Stora snacktråden - förälder

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stora snacktråden - förälder

Första dagen efter min senaste mens (i måndags) fick jag hugg i äggstockarna, och det pågår fortfarande. Jag kan inte promenera så långt innan jag måste vända, och det värker även nu lite när jag sitter vid datorn.
Måste nog ringa barnmorskan på måndag om det fortsätter :(

Om det blir sämre, vänta inte till på måndag! Vill inte måla fan på väggen men jag har vid två tillfällen haft inflammation i äggledarna och det gör sjukt ont. Sen kan det vara om du har spiral att det sitter koagler kvar som stoppar upp flödet, det gör med ont. Hoppas det blir bättre!

Tack för alla kloka tankar, kanske är det så att jag kört på för hårt och tänkt att det ska vara som "vanligt" igen, ska ringa en sjukgymnast och boka tid på måndag så får vi se vad de säger och fram till dess hoppar jag träningen och ber sambon sköta stallarbetet :grin:

Jag har haft äggstocksinflamation två gånger och jävlar vad in i helvette ont det gjort ( första gångerna svimmade jag ). Ja min värk spred sig över ryggslutet också..

fast detta gör inte sååååå ont, ryggen gör ont som fan men det har jag ofta, men äggstockarna kommer liksom som slag i magen , typ....

Det är säkert olika, jag fick som små hugg och lite mensvärkskänningar första dagen, andra dagen eskalerade smärtan allt eftersom.

fast detta har jag ju haft sen i måndags.. men det hjälpte nog att skriva om det för nu har jag inte haft nåt anfall sedan jag skrev om det:D

men då kanske det kan vara koagler som sitter fast som gjort att det gör ont? Inflammation gör ont som fan, har legat o kvidit på golvet båda gångerna med ryggont, illamående och lite feber. Hoppas det inte är det och att det känns bättre :)

*kl*

Jag har en liten fråga ang. klädstorlek till bebis.

Idag hittade jag en otroligt fin fleeceoverall som väckte ha-begäret :D meeen bebis är beräknad till den 30/6 och då lär ju ingen sådan overall behövas, snarare kan den bli användbar i sept/okt kanske? Så jag tänkte om jag kunde köpa en nu och spara till dess, den var inte alls dyr så det är inte hela världen om den absolut inte skulle passa.
Men då till frågan - vad hade era barn för klädstorlek när de var 3-4 månader gamla? Jag förstår att det säkert varierar men något slags "snitt" borde väl finnas?

mina barn har definitivt varit närmre 74 än 68 vid 4 mån. du har ju hela vintern på. dig att använda den sen. satsa på 74 är mitt råd. Vad är det för overall? *nyfiken*

Hmm.. 4 månader gammal har lillkillen stl 62, men det beror lite på vilket märke, 68 funkar också om man kavlar upp ärmar/ben, han ligger dock precis lite under kurvan, bättre för stort än för litet :)

Min kille är 4 mån nu o vi har precis börjat gå över till 68 nu.

Är det en tjockare fleeceoverall, eller tunnare?
Om den är tjockare så hade jag satsat på en 74 så den kan användas kanske hela vintern, en tunnare hade jag tagit 68 i. Då måste man ändå ev kompletera med en tjockare overall sen i dec.

Supersvårt med strl, min dotter hade 62 när hon var 4 månader.

Nu fyller hon snart 2 år och har 86. Medan hennes kusin ( samma BF ) drar över 100 cl i kläder ..

Min yngsta dotter är snart 5 månader och har mest 68, men kan även ha 62 (mest byxor) och 74 (bodys). Hon använde 62 för ngn månad sen. Tror hon ligger precis på en svensk medelkurva (här pratas det aldrig om ngr kurvor).

Storasyster hade 56 vid 3-4 månader, kanske börjat använda lite 62. Hon har 80-86 nu och blir 2 år på tisdag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 634
Senast: tanten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar