Haha I wish! Det fanns en superfin rödaktig leopardmönstrad men den var slut i min storlek Stod mellan en vanlig leopardmönstrad och en svart med gula blommor. Blev den blommiga till slut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha I wish! Det fanns en superfin rödaktig leopardmönstrad men den var slut i min storlek Stod mellan en vanlig leopardmönstrad och en svart med gula blommor. Blev den blommiga till slut!
Googleträffarna baseras väl på vad folk söker efter mest? Alltså alla användare.Att google är så uppenbart rasistiskt.
Jag försöker hitta en artikel om saker som sänker lärande. Den är skriven av en person som heter Black. Jag får bara upp en massa artiklar om "how african americans are disadvantaged in school". hade google sökt på Black istället för att jämnställa hans namn med african americans så hade jag kanske haft en chans att hitta artikeln.
Googleträffarna baseras väl på vad folk söker efter mest? Alltså alla användare.
Det är nog många engelskspråkiga som tänker black=african american.Ja, MEN; varför översätter den Black till African American. Om andra sökte på black och fick upp artikeln jag ville åt vore det ju en sak. Men sökmotorn jämställer alltså black med african american, som om det vore det jag sökte
Det kan vara så att "black" finns med som ett nyckelord för sidan med artikeln.Ja, MEN; varför översätter den Black till African American. Om andra sökte på black och fick upp artikeln jag ville åt vore det ju en sak. Men sökmotorn jämställer alltså black med african american, som om det vore det jag sökte
Det kan vara så att "black" finns med som ett nyckelord för sidan med artikeln.
Ska inte bli för teknisk men vad google hittar och inte är inte bara en slump utan det finns sätt att "marknadsföra" sidor som gör att de visas i sökmotorer om man söker på specifika ord osv.
Jag tycker inte det är så märkligt? "black" är ju en vedertagen term för mörkhyade på engelska och är så vitt jag vet inte rasistisk alls. Dessutom är den ju lite mer allsidig än "african american" då det dels finns mörkhyade i engelskspråkiga länder som inte är USA och det även finns mörkhyade i USA som inte kommer från Afrika.Jag vet att SEO existerar, jag vet att det finns nyckelord osv.
MEN VARFÖR JÄMSTÄLLS Black med African American? Det stör mig.
(försök med 'written by' hjälper inte, dock fick bara 'by' upp 1 av artiklarna han skrivit. Kollar man på nyckelorden de valt så är de inte de ord jag sökt på alls. Visst har education med det jag söker att göra, men när jag försöker söka på en exakt titel så stör det mig att jag inte kan det)
Och nu upptäckte jag att boken ändå låg i bilen. Hade lagt ur den för att få plats med mat i väskan och så hade den hamnat under/bakom andra saker. Så jag HADE kunnat ha mysläskväll igår.Lånade en bok som jag skulle gona mig med ikväll.
Som nu är kvar i stan.
Min kollega sa precis att min musiksmak är citat:
”Som en medelålders berusad gayman vid stängning på Patricia”.
Och nu får jag tydligen inte spela Arja Saijonmaa fler gånger...