Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tycker jag är lagom, men är det stöd?"tygelns vikt i handen" är det enda man ska ha.
Då så är det kanske dags för Fejko att vidga vyerna litet. Prova en riktigt bra barock-instruktör, jag lovar du kommer aldrig att ångra dig. Men man måste vara öppen för att göra precis tvärt om mot vad man är van vid.Det där tror jag inte på. Det är ungefär lika omöjligt som att trycka ihop en fjäder bara från ena sidan.
Man kanske skulle kalla det kontakt i stället? Det låter mycket bättre i mina öron än stöd. Jag tror att många menar något annat än vad du menar, när de säger stöd i tygeln.Ja, eftersom jag med stöd menar kontakt.
Det gör man inte. Hästen får hålla ihop sig själv med egna muskler. Det är inte jag som skall trycka ihop den.Men du svarade inte på min fråga. Hur trycker man ihop en fjäder bara från ena sidan?
Jodå, det är det visst. Det är det sätt att bromsa upp som finns där redan när man sätter sig på hästen första gången.Det är inget naturligt att bromsa en häst med sätet utan något som hästen lär sig
Ja du, det har jag undrat mycket över. Och experimenterat mycket utan. Och jag tror då inte att man behöver det, även om det kanske är trevligt.varför har man annars träns över huvud taget och varför i all sin dar dessa skarpa bett som man har i barocken om man nu inte använder tyglarna?