Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Idag stör jag mig litet grann på våra jobbilar. Nya Passater, grymt bekväma, starka, bra väghållning, massa bra funktioner. Men så frustrerande slö gasrespons...
Turbodiesel med DSG så där är ju litet av förklaringen men bara litet. Trampar man på gasen så tar det ungefär en sekund innan nåt alls händer, sen ytterligare en dryg halvsekund innan turbon laddar ordentligt. Så man får fasen planera sin körning. :meh:
 
Har tömt ut två stora byrålådor med massa blandade pryttlar på golvet. För att desperat leta efter en viktig sak.
Som jag VET ska ligga där. Som inte ligger där.

Störning 1 är att jag inte hittar den viktiga saken jag behöver ha tag på.
Störning 2 är att jag nu måste plocka ordning på alla saker och sortera tillbaka dem i lådorna.
 
Var uppåt i landet och skulle kolla bilar åt pappa, gubben som sålde dom sa att dom var i bra skick...
Tur jag var där så pappa slapp åka över 40 mil och kolla på dom... 🙄
1000053110.jpg
 
Min mormor är döende och jag får sällan hemlängtan, men ibland är det jobbigt att vara långt borta. Hon är trött och orkar inte ofta med videosamtal längre så jag är rädd att jag missar de sista dagarna. :(
 
Early Bird.
Mitt paket har varit på väg sen i måndags, det står att det lämnat terminalen och är "ute för leverans". Här ringt dem och frågat, men de vet inget mer än jag..

Och så stör jag mig på vårdcentralen. Fick ett brev att mina provsvar var bra. Jaha, vad gör vi nu då? Hur går vi vidare?
 
Vädret.
Jag har sett fram emot hösten och svalkan. Jag tål inte värme nåt vidare.
Och så ska det bli högsommarvärme. Jafg vill ionte.

Sitter inne och kolkar i mig vatten. Glas efter glas medan svetten rinner.

Detta är inte ens högsommarvärme, det är någon slags halvfuktig tryck-kokar-värme som nästan tar död på en när man ska gå ut. Längtar efter krispig vinterkyla när man kan gå ut i t-shirt och jobba.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 819
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 547
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 731
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp