Störiga saker vi stör oss på, del 35.

Jag har Emily in Paris som min serie när jag behöver något lättsamt och lättuggat, men ibland börjar jag störa mig på att det är lite väl glättig, och att honalltid lyckas komma undan ganska konsekvensfritt av sitt handlande.

I ett avsnitt säger en åt henne att hon ska ringa 112, hon frågar då om det är motsvarigheten till 911. Hon ska då föreställas ha bott ganska länge i Paris, då borde man väl ha tagit reda på vad landet man bor i har för nödnummer.
Det får bara karaktären att se nonchalant ut, inte gulligt clueless.
 
Telefonsamtal som inte räknas som 'reklam' eftersom de ringer från ett företag som jag redan är (läs: tvingad till att vara) kund hos.

Och som sedan har mage att endast använda 'opt out' på sina avtal. Dvs, jag kan inte se (hela) innehållet om jag inte tackar jag till att abbonera på tjänsten.
 
46 grader vid ytterdörren. I september. Inte okej
IMG20240904170349.jpg
 
Folk som pratar om sina hundar som om de var barn. Det blev en rätt förvirrad situation på jobbet nyss då en kund pratade om att hon behövde en present till en person, eftersom hon skulle få adoptera en liten kille av henne, och var på väg för att hämta honom.

Okej, jaha, men så trevligt svarade jag, och tänkte att det var ju rätt ovanligt att man åker hem till folk för att hämta upp sitt adoptivbarn.

Nej, det var visst en labrador :rofl:
 
Fast alla drömmer ju. Och det är allt möjligt och sällan hemska.
Men då förstår jag inte riktigt problemet? Vad är det som blir jobbigt om drömmarna inte är hemska? För övrigt så brukar min fitbit tala om att jag är i REM-sömn en-två timmar/natt. Men det är VÄLDIGT sällan jag faktiskt minns något när jag vaknar. Så, ja, alla drömmer. Men jag tror inte alla kommer ihåg sina drömmar (och har obehag av dem) när de vaknar.
 
När early bird ska leverera paket och man får ett meddelande att lådan inte är namnad så det går till ombud. Saken är att de inte ens försökt, då lådan är väldigt tydligt namnad med namn och nummer mm.
Blir extra irriterad när de lägger skulden på mottagaren istället för att göra sitt jobb.
Har du bara kontaktat Early Bird?
Om inte så rekommderar jag kontakta dom som delar ut tidningen hos dig, dom som troligtvis har early bird tjänsten.
 
Men då förstår jag inte riktigt problemet? Vad är det som blir jobbigt om drömmarna inte är hemska? För övrigt så brukar min fitbit tala om att jag är i REM-sömn en-två timmar/natt. Men det är VÄLDIGT sällan jag faktiskt minns något när jag vaknar. Så, ja, alla drömmer. Men jag tror inte alla kommer ihåg sina drömmar (och har obehag av dem) när de vaknar.
Obehaget är att jag inte får sova ostört. Och att jag drömmer så mkt. Jag kan somna 9 och vakna en dryg timme senare och redan drömt. Och så somnar jag om och drömmer igen. Och ofta vaknar jag ännu en gång. Drömmarna i sig är väldigt sällan obehagliga.
 
Har du bara kontaktat Early Bird?
Om inte så rekommderar jag kontakta dom som delar ut tidningen hos dig, dom som troligtvis har early bird tjänsten.
Jag har inte kontaktat dom än, trodde det skulle komma ny info vad dom gjort av paketet.
Vet inte vem som delar ut tidning här då jag inte har någon.
 
Vet inte vad som hände men hörde varulven gruffa till och nu är Wilma spårlöst försvunnen. Inte ett ljud, svarar inte och gråter inte heller. Blir så orolig att han tappat humöret på henne, något som aldrig hänt förr men flytten är en stor omställning för dem alla. 😥
 
Vet inte vad som hände men hörde varulven gruffa till och nu är Wilma spårlöst försvunnen. Inte ett ljud, svarar inte och gråter inte heller. Blir så orolig att han tappat humöret på henne, något som aldrig hänt förr men flytten är en stor omställning för dem alla. 😥
Hoppas du hittar henne. Kissar kan ju vara duktiga på att gömma sig.
 
Jag beställde ju en peniskaktus förut... Beräknad leveranstid är imorrn och den har inte lämnat Portugal än, har inte ens rört sig sedan den 28/8. Säljaren har utmärkta omdömen, det är mer än man kan säga om fraktbolaget som jag vid googling idag såg har enormt mycket skitomdömen pga bortslarvade paket som aldrig levereras.

Får väl se om jag får hem någon peniskaktus alls :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 821
Senast: Lingon
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 548
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 414
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
110 732
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp