Den här är uppdaterad så vitt jag kan se.Den är väl inte uppdaterad sedan 25 november, vad jag kan se. Någon annan som ser något annat?
https://www.sva.se/djurhalsa/smittlage/karta-over-fagelinfluensa-hos-vilda-faglar/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här är uppdaterad så vitt jag kan se.Den är väl inte uppdaterad sedan 25 november, vad jag kan se. Någon annan som ser något annat?
Om man scrollar ner på den sidan ser man att den uppdaterade senast i november. Jag vet att på andra sidor så står det att pga de är underbemannade så kan de har svårt att uppdatera. (tror det var djurobs)Den här är uppdaterad så vitt jag kan se.
https://www.sva.se/djurhalsa/smittlage/karta-over-fagelinfluensa-hos-vilda-faglar/
Men nog är de lokala de kartorna? Jag kan inte hitta någon stor karta som är uppdaterad.Uppdaterade kartor finns här Fågelinfluensa - Jordbruksverket
Nytt bekräftat fall i Kalmar län igår, några mil ifrån där jag bor. Tur att mina små hönepönisar har fått en ny bostad där inga vildfåglar kan ta sig in...
utöver de lokala kartorna är det nog skyddsnivå 2 som gäller i hela landetMen nog är de lokala de kartorna? Jag kan inte hitta någon stor karta som är uppdaterad.
Jo, det vet jag. Var mer intresserad av vad man hittat än så länge.utöver de lokala kartorna är det nog skyddsnivå 2 som gäller i hela landet
Jag hade fan i mig sprungit in där med en högaffel och spetsat det aset.Visa bifogad fil 63555
"...var bor du lilla råtta"
I MITT HÖNSHUS!
Jag har ta mig fan en RÅTTINVASION nu alltså. Sen grisarna försvann i höstas har artilleriet flyttat in i väggar och tak inne i hönshuset istället. De äter hål överallt och jag håller på att bli fullständigt tokig. Jag hittar någon ny skada säkert varannan dag. Tack gode gud för putsnät i alla fall, för än så länge kommer de inte in hos hönsen.
Nu är det tungt motstånd som gäller. Har gått över de hål som behöver täppas till, och golvet ska ju göras nytt under sommaren. Råttfällor är inhandlade idag, passade på när jag ändå skulle beställa nya vattenautomater och nya foderstationer.
Häromkvällen när jag kom ut sent vid 23-snåret var det minst fyra framme i gången som jag såg själv. Jävla as.
Vilken välgödd jävel ocksåVisa bifogad fil 63555
"...var bor du lilla råtta"
I MITT HÖNSHUS!
Jag har ta mig fan en RÅTTINVASION nu alltså. Sen grisarna försvann i höstas har artilleriet flyttat in i väggar och tak inne i hönshuset istället. De äter hål överallt och jag håller på att bli fullständigt tokig. Jag hittar någon ny skada säkert varannan dag. Tack gode gud för putsnät i alla fall, för än så länge kommer de inte in hos hönsen.
Nu är det tungt motstånd som gäller. Har gått över de hål som behöver täppas till, och golvet ska ju göras nytt under sommaren. Råttfällor är inhandlade idag, passade på när jag ändå skulle beställa nya vattenautomater och nya foderstationer.
Häromkvällen när jag kom ut sent vid 23-snåret var det minst fyra framme i gången som jag såg själv. Jävla as.
Jag hade fan i mig sprungit in där med en högaffel och spetsat det aset.
Vilken välgödd jävel också
Och precis över kartan står det "Uppdaterad: 2021-01-19 kl. 15:10"Om man scrollar ner på den sidan ser man att den uppdaterade senast i november. Jag vet att på andra sidor så står det att pga de är underbemannade så kan de har svårt att uppdatera. (tror det var djurobs)
Jag skulle inte lägga putsnät under hela, dock en bra bit in/ut från kanten. Hönsen vill ju sprätta och gräva! vi har vikt ut en bit och lagt sten på för att förhindra rovdjur, det skulle säkert stå emot råttor om man gjorde den bred nog.Vi ska göra om vår hönsgård i sommar är tanken. Vi ska flytta på den så då tänker vi lägga putsnät under hela, sen på med grus och sen typ täckbark uppepå. Får se om råttorna tar sig igenom det .
Därav att vi tänkte lägga ett rejält lager täckbark överst.Jag skulle inte lägga putsnät under hela, dock en bra bit in/ut från kanten. Hönsen vill ju sprätta och gräva! vi har vikt ut en bit och lagt sten på för att förhindra rovdjur, det skulle säkert stå emot råttor om man gjorde den bred nog.
Men det som uppdaterades i november bör väl ha varit texten som hör till kartan. Själva kartan ska ju vara uppdaterad igårOm man scrollar ner på den sidan ser man att den uppdaterade senast i november. Jag vet att på andra sidor så står det att pga de är underbemannade så kan de har svårt att uppdatera. (tror det var djurobs)
Hade ju lätt varit värt att klippa ett litet hål och sen skarva ihop nätet igen. Eller bygga en ställning så hönsen kommer åt att äta äcklet.Alltså ja! Jag hade god lust, kan jag säga. Problemet är bara att man sen inte kommer åt att ta bort aset...
Ja jävlar alltså. Anabola-råttor! De är gigantiska! Men de har ju god tillgång till mat, minst sagt...