Sv: Stora Hönstråden!
Jag trodde att det var så. Jag har alltid haft några äldre där, men eftersom allt är sålt så blev dom själva. Jag har inte sett något som helst intresse för maten. Jag har alltid fått intutat att man inte ska ha olika åldrar på kycklingar för att dom ska ha ihjäl varann. Men jag har haft kläckning varje vecka och då satt ihop kycklingar som är några dagar med dom som är veckan äldre.
Nu har några till strykit med och det är 4 till som är dåliga. *Förbannat skit*
Det kan vara som så att det du råkat ut för är det att dina småkycklingar faktiskt inte börjat äta själva överhuvudtaget.Det är ju hönan som startar det beteendet och finns där ingen så kan det bli så i äggkläckarkullar(behöver inte bli) att ingen börjar självmant och då stryker kycklingarna med.
Äggkläckare jag känner stoppar in en äldre liten kyckling som de vet ätit själv, för att starta upp beteendet.
När jag själv kläckte tog jag en pinne och petade, ja, eller pickade, i maten och i vattnet så jag såg säkert att iaf några kom igång- då sprider det ju sig sen.
Nu har jag sålt av mina maskiner-mina hönor sköter den biten så bra själva,för bra skulle jag vilja påstå.
Jag trodde att det var så. Jag har alltid haft några äldre där, men eftersom allt är sålt så blev dom själva. Jag har inte sett något som helst intresse för maten. Jag har alltid fått intutat att man inte ska ha olika åldrar på kycklingar för att dom ska ha ihjäl varann. Men jag har haft kläckning varje vecka och då satt ihop kycklingar som är några dagar med dom som är veckan äldre.
Nu har några till strykit med och det är 4 till som är dåliga. *Förbannat skit*