Sv: Stora snacktråden TVÅ
Hoppas att ni hade ett trevligt midsommarfirande allihop!!
Jag hade det, ett tag.
Vi hade fest här och grannarna hade med sig sina hundar. Allt gick frid och fröjd tills den ena honden satte efter en av våra katter - och hann ifatt
När vi kom fram hade han greppat över halsen, ägaren slet up hunden och jag sparkade allt vad jag kunde men han släppte inte, till slut gjorde han det ändå men jag hann säkert sparka allt vad jag kunde 20 gånger. Det var en jävla jack russel terrier.
Katten blev stående, flämtade och i chock. Efter nån minut vände hon på sig och vi kunde se att hon inte blödde något men var rejält tilltufsad, sen gick gon och satte sig i en buske. Så fort vi närmade oss började hon fräsa, och vi skulle låta henne vara ifred en stund. Jga var ju så klart helt hysterisk och grät som en gris. När vi tittade till henne kort därefter var hon borta, och en av våra kompisar som är spårare följde henne 100-150 meter, sen tappade han spåret.
Det värsta var ändå att pappan och "huvudägaren" till hunden tyckte att det var kattens fel som inte hann ifrån
Våra andra kompisar blev skitförbannade på honom och sen kom han och sa att skulle vi behöva uppsöka vet skulle han betala. Mamman blev hemskt ledsen över händelsen och tog hundarna och ungarna och gick hem, hon hade även sagt till sin manm flera gånger uinder kvällen att hundn inte skulle vara lös men han sa att det skulle visst gå bra.
Det nästan ännu värre är att efter att pappan gått hem kom hunden tillbaka och letade efter katten
Jag hoppas verkligen att han smet ut så dom inte släppte ut honom... Vi ringde till dem, och då grät mamman och var jätteledsen och sa att pappan var ute och letade efter hunden. Sen såg vi honom gå längs vägen med hunden under armen.
Jag är livrädd nu för att hunden ska ha fått blodad tand och komma tillbaka och göra om det. Hade det varit någon av våra andra katter hade den varit kört, den som blev drabbas är i särklass den tuffaste.
Hon har ff inte kommit hem, men det känns ändå lovande att hon inte blödde och unde gå så långt på ändå så kort tid. Om hon nu nånsin vågar komma hem, om hon ens överlever. Vi bor så dumt det går inte att kolla överallt, längst ut i skogen med oändliga gömställen.
Vi kommer inte anmälaför grannsämjans skull, men ett par av våra kompisar skulle göra det. Och det finns ju många vittnen. Personligen skulle jag slå ihjäl hundjäveln utan att tveka om jag såg den nu. Eller "råka" köra över den,. med tanke på att den ofta sitter mitt på vägen och inte flyttar sig. Igår hade jag gjort vad som helst. När jag hörde att de andra skrev att den var tillbaka och sökte fick jag fullständig panik, ville bara vakna från mardrömmene.
Det blev inte många minuters sömn inatt och hela tiden när jag väl slumrade til såg jag henne komma med diverse skador. Det värsta är att inte vata.. ligger hon och har superont?
Ursäkta alla stavfel men jag orkar inte rätta
Det är givetvis fruktansvärt vilken katt det än hade varit, mne detta var liksom Moan katt. När moa är ledsen kommer hon som ett skott och ska trösta, hon viker inte från hennes sida när hon är ute och leker, och MOa ropade på henne det första hon gjorde i morse.
Jag skev till henne nu att de måste ha honom kopplad, för han är här och springen arrans med. Densenaste veckan har jag trampat i hundskit 2 gånger i vår källare, där vi har kattlucka....