Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Lady_A

Trådstartare
Nu har jag precis anmält min lille ullboll till stora sthlm! Ska bli skitkul även om ingen av oss har ngn koll på hur man gör!

Vilka mer ska dit? Vad ska ni ställa för hundar??

(Ullbollen är en ESS-hane som vid tillfäller kommer vara 11 mån)

Sv: Stockholms Hundmässa (stora sthlm)

Vi ska dit och ställa Camaro som är (då) 16 månader Rhodesian Ridgeback.
Måste bara komma ihåg att anmäla mig..

Ska "bo" i rasmontern båda dagarna med min Lapske. Mallen ska bo hos Swat med familj :)
Ska ej ställa.

Jag ska ställa Hatjo i ökl. Funderar på att ställa Abbe också, men har inte bestämt mig fullt ut. Måste hitta en handler i så fall. Båda är Kl. Münsterländer.

Ska ta kontakt med rasklubben och höra om de behöver "klapphund". Abbe skulle trivas som fisken i vattnet. ;)

Jag ska kanske dit. Wahidah "behöver" ställas ut på en internationell utställning och Stora Sthlm är ju den enda där det räcker med rasklubbsmedlemskap (jag är inte med i SKK).

Såå, jag kommer dit med iaf en cremfärgad salukitik som kommer gå i öppenklass.
Eventuellt tar jag med båda damerna, den andra är också cremefärgad och går i veteranklass om hon ställs.

Ser någon en person som de tror att kan vara mig så får ni väldigt gärna hälsa :D

Jag kommer ställa 2, 3 eller 4 dvärgschnauzer p/s. Kommer även sitta i montern den dag vi inte ställer ut, troligtvis med Leia. Längtar redan! :banana:

Förlåt för dum fråga - men hur gör du om du har fler hundar att ställa i samma klass? Någon som hjälper till?

Flera i samma klass anmäler jag inte, visar själv där. Skulle sedan flera få CK finns det alltid folk som kan hjälpa till, och skiter det sig går man in med den som vunnit sin klass och struntar i dom andra. Nu har jag ju bara en öppen hane, unghunds tik och champion tik jag tänkt ställa så dt löser sig säkert.

Jag kommer ställa 2, 3 eller 4 dvärgschnauzer p/s. Kommer även sitta i montern den dag vi inte ställer ut, troligtvis med Leia. Längtar redan! :banana:

Åh, då kanske jag ser dig. Jag brukar alltid "råka" titta på söta skägghundar när jag har möjlighet :D

Jag ska också dit, men inte ställa! Tänkte bara stå och drömma mig bort hos dvärgschnauzrarna hela dagen ;)

Då tycker jag att vi har en liten minibuketräff vid dvärgschnauzerringen Red_Chili, falukorw och Jenka :p

Det låter fint med minibuketräff då :D Jag kommer nog vara där båda dagarna, men den dag som saluki ställs så kommer jag ju ha lite mindre tid över till att springa bland montrarna. Om jag dessutom ställer ut Zala så kommer jag se till att vara på mässan så lite som möjligt. Hon är inte helt förtjust i sådana tillställningar.

Jag ska dit och titta, troligtvis på söndagen, då jag framförallt vill titta på Faraonerna :p Vinthundsmontrarna lär få lite besök :p
Det är (trots att jag inte bor så långt ifrån) första gången för mig!!
Ser fram emot det en massa, och åh vad kul!

Då får du passa på att säga hej till mig :D

Jag vet inte än om jag ska sitta i någon monter eller så, men tja, jag kommer ju vara där med vinthund :p

Det ska jag göra, om jag ser dig ;)
(Tror att jag skulle känna igen dig, har ju vart inne lite på din hemsida)(som btw är jättefin)

...saluuukii... :love:;)

Jag har inte bestämt mig än men det lutar mot att jag ska dit...
Kommer i så fall ställa min vita i öppenklassen (om hon inte hunnit ta sista certet innan:D)
Och så blir det i så fall premiär för huskyn i juniorklassen;)

Liknande trådar

Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 995
Senast: Wenniz
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 257
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 495
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Falsterbo horse show byter namn