Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte vet jag, men det är deras huvudvärk. De kanske själva kan tala om varför det i så fall tycker det är så hemskt?Nej, jag förstår inte heller varför TR skulle vara så hemskt. Bland många AR-ryttare på Buke är dock TR ett riktigt skällsord. Man vill absolut inte rida efter TR. Och avslöjar då en bristande förståelse för grundläggande ridlära. Jag undrar var det kommer ifrån?
Gissningsvis har de inte det.Och jag undrar om dessa personer ens satt sig in vad som egentligen står i TR förutom diverse tävlingsregler.
Ja det blir minst sagt konstigt. Men det handlar troligen om bristande kunskap i de fallen. En hyfsad ryttare vet att utan takt och balans kommer man ingen vart. Men vill de lära sig så tänker de nog annorlunda när de skaffat sig mera kunskap.För det blir så konstigt när man helt förkastar ridläran för att i nästa andetag säga att "dressyren är till för hästen" och prioriterar bort takt och balans, grundförutsättningar för att hästen alls ska få en chans att komma till arbete vare sig det är ett halvblod, nordis, travare osv.
Fast tror du inte att det är så att många inte utgår från TR när de rider?
Det brukar ju vara så att man sätter lydnad lugn och avslappning och då misster energin och det är då man ser de här tappade ryggarna, bakåttänkande hästar etc.
energi behövs för hållningen, så är det bara. svår balansgång det där.
Jag begriper inte hur man maskera/ dölja ngt på en häst- som bara gör som den blir tillsagd om
Antingen får man den att arbeta bättre eller så visar sig problemen pga en sämre ryttare.
Jag har då och då (som tyr är inte alltför ofta) stött på folk som redan är fullärda... Allt de gör är nämligen perfekt och det finns inget som någon kan lära dem. Något de har gemensamt så är de att de är sorgligt okunniga. Det finns alla sorter.