Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Mitt problem är att jag skulle vilja göra något för min vän, men vet inte vad som kan vara lämpligt. Sen tänker jag att jag kanske gör hela saken värre än vad den är, det kanske är massor av nyblivna mammor som har en sån här period och att man inte är i behov av extra omtanke som jag föreställer mig. Jag vet som sagt inte så mycket om det.

Min väns problem är att hon är nere, inte på deprissionsnivå men mår ändå inte bra. Grunden är enl henne själv att allt var så mycket jobbigare och inget fungerar som hon föreställt sig. Men så kanske det blir, de där rosa molnen som många målar upp med hur fantastiskt allt är kanske skapas i efterhand och är en romantiserad bild?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag hade en liknande period som du beskriver att din vän har och det var just när dottern var runt 5-6 månader. För min del grundade den sig i sömnbrist. Jag var faktiskt till läkaren för att jag kände mig så likgiltig och han trodde direkt att det hade med sömnbristen att göra och skrev ut sömnpiller. Jag hämtade dock aldrig ut dem, men tänkte extra mycket på sömnen och vi fick lite extra avlastning av mina föräldrar. Bl.a. Tog de henne en natt och det kändes som att det hela vände efter det.

Jag orkade inte heller ta kontakt, men var glad för besök. Om det är sömnen som spökar även för din vän kanske du kan erbjuda dig att gå en långpromenad med vagnen? Eller annars erbjuda lite egentid, för egen del hade jag uppskattat att få ta ett bad eller lång dusch tex.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag blev oxå förvånad första gången jag sprang. Jag har aldrig tyckt om att springa och har haft dålig självdiciplin och gett upp så fort det blivit jobbigt, men nu känns det både roligt och motiverande :)

jag har ju bara sprungit varannan dag i en månad, och kört zumba en till två ggr i veckan, så jag vet inte hur stor skillnad man kan förvänta sig, men jag känner definitivt att magen blivit väldigt mycket starkare!Det bör den ju vara efter alla situps :) Det känns inte minst.när jag rider (som jag ju oxå gör ca 4-5ggr i veckan, så det är ju träning det med). Magen har absolut blivit slankare och fastare, men den är ju inte som innan graviditeterna direkt...;)

När det gäller springningen så känner jag stor skillnad på kondisen och jag har börjat köra myckket mer intervaller nu, vilket jag inte orkade i början. Viktmässigt har jag nog inte tappat mer än 1,5-2kg.

Föresten har my varit torr tre nätter nu (o dagtid), så är hon torr i natt med så provar vi utan nattblöja i morgon :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hur långt springer du när du springer runt 60 min, det får man också ta med i beräkningen vs hur långt du hinner cykla.

Men såhär: vad tycker du är mest roligt att utöva, cykel vs springa? För när allt kommer omkring så är det vad du i längden tror att du kommer fullfölja permanent.

Själv körde jag cykel på förmiddagen och har nyss avslutat ett pilatespass på boll, givetvis tröttnade mina urdåliga magmuskler innan hjärnan hann med att registrera så jag trillade av och rakt ner i en metallkorg. Där satt jag i korgen lagom snopen och grät av smärta samtidigt som jag skrattade. Vilken jävla syn :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Metallkorg, borde man inte ha mjuka madrasser runt omkring sig när man ska balansera på en boll? :)

Jag skulle kunna göra både och, jag springer ca 5 km på 40 min så det går inte så fort. Och mycket längre än 6 km blir det oftast inte, jag har ju inte så mycket tid.

På tal om tid så borde jag packat och ordnat hela kvällen för jag åker till Sverige kl 7 imorgon bitti, men sambons dotter skulle baka en kaka och hade ingen visp så jag hjälpte henne. Hon har nyss åkt, nu har Isaac vaknat och vill ha mjölk och sedan har jag ca 30 min kvar innan läggdags.... Effektivt blir det nog!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jo det torde ju vara en smartare idé när man har dåliga magmuskler, men se jag överskattade nog min egen styrka och balans ;)

Ja du kan ju alltid varva. Omväxling förnöjer som det så fint heter, men det stämmer :)

Jag skulle ha packat, städat och fixat för vi åker också i morgon. Men istället övertränade jag, landade i en korg och har surat på buke. Nu får det bli sängen och en tidig morgon istället ...

