Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
King Charles Spanielns huvud
Var hittar man film?Såg på filmen från bedömningarna också och både i BIG-bedömningen för grupp 9 och i avelsgruppsbedömningen var det dessutom tydlig bukandning. Riktigt trist.
Alla utom en står o flämtar ihjäl sig och så har nr 2 dälig knorr så den trycker dom påSåg på filmen från bedömningarna också och både i BIG-bedömningen för grupp 9 och i avelsgruppsbedömningen var det dessutom tydlig bukandning. Riktigt trist.
Var hittar man film?
Alla utom en står o flämtar ihjäl sig
+ @Red_Chili och då var den där ändå "okej" mot vad vissa andra domare vill haJa det är en av de raser där många utställningshundar är feta tyvärr.
Varför behöver en arbetande hund rejält käkparti? Beror väl på vad den ska arbeta med? Sen tycker jag visserligen personligen att det inte är vidare vackert med snipig nos på kelpie, vilket är relativt vanligt på tikar. Men rätt ovanligt på hanar, skulle jag vilja påstå. Har dock ingen aning om hur de bitarna bedöms på utställning.Nuuu ska jag titta igenom alla bilder på BIR-vinnarna
Kelpiens huvud skrämmer mig. Ska de se ut sådär? Och så raka bakställ? Jag tänker mig kelpien som en arbetande hund och då är det ju bra med lite rejält käkparti och åtminstone lite mer vinklar. Å andra sidan vet man ju inte vad domaren haft att jämföra med heller.
Det där är så tragiskt! Var för några år sen på besök hos en med jaktlabbeuppfödning (i hästärende, hade bara erfarenhet av utställningslabbar innan det) och blev ju helt stum när jag såg dem! Jag som hade jättesvårt för labradorer pga tunga, klumpiga och allt fick ju en smärre chock när jag såg de där och förstod att det är så de ”ska” se ut egentligen... Och ja, det är sjukt svårt att förstå att det är samma ras.Man kan inte ens fatta att det här är samma ras...
Vinnande labrador:
Min iofs fortfarande lite spinkiga, men ändå fullt arbetande, labbe:
Det där är så tragiskt! Var för några år sen på besök hos en med jaktlabbeuppfödning (i hästärende, hade bara erfarenhet av utställningslabbar innan det) och blev ju helt stum när jag såg dem! Jag som hade jättesvårt för labradorer pga tunga, klumpiga och allt fick ju en smärre chock när jag såg de där och förstod att det är så de ”ska” se ut egentligen... Och ja, det är sjukt svårt att förstå att det är samma ras.
Ja, det är helt galet..
Min hane är ju fortfarande ung, 15 månader bara, så han kommer ju grovna mera - men han kommer ju aldrig se ut som en utställningslabbe i kroppen..
Det finns ju inte ett spår kvar av jakthunden hos den utställningsavlade labradoren Hur ska en sådan hund orka arbeta i flera timmar i snö, vatten och vassar?
https://www.skk.se/sv/stockholmhund...-bir/bir--vinnare-grupp-1/bilder-bir-grupp-1/Någon som kan bjuda på en länk till Bergers des Pyrénées?
Nu gillar jag ju jaktlabbarnas utseende, men ska man vara petig så står det tunnformad bröstkorg i labbarnas standard och de har jag inte sett på några jaktlabbar Därmed inte sagt att showlabbarna ska vara feta, vilket dom ofta är och är en helt annan sakHär är hans föräldrar, mamma till vänster och pappa till höger.
Ingen uppställningsbild, men ändå en tydlig skillnad mot showlabbarna
Googlade tunnformad bröstkorg och fick en massa träffar om KOL, samt felaktiga avvikelser i rasstandarden hos en massa andra jakthundar... Så det låter ju spontant inte som nåt som borde vara önskat hos en arbetande ras.Nu gillar jag ju jaktlabbarnas utseende, men ska man vara petig så står det tunnformad bröstkorg i labbarnas standard och de har jag inte sett på några jaktlabbar Därmed inte sagt att showlabbarna ska vara feta, vilket dom ofta är och är en helt annan sak
Nu gillar jag ju jaktlabbarnas utseende, men ska man vara petig så står det tunnformad bröstkorg i labbarnas standard och de har jag inte sett på några jaktlabbar Därmed inte sagt att showlabbarna ska vara feta, vilket dom ofta är och är en helt annan sak