånger UPS har skullat (? är detta inte en böjning?) leverera till mig. De får tydligen inte ha GPS, vilket är det sjukaste jag någonsin hört om ett leveransbolag. De ringer alltid och har ingen aning om var de är, och så tar jag långa stunder av arbetstid till att hjälpa dem hitta. Idioti.