Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ammo har idag gjort MT och blev godkänd med 385p!
Ammo har idag gjort MT och blev godkänd med 385p!
Gamla, vill ju ha titeln så. Ger mig inte så mycket att göra nya heller än känner jag innan många gjort det, plus att jag är lite grinig på det efter att sbk slarvade bort halva klubbens motion angående nya mt.Gjorde ni nya eller det gammla MT?
Gamla, vill ju ha titeln så. Ger mig inte så mycket att göra nya heller än känner jag innan många gjort det, plus att jag är lite grinig på det efter att sbk slarvade bort halva klubbens motion angående nya mt.
Aha okej! Hos dobermann tror jag de flesta gör det gamla. Har nog inte hört om någon som gör nya faktiskt.Okej.
Hos Schäfer gör de flesta det nya numera
Aha okej! Hos dobermann tror jag de flesta gör det gamla. Har nog inte hört om någon som gör nya faktiskt.
Har inte så stor koll på vad som skiljer dem åt eg, men jag minns att iaf de insatta angående mentalitet i vår ras ansåg att även om tanken var rätt att lägga mer fokus på nerver så blev det tvärt om med det nya. (Det var det SDKs motion ska ha handlat om)
Jag minns inte helt, men det var något med att när de räknade faktiska poäng så blev kamplusten ändå mer betydande än nervfasthet.Tvärtom? Minns du hur de motiverade det? Jag har suttit med när nya MT presenterades på SBK och tyckte att presentationen ganska tydligt visade nya MT:s fördelar med en förskjutning i poäng från kamplust till nervfasthet.
Jag minns inte helt, men det var något med att när de räknade faktiska poäng så blev kamplusten ändå mer betydande än nervfasthet.
Kan se om jag kan hitta texten om det igen. Jag fick en muntlig genomgång av det hela på ett medlemsmöte för 2 år sedan så jag är lite dimmig på detaljerna.
Jag undrar om det inte presenterades i en medlemstidning.Skulle vara intressant att se texten.
Största skilnaden är väl att på nya har man bantat ner leken lite som jag kan tycka tog lite väl stor plats och bla lagt till ett uthållighetsmoment på att jobba fram ett föremål.Aha okej! Hos dobermann tror jag de flesta gör det gamla. Har nog inte hört om någon som gör nya faktiskt.
Har inte så stor koll på vad som skiljer dem åt eg, men jag minns att iaf de insatta angående mentalitet i vår ras ansåg att även om tanken var rätt att lägga mer fokus på nerver så blev det tvärt om med det nya. (Det var det SDKs motion ska ha handlat om)
Här nere verkar man mest köra gamla med när jag letade MT, och de dobbisar jag känner till har gjort gamla.Största skilnaden är väl att på nya har man bantat ner leken lite som jag kan tycka tog lite väl stor plats och bla lagt till ett uthållighetsmoment på att jobba fram ett föremål.
Häromkring körs inte gamla MT längre och fler verkar gå ifrån dem.
Personligen föredrar jag det nya med tanke på vår avelsinriktning. Föremålsintresset framgick dåligt på det gamla.
Här nere verkar man mest köra gamla med när jag letade MT, och de dobbisar jag känner till har gjort gamla.
Men som sagt, jag är eg mest intresserad av titeln.
Det är så sjukt dumt nu när vi har två MT som båda är officiella men där bara den ena ger titeln. Tala om rörigt.
Ja.Kan man göra gamla MT't och det nya med samma hund?
Jag är inte så insatt i MH:n, men en tik som jag funderar på att ställa mig i kö på valp hos, har ett syskon med detta MH:t.
Visa bifogad fil 19955
Tycker ni att femman på rädsla för spöket är något att oroa sig för?
Läser jag det rätt om hunden följer upp med att själv ta kontakt med spökena när ägaren pratar med dem?
Det är den enda hunden i kullen som har gjort MH, men tiken har jag jagat med och jag gillar den väldigt mycket.