Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Fast samtidigt så var det väl Gabby som drog upp fårdiskussionen ang Habina dag1 och jag ser inte varför en ulv skulle kasta sådana misstankar mot en kollega.

Däremot stämmer det väl överens med att Gabby försökte lägga en räddningsröst för Klara tycker jag.

Alla försöker väl hitta något dag ett? Särskilt om man hittar nåt på en kollega så drar man väl upp det?

Dock misstänker jag inte direkt Habina, som sagt.

Eftersom jag verkar bli allt mindre misstänkt, så är det väl risk att jag ryker i natt. ;)

Därför kommer lite tankar här. Niyama vill jag fortfarande tro är god, baserat på att hon räddade mig i DL1. Paddington tror jag är god då hon röstat på gabby_Ossi två gånger i rad. Snurrfian har jag aningen åt den goda sidan, men det är baserat på att vi tänkte rätt lika om lobelia, så där är jag verkligen ute på svag is.

LenaH blir jag lite kluven till, är hon så slug som ulv att hon alibiröstar två dl i rad? Lobelia har jag också börjat vackla kring, för det känns knepigt att två ulvar verkligen skulle rösta på mig i DL1.

Yes! I knew it! Även om jag iof trodde mer på att gabby var svart får. :p haha
Men gud vilket spännande slut det blev! Kändes ju som att några ulvkompisar försökte rädda Gabby med röster på mig och Paddan.

Visserligen försöker alla hitta ngt att gå på i dag1, men jag vet inte om jag håller med om att man särskilt drar upp ngt om man hittar ngt på en ev kollega såtillvida den kollega inte gjort ett rejält klavertramp.

DL 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Gabby_Ossi: 4
Paddington: 3
_CorpseBride: 3
Lobelia: 1

Efter dagens lynch har jag just nu Lena mer åt det goda. Hon är inte godförklarad men ja, hon är inte misstänkt i mina ögon just nu heller.

Niyama har jag dålig koll på och jag har fortfarande inte hunnit kolla vad diskussionen om Paddan grundar sig i, borde göra det.

Dentaku har inte synts överdrivet och jag skrev tidigare att hon känns lite smygande, efter hennes röst på mig idag blir hon klart mer misstänkt.

Lobelia gör mig förvirrad. Hon missuppfattar vad jag skriver om henne. Antingen är hon god som blir stött av att få misstankar på sig eller ond som inte riktigt kan försvara sig. Nu lägger hon dock en tredje röst på Gabby så jag måste backa i mina misstankar och sätta henne mot neutral just nu. Och som svar på din fråga Lobelia: Jag menade inte att det är fel av dig att du vrider och vänder, det gör jag ju själv. Vad jag menar är att det känns som att du kastar enkla misstankar åt alla möjliga håll, vilket kan vara ett sätt att undgå strålkastaren själv. Tror dock inte jag har spelat med dig tidigare heller så jag vet inte riktigt hur du brukar spela.

Habina känns god på sättet hon skriver och jag förstår henne i hennes funderingar. Blir lite skrämd när hon hakar på mina funderingar om Lobelia, men kan ju helt enkelt vara att hon gick i samma tankebanor själv. Habina får stå som neutral.

Q har också känts lite godare. Nu vet jag dock inte vad jag tycker om rösten på Paddan.Får gå tillbaka och kolla lite mer.

Paddan har för mig passerat ganska obemärkt. Har följt med i hennes resonemang och inte reagerat på något hittills.Tydligen så misstänkte hon Q likt Klara, men det måste ju inte betyda att hon måste vara ond... Hm.. Får som sagt kika mer på henne, står som neutral.

zassoo är jag nyfiken på! Måste absolut läsa mer vad hon skrivit. Hon la den allra sista rösten i första lynch, på Q. En röst som hon med andra ord visste inte gjorde någon skillnad. Nu lägger hon en tredje röst på mig, som än en gång inte gör någon skillnad. Möjligheten isf är att hon som ond hoppades på att en till skulle komma in och rösta på mig som ett räddningsförsök av Gabby. Eller att helt enkelt lägga ännu en röst som inte får allt för mycket uppmärksamhet. Jag blir misstänksam, kanske för att hon lägger en röst på mig. För i hennes övriga inlägg hon skrivit mot slutet har jag inte reagerat över något. Hon får ett öga på sig.

Även Emma röstar på Paddan. I det läget borde hon väl veta att Gabby skulle ryka? Får stå som fortsatt neutral men ska kika lite mer på henne också.

Jag tror nog att det finns någon/några ulvar i rösterna på mig och Paddan, frågan är bara vilka. Just nu är jag mest nyfiken på Niyama och Dentaku. Får tanken att de två skulle kunna ha kommit in och försökt sprida blickarna åt andra håll då Gabby fått två röster på sig. Får som sagt kika mer på detta imorgon. :D

Lobelia gör mig förvirrad. Hon missuppfattar vad jag skriver om henne. Antingen är hon god som blir stött av att få misstankar på sig eller ond som inte riktigt kan försvara sig. Nu lägger hon dock en tredje röst på Gabby så jag måste backa i mina misstankar och sätta henne mot neutral just nu. Och som svar på din fråga Lobelia: Jag menade inte att det är fel av dig att du vrider och vänder, det gör jag ju själv. Vad jag menar är att det känns som att du kastar enkla misstankar åt alla möjliga håll, vilket kan vara ett sätt att undgå strålkastaren själv. Tror dock inte jag har spelat med dig tidigare heller så jag vet inte riktigt hur du brukar spela.
Nja det är svårt att missuppfatta vad du menar när du räknar upp i stort sett allt jag skrivit om och kallar det misstänkt beteende, både smått och stort. Vi har haft 2 DL och det är svårt att göra "djuplodande" analyser likt den du gjort på mig utan att haka fast och se skumhet i allt redan innan DL2. Det har inte hänt så mycket.

Nja det är svårt att missuppfatta vad du menar när du räknar upp i stort sett allt jag skrivit om och kallar det misstänkt beteende, både smått och stort. Vi har haft 2 DL och det är svårt att göra "djuplodande" analyser likt den du gjort på mig utan att haka fast och se skumhet i allt redan innan DL2. Det har inte hänt så mycket.

Ja vi har uppenbarligen olika syn på det. Jag tycker fortfarande att vad jag tog upp sticker ut och kan vara ett försök att sprida misstankar åt olika håll. Jag tog helt enkelt upp de delar av vad du skrivit som jag fann lite märkliga. I en varulvslek får man tåla att människor kommer att analysera vad man skriver. ;)

Habina känns god på sättet hon skriver och jag förstår henne i hennes funderingar. Blir lite skrämd när hon hakar på mina funderingar om Lobelia, men kan ju helt enkelt vara att hon gick i samma tankebanor själv. Habina får stå som neutral.

Jag hakade på eftersom jag tyckte du formulerade dig så bra, precis så som jag tänkt men inte fick på papperet. Inte meningen att skrämmas. ;) Men efter dagens lynch är jag lite mer osäker på lobelias ondhet.

O_o Jag tycker att det har hänt massor! Två ulvar ute redan, det är toppen och så har det varit massor med olika diskussioner och misstankar däremellan.

Men nu måste jag verkligen, verkligen sova....

Jag vet inte vad jag ska tro om någon just nu. Gabby hade mycket misstankar mot sig innan röstningen kom igång, och efter gårdagen borde onda fattat att räddningsröstning inte är så lyckat. Alltså kan säkert någon ond röstat på henne. Men att mina huvudmisstänkta Lobelia och Paddan röstade på henne båda två gör att jag får tänka om tror jag, båda lär väl i alla fall inte vara onda.

Måste kolla närmare på rösterna på CB, jag har inte reagerat på henne och dessutom röstade Gabby på henne.

Jag hakade på eftersom jag tyckte du formulerade dig så bra, precis så som jag tänkt men inte fick på papperet. Inte meningen att skrämmas. ;) Men efter dagens lynch är jag lite mer osäker på lobelias ondhet.

Haha tack för komplimangen! ;)
Ja, jag är också mer osäker på Lobelia nu. Att hon blir lite stött av att få misstankar mot sig är ironiskt nog också lite till hennes fördel hos mig. Som god blir man ofta mer bestört när man får misstankar mot sig än då man är ond är min erfarenhet. Lobelia ligger inte högst upp på min misstankelista just nu iaf.

Puh, nu har jag utfodrat familjen (bortskämd familj som inte kom sig för att fixa mat själva när jag inte kom hem när jag hade tänkt) och hunden (som verkligen gjorde sig förtjänt av mat idag, nu sover han helt däckad :love: ), lyssnat på dotterns berättelse om skolresan och sett slutet på fotbollen, sjukt spännande trots att jag egentligen tycker att fotboll är urtråkigt... :angel:

Så för att komma tillbaka till leken, jag funderade som sagt över Paddington tidigare idag och visserligen har hon båda dagarna röstat på G_O men dl 1 i en väldigt sen udda röst och idag slår hon visserligen spiken i kistan för G_O men samtidigt, fanns det så mycket alternativ? Hon var tvungen att lägga sin röst antingen på G_O eller på CorpseBride för att rädda sig själv, och det "säkraste" alternativet var G_O, så jag tycker inte just att hennes röstning säger så mycket om hennes roll på det stora hela, för mig känns det mer åt det ulviga hållet än det goda, men jag känner mig inte säker ändå.

DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

DL 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

Gabby_Ossi: 4
Paddington: 3
_CorpseBride: 3
Lobelia: 1

Haha tack för komplimangen! ;)
Ja, jag är också mer osäker på Lobelia nu. Att hon blir lite stött av att få misstankar mot sig är ironiskt nog också lite till hennes fördel hos mig. Som god blir man ofta mer bestört när man får misstankar mot sig än då man är ond är min erfarenhet. Lobelia ligger inte högst upp på min misstankelista just nu iaf.

Lobelia brukar väl dock reagera så oavsett roll. Men ja, efter dagens lynch sjönk hon på misstankelistan.

O_o Jag tycker att det har hänt massor! Två ulvar ute redan, det är toppen och så har det varit massor med olika diskussioner och misstankar däremellan.

Men nu måste jag verkligen, verkligen sova....
Två ulvar innan DL2? Inlägget jag kommenterade skrevs då.

Ok Jag känner mig en aning lost denna gången faktiskt...
Idag var jag väldigt upptagen med en massa saker från 12-tiden vi har dels gjort en längre bilutflykt, sedan var det fotbolls-EM U21 under kvällen
Vi ska åka hem imorgon och då åker jag närmare 60 mil hem till Karlstad, så det lär ju inte vara bättre med tid imorgon:(

Det var bra att vi fick ut en ulv, jag trodde nog mera att hon kunde vara fåret så det var en överraskning att det var just ulv hon var. Men en trevlig sådan:up:

Paddington vet jag inte om jag var rätt ute med, det kändes som att det kunde vara som om hon smugit med lite lagom fint- och iofs så vet vi ännu inte vilken roll hon har, men jag får läsa allt så noga jag kan på de stop som görs på vägen imorgon, så får vi se om jag ändrar uppfattning där

Lobelia känns spontant mindre misstänkt iom att hon la 3:e rösten på Gabby_Ossi, det kan vara ett sätt att alibirösta, men jag tycker nog att Lobelia försvarar sig som om hon vore god faktiskt.

Habina är fortfarande ett frågetecken, men känns som hon har ärliga intentioner i sina inlägg så börjar luta åt att hon kan vara åt det godare hållet faktiskt men får kvarstå som neutral för stunden, dock utan det lilla öga jag tidigare haft på henne

Niyama har jag velat hålla som åt det godare hållet och vill gärna tro att hon är där fortsatt. Det hon skriver kan jag i mycket följa och hålla med om.

LenaH -känns onekligen som jag placerat henne rätt. Zassoo lyfter idén om att det kan vara det perfekta alibit, men det verkar högst osannolikt tycker jag?

Zassoo däremot har jag ju haft ögonen på lite sedan hennes röst på mig, och jag har inte släppt tanken att hon kan vara fåret som visar sig för lyan iom den. Sedan är det något med hennes inlägg mot bla LenaH som får klockorna att ringa... Hamnar på OBS-listan

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka