Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min moster påstod alltid att hon kunde se på äggen huruvida det var tuppar eller höns. Tuppäggen är toppigare.
Vi brukar få 50-50 av vardera, så räkna med 4-5 tuppar. Tupp i gryta är smaskens!Jag är total nybörjare, och blivande ägare till en liten flock dvärgkochin. Vi har tingat 9 st kycklingar som är hämtfärdiga om ca tre veckor, blandade färger och teckningar. Tyvärr vet vi ju inte könet, men man får väl hoppas det inte är alltför många tuppar.
Att ha mat till dom!Ni som kan det där med höns...vad tycker ni att jag ska tänka på inför deras ankomst? Är nio ett bra antal för en flock?
Det hänger på katten, eller kanske på hur ni presenterar kycklingarna för den.Vår ena katt är rätt jaktintresserad...hur pass stora/gamla bör hönorna vara för att inte vara hjälplöst byte för kisse? De kommer vara helt inhägnade i början, men vi planerar att kunna ha dem lösa i trädgården sen...men inte förrän de kan gå säkra för pälsmarodören.