Trevlig resa för dig visslan & glad midsommar till er alla som läser i tråden
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Åh ja jag blir så sjukt uttråkad fort! Jag måste springa nya rundor varenda gång, annars pallar jag verkligen inte! Bäst mår jag i bergen, där jag kan promenera upp för backarna och springa på det platta, men det har ju andra fördelar att springa konstant längre.

Nu, eftersom jag hade så otroligt mycket att göra, så har jag planterat om två blommor, som liksom skrek på mig varenda gång jag gick förbi dem för de var så trångbodda. Den ena hade till och med börjat tappa blad för den var så ledsen. Och det sista jag vill ha när jag är på semester är dåligt samvete för att mina blommor dör för att jag har varit för lat....

Så nu är klockan tio över elva och jag har fortfarande inte packat klart. Jag kom på att jag nog måste föra över alla mina kort från telefonen till datorn så att telefonen är tom... Och så blev jag hungrig så jag äter ris och grönsaker... Trött är jag inte i alla fall, tills huvudet träffar kudden :D

Ha en trevlig resa ni också! Och glad midsommar till allihop!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Hoppas att ni hade ett trevligt midsommarfirande allihop!!

Jag hade det, ett tag.:(

Vi hade fest här och grannarna hade med sig sina hundar. Allt gick frid och fröjd tills den ena honden satte efter en av våra katter - och hann ifatt :cry:

När vi kom fram hade han greppat över halsen, ägaren slet up hunden och jag sparkade allt vad jag kunde men han släppte inte, till slut gjorde han det ändå men jag hann säkert sparka allt vad jag kunde 20 gånger. Det var en jävla jack russel terrier.

Katten blev stående, flämtade och i chock. Efter nån minut vände hon på sig och vi kunde se att hon inte blödde något men var rejält tilltufsad, sen gick gon och satte sig i en buske. Så fort vi närmade oss började hon fräsa, och vi skulle låta henne vara ifred en stund. Jga var ju så klart helt hysterisk och grät som en gris. När vi tittade till henne kort därefter var hon borta, och en av våra kompisar som är spårare följde henne 100-150 meter, sen tappade han spåret.

Det värsta var ändå att pappan och "huvudägaren" till hunden tyckte att det var kattens fel som inte hann ifrån :confused: Våra andra kompisar blev skitförbannade på honom och sen kom han och sa att skulle vi behöva uppsöka vet skulle han betala. Mamman blev hemskt ledsen över händelsen och tog hundarna och ungarna och gick hem, hon hade även sagt till sin manm flera gånger uinder kvällen att hundn inte skulle vara lös men han sa att det skulle visst gå bra.

Det nästan ännu värre är att efter att pappan gått hem kom hunden tillbaka och letade efter katten :eek: Jag hoppas verkligen att han smet ut så dom inte släppte ut honom... Vi ringde till dem, och då grät mamman och var jätteledsen och sa att pappan var ute och letade efter hunden. Sen såg vi honom gå längs vägen med hunden under armen.

Jag är livrädd nu för att hunden ska ha fått blodad tand och komma tillbaka och göra om det. Hade det varit någon av våra andra katter hade den varit kört, den som blev drabbas är i särklass den tuffaste.

Hon har ff inte kommit hem, men det känns ändå lovande att hon inte blödde och unde gå så långt på ändå så kort tid. Om hon nu nånsin vågar komma hem, om hon ens överlever. Vi bor så dumt det går inte att kolla överallt, längst ut i skogen med oändliga gömställen.

Vi kommer inte anmälaför grannsämjans skull, men ett par av våra kompisar skulle göra det. Och det finns ju många vittnen. Personligen skulle jag slå ihjäl hundjäveln utan att tveka om jag såg den nu. Eller "råka" köra över den,. med tanke på att den ofta sitter mitt på vägen och inte flyttar sig. Igår hade jag gjort vad som helst. När jag hörde att de andra skrev att den var tillbaka och sökte fick jag fullständig panik, ville bara vakna från mardrömmene.

Det blev inte många minuters sömn inatt och hela tiden när jag väl slumrade til såg jag henne komma med diverse skador. Det värsta är att inte vata.. ligger hon och har superont?

Ursäkta alla stavfel men jag orkar inte rätta :cry:

Det är givetvis fruktansvärt vilken katt det än hade varit, mne detta var liksom Moan katt. När moa är ledsen kommer hon som ett skott och ska trösta, hon viker inte från hennes sida när hon är ute och leker, och MOa ropade på henne det första hon gjorde i morse.

Jag skev till henne nu att de måste ha honom kopplad, för han är här och springen arrans med. Densenaste veckan har jag trampat i hundskit 2 gånger i vår källare, där vi har kattlucka....
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

248602_10150184142541050_684896049_7400069_7087046_n.jpg


Är detta slut nu?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fy vilken mardröm :cry: Stackars katt.

Katter är svåra så för dom sticker ju ofta om dom blir skadade och gömmer sig och sitter och trycker. Hoppas hon mår bra och kommer hem snart.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Stackars kissen! :(
Håller tummarna för att hon kommer hem oskadd snabbt.
Och att hunden håller sig borta i fortsättningen.
Fullständigt vansinne att den får springa runt sådär. :crazy:

Här har det varit en minst sagt omtumlande helg.
Började med trevligt midsommarfirande med gott mat, trevligt sällskap osv.
Och slutade med en kväll på akuten och sedan ambulans till ett större sjukhus:(
Isak kräktes, svimmade och krampade:( Var helt okontaktbar men vaknade till på sjukhuset sedan.

Troligen hjärnskakning och han ska på mer undersökningar för ep:(
Vi blev kvar över natten och idag har det varit full fart på honom.
Otäckt som tusan var det, speciellt inte när vi inte fick kontakt med honom.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Fy vilket elände ni haft under midsommar, både du och Comfort :eek: Stackars Isak och kissekatten!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jävla hund och ännu värre hans husse!!! Hoppas din katt kommer tillbaka snart. Vår hade en nära döden upplevelse förra veckan då han hoppade in i bonusdotterns bil, under huven. Han åkte med i 300 m innan han trillade ut, han var borta i flera timmar men kom tillbaka med två skrapsår bara.

Håller tummarna för dig.

Vi hade en jättemysig midsommar, tittade på dansen i en liten skånsk håla. De hade både folkdansare och levande musik och Sam var helt fascinerad av musikerna. Isaac föredrog rutchkanan och åkte typ 70 gånger. Nu är vi i min mammas stuga och ska vara här en hel vecka, urmysigt!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

hon är hemma igen!

Ja var ute och ropae nyss för 2715 gånge idag och då hörde jag plötsligt kattluckan til källaren snäppa till, och upp kom hon! Nervös och spänd såklart, och svullen runt halsen, men annars pigg :banana:

Imorgon ska jag ringa till pappas........tant, hon är veerinär och får fixa lite atiinflamatoriskt till henne för säkerhets skull.

Mirre: usch vad läskigt :crazy: Hoppas att det "bara" var hjärnskakning och att han blir kry fort
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Låter som att ni haft en mysig helg :)


Comfort: Skönt att hon är hemma igen och oskadd.
Hoppas hundägarna håller sin hund kopplad nu.
Förstår inte varför folk ska ha så svårt att ha koll på sina hundar.

Ja idag är han som vanligt, pigg och glad.
Men det är bra att det utreds vidare ändå så man får veta
om det är nåt mer.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tack :)


ja vi ska gå och prata med dem idag om vi hinner, och se om de fattat galoppen nu. Om de kommer ha honom kopplad ska vi be kompisarna att inte anmäla.

Skönt att han är bättre!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vad skönt att hon är hemma igen. Kan nog vara vettigt med antiinflammtorisk.

Vindvissla: Det där hände oss också när jag var yngre. Fast vi åkte inte iväg. Men när mamma startade bilen bara dunkade det i hela motorhuven. Så katten hade väl legat intill någon fläktrem eller nått och for runt i motorn. Vi förstod ju inte att det var katten som krupit upp i motorn förns han kom ut som en kanon och stack iväg. Gissa om man var skapligt orolig och gick och letade överallt efter honom efteråt.
Han dök upp dagen efter lite toffsig och en krökt svans.
Helt sjukt, men katter har verkligen 9 liv.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men fy vad fruktansvärt och FY för hundägaren.

Jag har hund och även om hon normalt aldrig jagar efter katter eller andra djur så skulle jag inte ha henne lös på fest där det bor katter. Hundar är trots allt rovdjur och triggas lätt av jakten.

Skönt att hon kommit hem, ska ni inte åka in och göra en koll/röntgen på henne iaf ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 013
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 804
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
21
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp