Jag hade egentligen inte tänkt åka dit, men jag råkade delta i en tävling på facebook med en vän om två endagsbiljetter på valfri dag och den tävlingen vann vi, så på lördag ska vi dit. Jag har bokat hotell och allt. Hundarna får stanna hemma då jag inte tycker att de har något på hundmässan att göra om de ändå inte ska meriteras. Det är en smittorisk när så många hundar samlas under ett och samma tak + att vi måste åka i flera timmar innan vi är framme i Stockholm, och även om hundarna är vana vid att resa och skulle ta det hela coolt, så känner jag att de nog har det bättre hemma ändå. Det kommer bli tungt utan en busig liten spets omkring mig under en hel dag. Jag reser normalt sett aldrig utan att ta med någon av hundarna, men de har det nog lika bra hos min mamma (som de avgudar. ). Det känns värre för mig än för dem.
Jag ska titta lite på freestylen, agilityn, titta på raserna på rastorget och se på bedömningarna i ringarna. Min vän funderar på att bli förstagångsägare av hund i framtiden så jag ska visa henne olika aktiviteter som man kan göra med hund och också titta på raser som hon är intresserad av.
Jag ska titta lite på freestylen, agilityn, titta på raserna på rastorget och se på bedömningarna i ringarna. Min vän funderar på att bli förstagångsägare av hund i framtiden så jag ska visa henne olika aktiviteter som man kan göra med hund och också titta på raser som hon är intresserad av.