Städa tillsammans

Ackio

Trådstartare
Jag har problem psykiskt och orkar inte lista sånt här men ibland orkar jag inte mentalt.. alls.. något. Så just nu behöver hemmet verkligen en storstädning :yuck: Någon mer som är i behov av att städa hemma som vill städa ihop med mig? Listar just nu allt som behöver göras mest OMGÅENDE för få fint runt mig igen.. sen lite "plusikanten" saker.

Peppa varandra här och ta ett rum i taget? :banana:

Ohh du är inte ensam!
Jag håller på att få totalt psykbryt på vår röra här hemma. Framförallt vinden och förrådet och alla garderober :crazy::yuck:
Inte blir det lättare heller att göra någonting åt saken när sambon är en jäkla motvallskärring och borde heta Röran i mellannamn...
Han verkar trivas i eländet och jag vill typ bara dö.
Så lite pepp att orka ta tag i eländet och sambon skulle verkligen behövas!

Jag försöker övertala min mamma om att jag ska få hjälpa henne och städa. Hon har erkänt att hon behöver hjälp, vi har bestämt dag i god tid och nu vill hon slingra sig.

Tro mig när jag säger att hon behöver hjälp. Men vad ska jag göra för att få henne att ta de sista stegen?

Jag försöker övertala min mamma om att jag ska få hjälpa henne och städa. Hon har erkänt att hon behöver hjälp, vi har bestämt dag i god tid och nu vill hon slingra sig.

Tro mig när jag säger att hon behöver hjälp. Men vad ska jag göra för att få henne att ta de sista stegen?

Jag hade hållt fast vid avtalad dag och tid. Dykt upp klädd för att städa med sopsäckar och städgrejer i högsta hugg och säga kom igen nu!
Nu kör vi! Välj ett rum i taget så det inte bara blir en enda stor röra av allting.

Jag hade hållt fast vid avtalad dag och tid. Dykt upp klädd för att städa med sopsäckar och städgrejer i högsta hugg och säga kom igen nu!
Nu kör vi! Välj ett rum i taget så det inte bara blir en enda stor röra av allting.

Det är min plan också, tänkte börja utifrån, dvs hallen först. Om vi kan göra fint där kanske hon kan bli motiverad att fortsätta om hon varje dag möts av hur det skulle kunna se ut när hon kommer hem från jobbet.

Tack för pepp, så kul tycker inte jag heller att det är att städa att jag har lust att tvinga mig på. Men jag kan inte låta det fortsätta med gott samvete. Det har totalt vuxit henne över huvudet och jag förstår att det känns skitjobbigt att ta tag i det.

Det är min plan också, tänkte börja utifrån, dvs hallen först. Om vi kan göra fint där kanske hon kan bli motiverad att fortsätta om hon varje dag möts av hur det skulle kunna se ut när hon kommer hem från jobbet.

Tack för pepp, så kul tycker inte jag heller att det är att städa att jag har lust att tvinga mig på. Men jag kan inte låta det fortsätta med gott samvete. Det har totalt vuxit henne över huvudet och jag förstår att det känns skitjobbigt att ta tag i det.

Det kanske har vuxit sig till ett så stort problem att hon faktiskt inte klarar av att ta tag i det själv?
Förstår att det inte är så roligt att städa, men det är ju roligt när man väl har kommit igång och ser hur fint det blir :)
Kanske kan vara motivation för både dig och mor din?

P g a svår tidsbrist har jag tyvärr fått göra mig av med sådan lyx som städtillfällen då jag gör fler moment i ett svep. Nu får det bli en kort insats då och då. Handfat och toastol när jag byter handdukar, snabb dammsugning när jag är hem om och byter kläder. Snabb dammtorkning av ytor medan kaffevattnet kokar upp.

Inte idealiskt, men bättre än att leva i total misär.

P g a svår tidsbrist har jag tyvärr fått göra mig av med sådan lyx som städtillfällen då jag gör fler moment i ett svep. Nu får det bli en kort insats då och då. Handfat och toastol när jag byter handdukar, snabb dammsugning när jag är hem om och byter kläder. Snabb dammtorkning av ytor medan kaffevattnet kokar upp.

Inte idealiskt, men bättre än att leva i total misär.
Vadå? :confused:

det där är väl en beskrivning av en helt normal städrutin?? :meh:
:D

/tanten - inte lagd åt det hållet

Jag har problem psykiskt och orkar inte lista sånt här men ibland orkar jag inte mentalt.. alls.. något. Så just nu behöver hemmet verkligen en storstädning :yuck: Någon mer som är i behov av att städa hemma som vill städa ihop med mig? Listar just nu allt som behöver göras mest OMGÅENDE för få fint runt mig igen.. sen lite "plusikanten" saker.

Peppa varandra här och ta ett rum i taget? :banana:
Jag är så på!
Här blir det ett rum i källaren i morgon och så tar vi det därifrån

Jag är också på! På grund av nervsmärtor och artros har jag svårt att göra allt på en gång.

Tog köket idag, allt utom köksluckorna och golvet, sen är det snyggt på ytan.

Akutast är att byta kläder i garderoberna, vika ihop alla sommarkläder och hänga in de varmare kläderna. När det är gjort och lådorna nedlyfta i källaren igen, vilket är tungt med mina problem, så kan jag städa resten av sovrummet.
Det kommer antagligen att ta hela veckan.

Vad kul :D Jag börjar idag. Gjort schema för rum till rum. Mitt mål idag är SOVRUMMET resten skiter jag i men hela sovrummet från topp till tå ska vara rent, dammat, dammsugit och golvet tvättat osv :D Sagt att jag tar en dag i taget så får vi se. Kanske man får lite eld i baken när man börjat :angel: och orkar nått rum till.

Åh, nu blir jag peppad jag med :up: Min normala städrutin har de senaste gångerna tydligen blivit "bjuda hem folk - plocka undan lite hjälpligt inför besöket - åka till stallet - komma hem till nyskurat hus..." eftersom min man tydligen har helt annan syn på hur ostädat man kan ha det hemma inför ett besök :angel:

Men nu ska all disk i köket in i diskmaskinen samtidigt som jag värmer lunchen i alla fall! Någonstans ska man ju börja :p

Vi har aldrig besök hemma pga hur det sett ut :(
Men jag är nöjd så länge barnen är rena, har rena kläder och mat. Städningen har jag haft låg prio på med denna hälsa.
Barnens välmående går före "besöksvänligt" hem :p

här är en till! Jag har inte ens nåt att skylla på, mer än att det är så vansinnigt tråkigt att ta tag i. Vi håller det på en helt ok nivå, men ingen av oss är pedanter direkt ;). Städade precis hela huset för en vecka sedan innan vi hade lite kalas, nu är det stökigt igen och behöver städa både badrum, golv och kök..
tänker mig att jag börjar med badrummet eftersom jag ändå håller på att tvätta, typ nu!

Jag har aldrig tyckt om att städa, förens jag upptäkte Storytel! Det är som spotify fast ljudböcker. Även SR appen med en massa bra radiodokumentärer är suveränt! Nu går jag gärna runt och städar och donar samtidigt som jag lyssnar. Riktigt mysigt faktiskt. :D

Så tips! Lyssna på en ljudbok eller nått samtidigt som ni städar, fungerar hur bra som helst för mig. :bow:

Jag har aldrig tyckt om att städa, förens jag upptäkte Storytel! Det är som spotify fast ljudböcker. Även SR appen med en massa bra radiodokumentärer är suveränt! Nu går jag gärna runt och städar och donar samtidigt som jag lyssnar. Riktigt mysigt faktiskt. :D

Så tips! Lyssna på en ljudbok eller nått samtidigt som ni städar, fungerar hur bra som helst för mig. :bow:

Här gäller hög musik :D Böcker osv vill jag läsa :p

Jag lyssnar på poddradio :)

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 252
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 665
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar