Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men stackars tjejen då, hoppas det bara är tillfälligt.
Hörde förut att man lättare får feber på kväll/natt eftersom kroppen slappnar av då och sas får en chans att ta tag i sjukdomen. Sedan om det är så vet jag inte.
Finns verkligen inget värre än när ens barn är sjuka.
Håller tumme för att hon snart är feberfri och kry igen :)

turbo: nej det tycker jag inte, skulle också bli irriterad om dagis här gjorde så.
Men här är de faktiskt rätt duktiga på att barnen ska äta nyttigt. :)

Diana: Härligt det låter med semester :)

Isak och jag var upp med sambons syster igår och badade.
Han är inte alls lika vattenrädd nu som förra året, nu vågar han sas bada mer.
Träffade lite kompisar där också så barnen lekte lite i barnpoolen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Har googlar runt lite och tror jag har hittat ett par bra "badskor". För springer gör han ju... Är även inne på solskyddskläder, det verkar skönt att slippa smörja som en galning.

Kollade lite på paraplysulky. Hittade en som det var rea på men det var upp till 15 kg, och det väger ju E nu. Tänker att det kan vara bra att ha en vagn om man är ute på kvällen och han somnar lr om man går långt.

Freyja_bus: hoppas My mår bättre idag!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

My kom hem i natt och febern var bättre. Proverna visade på en infektion, men inga bakterier så det är nog ett virus. Skumt bara att hon varit helt frisk dagtid.
Nu ska ipren inhandlas för det svarade hon bra på. Just nu ligger hon i sängen och låter hes och hostar och gråter om vartannat. Hon har nog rätt ont i halsen skulle jag tro, stackars lillan!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Emilia hade så för ett tag sen, hög feber några kvällar/nätter men feberfri på dagarna. Sen var det bra någon vecka och sen två kvällar/nätter med feber igen. Men hon hade ingen hosta eller så och febern gick ner med alvedon.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Idag ska vi åka till en liten djurpark med lekgruppen, Emilia får stanna hemma från dagis och följa med dit istället. Blir spännande att se hur det går med båda barnen, vi ska cykla dit så jag får inte med mig någon vagn. Tar med selen till Maja men är osäker på om hon vill sitta där, det är så varmt. Förhoppningsvis vill Emilia gå men när det är massa människor blir hon blyg och vill helst bli buren.
Gillar inte heller den djurparken så mycket, det är mer en liten gård som man har öppet för alla att komma och titta. Det är väldigt slitet och smutsig och djuren ser ut att ha det sådär (förra sommaren var det en helt sönderkilad eksemhäst i en hage).

Men det ska bli roligt att komma iväg lite, igår bröt jag ihop för att jag är så trött på att alltid vara ensam (sambon har massor på jobbet just nu också och behövde jobba över).
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Så måste jag ju skriva om hur söt Emilia var häromdagen.

Mygga på tyska heter Mûcke, utalas på samma sätt som när man säger mycket lite fort (alltså mycke). Häromdagen så sa jag "Vad mycke (mycket) du har i blöjan Emilia". Hon blev jätteledsen för hon trodde att hon hade en mygga i blöjan.

Inte lätt med två språk
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Det är inte roligt att vara själv mycket med barnen. Jag är ju också det nu hela den här veckan, så jobbar jag helgen (8-20) både lördag och söndag, sen åker Nicke igen och är borta till nästa fredag.

Det har gått jättebra med barnen, deras farmor var barnvakt ett par timmar igår och i förrgår så jag kunde åka och rida. Men igårkväll somnade Tuva 22.15 och Lowe vaknade och var vaken till 23. Jag hade inte fått en sekund över att gå och sätta mig och bara ta det lugnt på hela dagen så jag var helt färdig och ville bara gå och lägga mig 21.30. Jättekul kväll...
Sen vaknade Lowe kl 4 och började knöla i sängen och vaknade till och från då tills vi gick upp 7.30.
HAde inte brytt mig om jag inte skulle jobbat i helgen, för då kunde jag vilat upp mig extra när sambon kommer hem. Men eftersom jag kommer ha fullt upp och antagligen vara klippt slut då känns det tungt att inte få sova ordentligt förns nästa helg.

Freyja: Skönt att det gick bra med stackars My. Hoppas hon är på bättringsvägen snart.
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Usch då, halsont är inte kul.
Men bra att ipren hjälper alla fall. :)

Diana: Vi köpte såna kläder till Isak nu och dem är väldigt bra.
Svala och sköna för honom att ha på sig (han älskar dem), torkar fort och man
slipper smörja hela honom. Jättesmidigt.

Turbo: Jobbigt att vara helt själv sådär. Har fått intrycket av dina inlägg
att du verkar ha det rätt ensamt och tufft? Får du något stöd av din sambo?
Vad säger han om det? Ni ska ju trivas och må bra allihop ju.

Ajda: Vad drygt och inte få sova ordentligt.
Hoppas barnen sover i natt :)

Isak har också sovit lite oroligt till och från. Tror det är värmen som stället till det
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl*

Båda barnen sover... men gissa vad?! Katten är borta!

&%#&&%%%&%W&% *sliter mitt hår*
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Nej vad tråkigt. Har den varit borta länge?
Min fröken är också ute och ränner men hon kommer in när det
börjar bli mörkt :p
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ang födelsedagar på förskolan.
På Chelseas så är de så få i småbarnsgruppen (8st) så när ngn fyller år så får de lite glass (vi får skrivapå ett papper vid inskolningen om vi vill att barnet ska få glass/tårta/sötsaker vid speciella tillfällen eller inte). Eftersom det blir så sällan så tycker jag inte att det gör någonting.

Vid sommarfesten nyligen fick alla varsin cupcake med frosting :p dock var frostingen illblå, alla barnen var blå i ansiktet efteråt hehe.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag hittade honom i källaren ganska straxt efter jag skrev på buke :)

Vi köpte en kattunge för en vecka sen. Han har pippi på att springa ut så fort han får chansen och igår fick han gå in och ut som han ville. Jag var säker på att han var inne igårkväll, men efter att ha letat igenom hela huset (tom i kylskåpet!!!) och trädgården blev jag orolig. Men han hade väl lagt sig bland all bråte i källaren för det var svalt där antar jag. Jag hade letat där nere 3 ggr redan.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Tur att han kom fram :)
Hehe ja de har en förmåga att gömma sig lite överallt.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

*kl*

Sådär ja nu har Ellan semester i 7 veckor från förskolan. Vi har börjat ha henne vaken dagtid när hon är hemma ( alltså ingen middagslur ) och det har fungerat bra förra helgen. Då lägger hon sig vid 18.30-19 och det är helt okej. Hon får sova på förskolan även i höst om hon behöver dock.

Vad ska alla föräldrar med barn hitta på i sommar ?

Vi har redan varit iväg till Dalarna och Orsa Björnpark samt Furuviksparken. Till veckan blir det Västkusten för hela slanten ( som jag längtar )

:D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Emilia går nästa vecka också, sen är dagis stängt i två månader (tur att man inte jobbar).
Vi åker till Sverige 26 juli och är där nästan 4 veckor, sen är vi nog någon vecka hos Oma och Opa (barnens farmor och farfar).
Annars kommer vi nog mest bara vara hemma.

I Sverige kommer vi träffa kompisar och släktingar, vara i pappas sommarstuga och sen blir det säkert en sväng till Kolmården.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Här är det öppet hela sommaren, men eftersom jag studerar hemma så fick hon ha lite långledigt.

Hade varit supermysigt att träffa er alla som hänger i tråden, men landet är stort och så har vi ju emigranter så det känns halvsvårt att få ihop ;)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vart på Västkusten ska ni? :)

Vi funderar på att ta en sväng till Slottskogen någon gång i nästa vecka (troligtvis mån el fre). Några som är sugna på att ses?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Skönt med sommarlov för Ella. Jag tror att Emilia hade fått sommarlov även om dagis var öppet på sommaren nu när jag ändå är hemma med Maja, men hade både jag och sambon jobbat hade det blivit problem.

Det hade varit roligt med en stor buketräff, synd att det är så gott som omöjligt att ordna.

Emilia sover inte heller när vi bara är hemma, då somnar hon runt 19 på kvällen och är pigg när vi går upp vid 6 för att gå till dagis. Men dagisdagar är hon trött och somnar när vi går hem. Sen sover hon i 3 h om hon får, sen svår att få att somna på kvällen och somnar för sent och är jättetrött nästa morgon. Vi har hamnat i en ond cirkel som vi får försöka få ordning på till hösten.

(Det spelar ingen roll hur länge hon sover på eftermiddagen, oavsett om hon sover 1 eller 3 h så somnar hon sent på kvällen.)
 
Senast ändrad:
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Åh lite avundsjuk, men inom en "längre" framtid är det inte helt omöjligt att man stöter på mig och E i slottskogen igen :angel:

Vi ska först till Lysekil nu i veckan :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 807
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
21
· Visningar
2 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp