Nog för att lyan kan göra bort sig tidigt i leken men jag ser det iaf lite osannolikt att både Niyama och Habina skulle vara i lyan tillsammans m Klara. Känns vanskligt att de skulle ha outat sig så redan DL1. Det jag funderar över lite är att Niyamas orginalröst kom när det var två minuter kvar och var på en person som inte låg uppe för lottning och röständringen kom så sent så ingen hade möjlighet att reagera på den. Så vad säger det om Niyama? Egentligen ingenting eftersom det är sådana röständringar hon kan göra oavsett roll, men om hon inte hade träffat på en ulv så hade hon garanterat blivit synad i sömmarna idag. Så även om Habina lutar åt att sätta Niyama åt goda hållet så vette katten om jag vågar göra det samma.
CB kom in sent i leken, säger sig ha läst till sid 3 innan hon röstade (jag noterar att Habina lade rösten på CB på sid4). Lade 3e rösten på Habina så det blev jämt mellan denne och Klara då det var 6 personer kvar att rösta och mycket kunde fortfarande hända. Säger idag sig tänka samma sak om Habinas röst på henne själv som jag gör. Tycker hon kommit igång bra idag med en del teorier som jag kan följa med i och noterar att hon har misstankar mot Gabbi (som jag röstade på igår) samt Lobelia. Lägger andrarösten på Gabbi idag (efter LenaH).
LenaH har tidsbrist och lägger en tidig röst på Gabbi, säger inte något om LenaHs roll. Noterar att hon lade förstarösten på Klara igår.
Flera teoriar om Lobelia ex LenaH och CB som båda de facto röstat på Gabbi. Jag hänger med i LenaHs resonemang och själv tycker jag att alla röster borde granskas, inte bara de senaste utan av de i början och mitten. Sedan är det lite av Lobelias spelstil att försöka vända på alla stenar så jag tycker inte det säger ngt om hennes roll. Sedan håller jag inte riktigt med henne om hur Habina brukar spela, jag har inte sett de tendenserna hos Habina när jag spelat med henne själv.
Och inser att jag måste få iväg en röst.
Gabby_ossi har fått försvara sin röst från igår flera ggr, men jag tycker något skaver m henne ändå, ex att hon fortsätter fundera över en fårroll till Habina fortfarande, dock är jag lite fundersam över att det kommit in två tidiga röster på henne. Första LenaH och sedan CB. CB reagerar visserligen på samma saker som mig, men det känns lite kymigt ändå har jag inte så mycket annat att gå på idag.
Paddington röstar på Gabby_Ossi