Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Det finns inte nånstans i ”senaste” eller nåt. Har du sparat så borde det finnas nånstans, gäller bara att hitta. Går det inte att söka på någon del av en mening du minns?
Nej, det är borta. Det blir så ibland när det är dålig kommunikation mellan person och journalsystem. Vilket händer ibland för det är gammalt. Speciellt när det plötsligt strejkar med att spara brevet kopplat till den anteckningen den ska vara och att jag tryckte nej till skriv ut och avbryt någonstans. Det blev osparat helt enkelt. Det är ju inte som word, även om det dyker upp varningsrutor om att det inte sparas, det var bara det att jag klickade bort den rutan som avbryt då jag inte ville ha den i den föreslagna anteckningen vilket var fel ställe, jag ville ha den sparad, kopplad på ett annat ställe... Systemet gör så ibland och jag har inte fått någon till att förklara för mig varför det ibland blir rätt och ibland blir fel när jag gör på samma sätt, utan det sägs "det bara blir så ibland". Denna gången lyckades jag snurra till det med brevet, men bara att göra om.
 
Jag stör mig på att min hjärna tycker att jag måste ta tag i allt och styra upp. Vara den som bokar bord, biobiljetter, konsertbiljetter osv. samtidigt som jag hade tyckt att det var skönt att slippa vara den som tar tag i och planerar saker och ting varje gång. Den här gången ska jag sitta på händerna och låta nån annan ta tyglarna och bara åka med! Jag ska!!
 
Att jag inte höll i min paus från FB och instagram.
Satt nu o skrollade IGEN på händelser och de dyker upp djur folk misshandlat/misshandlar och jag sitter här o gråter IGEN.
Varför? Va glad jag ändå är att jag var född innan allt detta. De hade nog förstört mig som barn..
Stänger ner skiten igen.
Är det någon du följer som sätter upp sådant på händelser? Ifall det alltid är samma person(er) så går det att "tysta dem" utan att vara tvungen att avfölja.
 
Att lite roligare adventskalendrar är så dyra. Tittade efter kalendrar åt grabbarna som är 12 och 16, det finns sådana som de hade älskat verkligen, men de är ju verkligen svindyra. Ska man då köpa till flera så går det inte ihop.
De är nöjda med vad de än får, men det hade ju varit roligt att gett dem något annat än en vanlig chokladkalender. Men det är så himla dyrt
Kanske fel att tipsa i just denna tråden men skulle vilja tipsa om att göra egen kalender, billigare (såklart beroende på vad man lägger i) men väldigt kul om man gillar att pyssla lite 🤗
 
Ringde vc i måndags angående magproblem jag sökt hjälp för förut men som inte försvunnit. Personen skulle rådgöra med läkare och ringa tillbaka. Idag ringde jag för att fråga hur det går då jag varit hemma sjuk pga problemet och de skulle ringa tillbaka. Fick samtalet alldeles nyss. "Vi får avvakta" och "du kan väl googla på IBS och se om du känner igen dig." Men vadå googla??? Dessutom har jag redan gjort det och inte hittat något 😡
 
Är det någon du följer som sätter upp sådant på händelser? Ifall det alltid är samma person(er) så går det att "tysta dem" utan att vara tvungen att avfölja.

Nä jag vet inte vad de heter utan de är när en scrollar runt på allt öppet så att säga
 
Nä jag vet inte vad de heter utan de är när en scrollar runt på allt öppet så att säga
Ah, algoritmerna har fått för sig att det är sånt material du vill se. Det borde gå att klicka på att man inte är intresserad av det som visas, men hur bra facebook och instagram lyder det vet jag tyvärr inte.
 
Att jag inte höll i min paus från FB och instagram.
Satt nu o skrollade IGEN på händelser och de dyker upp djur folk misshandlat/misshandlar och jag sitter här o gråter IGEN.
Varför? Va glad jag ändå är att jag var född innan allt detta. De hade nog förstört mig som barn..
Stänger ner skiten igen.

Jag får aldrig upp sånt på min FB. Kanske dags att rensa bland dina vänner där?
 
Lidl, deras kassasystem är ju helt värdelöst. Så trångt, finns ingenstans att ställa kundvagnen medan man packar i varorna, man står i vägen hur fasen man än gör och det är bara så otroligt stressande

Nu vet jag inte om det är så överallt, men här är det nästan alltid flera kassor stängda medan det är jättelånga köer i de som är öppna. Vilket gör att det blir jättetrångt och bökigt att packa i varorna sedan
 
Senast ändrad:
En kastanj, ett dött äppelträd och en stoor björk. Nedtagna.

Högst nödvändigt, men nu återstår mitt jobb. Släpa grenar till skogen. Ta klabbarna till vedboden.

Min ork är bedrövligt dålig. Kommer att ta hela vintern.

1725641811490.png
 
Just nu stör jag mig på min ena medicin!
Jag måste komma ihåg att se till att välja ett annat märke nästa gång, så kanske tabletterna går att svälja. För det är det som är det störiga med dessa piller!
De är stora, runda och platta med sträv yta = fastnar i halsen varje gång. Idag försökte jag dela på dem, men bitarna fastnade ändå.
De flesta piller har ju en lite blankare yta så de glider ner lättare. De här verkar ha superlim och kila sig fast i halsen.
Varför görs det ens "blockera-halsen-formade" tabletter? :cautious:
 
Just nu stör jag mig på min ena medicin!
Jag måste komma ihåg att se till att välja ett annat märke nästa gång, så kanske tabletterna går att svälja. För det är det som är det störiga med dessa piller!
De är stora, runda och platta med sträv yta = fastnar i halsen varje gång. Idag försökte jag dela på dem, men bitarna fastnade ändå.
De flesta piller har ju en lite blankare yta så de glider ner lättare. De här verkar ha superlim och kila sig fast i halsen.
Varför görs det ens "blockera-halsen-formade" tabletter? :cautious:
Det går att köpa sånt där ”glidmedel” till piller på apotek. Det har räddat mig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 788
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 531
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 385
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 700
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp