Stora snacktråden TVÅ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Å det hade varit undebart ju! Kommer du i närheten av mig något så vi kan ses?

Viv: det låter.skoj men.my är inte frisk än o slutet av veckan är jag bortrest. Men en annan gång kanske?

Kl
My är ännnu inte frisk. Hon får frossa o 40 graders.feber på nätterna, inatt trots att hon hade.fått ipren två timmar tidigare. Stackars liten.

Maja är pigg men hade lite förhöjd temp nu i morse, så vi får väl sd hur det utvecklas.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi kommer att vara en vecka i Skövde, eventuellt kanske jag och Ellan kan ta tåget till Göteborg för en dejt med er ? Det vore helt underbart kul och det tar knappa 50 min från S till G :D

Vi får avvakta och se hur dina små gryn mår, hoppas My mår bättre snart :(
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Saknar du Göteborg?

Alldeles fruktansvärt mycket :cry:. Mycket mycket mer än vad jag någonsin trodde att jag skulle sakna och det värsta är nästan att "hemma" ( vi bor ju där jag växte upp nu ) känns inte hemma längre, hemma är där nere ju :(

Det är skitjobbigt att känna så ...
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

:( vad tråkigt att du känner så.
Jobbigt när man saknar en plats sådär.

Flyttade från Gävle när jag var tolv och har bott här sedan dess.
Även om jag trivs bra här, har hela mitt liv här nere så saknar jag ändå
Gävle väldigt mycket ibland. Speciellt när jag hör och ser fiskmåsar som skriker
eller äter rökt fisk (typ hela släkten är fiskare med rökeri osv). Då vill jag upp dit igen. Vi åker upp ibland men det blir ju bara över dan enstaka gånger. Är ju ändå 23 mil dit.

Freyja: Hoppas My mår bättre snart och att Maja håller sig frisk.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Å, ja ja ja! =)

Men när är ni där? För jag är nämligen borta fre-sön (8-10).

Kram!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

sön-ons dvs 10-13, så då skulle vi kanske satsa på måndagen där?

Vi får hålla kontakt, annars kommer nog jag ner i höst ( fast utan Ella ) :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Ja, det låter ju bra! Det hade varit himla roligt om vi kunde träffas, så vi kan väl satsa på det?

Om det är fint väder så kan vi hänga vid poolen, det kommer Ella säkert gilla!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Mina svärföräldrars pool en.km från oss... Fick du aldrig höra talas om den? Den är helt fantastisk, som en liten sjö, med hopptorn och trampolin, o en liten grund del för barn. Och så är det ett stort däck runt omkring där det är lätt att fika och leka :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Åh låter ju underbart.
Vi hade dock tänkt åka tåg, kanske kan ta bilen så slipper vi åka in till Götet då. Ska kolla med sambon, vi kan väl höras av på telefonen/mail :D
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jobbigt att det känns så (jag vet för väl hur det känns att bo på "fel" plats). Har ni ingen möjlighet att flytta tillbaka till Göteborg nu?
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

KL

Men vad fasen då, Isak är hos sin pappa nu och de är ute med
föräldrarnas båt. Han skickade en bild igår på Isak i båten, utan (!) flytväst!
Med argumentet att han är ju inne i båten. Svarade att det kvittar, är han på sjön ska han ha flytväst på. En godkänd säkerhetsväst.
Fick som svar "ska han ha väst när vi är inne i båten och står still vid en brygga?
Ska han ha väst när han sover också?" (Är en stor båt med sju bäddar så de sover i den också. ) Svarade bara att är han på sjön ska han ha flytväst ja.
Inte fått något svar på det.

Men han är tre och han är snabb. Dessutom kan han inte simma.
Vad som helst kan hända. :crazy:
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har segelbåt och under färd, samt på brygga bär alltid Ella väst. Men jag skulle väl inte låta henne ha den på sig nere i båten och under nattetid. Sitter vi i sittbrunn och ska äta så slipper hon den också, men så fort det är rörelse så är det väst på.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Men det fungerar att åka tåg hit, byte till pendeln i alingsås bara så hämtar jag er på stationen!

Annars kan vi såklart komma in till stan!
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi har segelbåt och under färd, samt på brygga bär alltid Ella väst. Men jag skulle väl inte låta henne ha den på sig nere i båten och under nattetid. Sitter vi i sittbrunn och ska äta så slipper hon den också, men så fort det är rörelse så är det väst på.

Niclas föräldrar har 2 båtar, en träbåt med 4 sovplatser och en motorbåt som inte är jättestor.
Vi gör precis som er med flytvästen.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Åh, vad jag också skulle vilja åka ner på SM, men det känns långt... Och hur gör man med mat till skruttan (rookie på att vara borta länge känner jag), lär ju finnas micro nånstans?

Vart ska du bo? Har aldrig vart till Eskilstuna och banan där så jag vet inte hur det ser ut runtomkring.
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Antar att det är islandshästs sm ni "pratar" om.
Jag hade lite planer på att åka på VM (är ju i Österrike iår), men så upptäckte jag att jag är i Sverige då. Dålig planering :)
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Jag har lite dagisångest. Planen är att vi flyttar någon gång i oktober/november och Emilia måste alltså lämna sitt dagis då. Jag vill inte det, hon trivs så himla bra där och personalen är jättebra trevlig. Jag känner mig helt trygg med att lämna Emilia där och skulle gärna lämna Maja där sen också. Sen har dom öppet 7-17 så mina möjligheter att komma igång med plugg/jobb igen är större (dit vi flyttar finns bara dagis 8-14).

Samtidigt finns det andra fördelar med flytten, så jag får väl försöka tänka bort den här "dagisångesten".
 
Sv: Stora snacktråden TVÅ

Vi ska bo hos en vän till min mamma och moster i Eskilstuna. Jag har aldrig varit där förr heller, så jag vet inte hur det fungerar.

Mat till bebisen är säkert lugnt. Det finns alldeles säkert micro, och det finns ju restaurangmat också, så det kanske finns något man kan köpa som även de små kan äta...vad vet jag. Jag tycker att det brukar vara enkelt att vara iväg med småbarn, det krävs bara lite planering så går det som smort =)

Var bor du någonstans? Kommer du så måste vi ju ses =)

Turbo: Skulle inte du vara i Sverige nu snart?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 016
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2
Svar
37
· Visningar
1 807
Senast: miumiu
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 182
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
21
· Visningar
2 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp