Har försökt förmedla vad jag såg. Bäst vore förstås att visa en film av ritten för att alla skulle få hela bilden.
Men nu tycker jag det räcker med kommentarer kring just den ritten. Den var (återigen) ett exempel på när bedömningen inte är bra. Det finns andra exempel på det, liksom det finns exempel på när bedömningen är bra. Vi lever inte i en svart/vit värld. Ett exempel är bara ett exempel.
Det som blir så märkligt i hela diskusionen om man ser till helheten, är att du väljer att alltid ta upp sådant som du aldrig kan visa på film,vad det än gäller, det är lätt att skriva att det är si och så, som här, när du uppenbart, enligt dig själv, är mer kunnig än utbildade domare och kan rangera alla ritter i "inte bra bedömning", eller "bra bedömning", jag skulle vara mer försiktig än så, någon kurs i början av utbildningen gör inte någon till domare särskilt inte som utbildningen fortsätter restrerande tid man arbetar inom den biten.
Och vad gäller takt o lösgjordhet kontra stöd, så jo, det finns hästar som på den nivån kan vara mer naturligt lösgjorda än stelbenta dåligt vinklade kamrater, men det var ju först nu när jag tog upp det som också det var så himla dåligt.