Spara pengar

Om man vill ha bara sparkonto, vilken bank ger då bäst ränta? Om man tex väljer något konto där man kanske bara har 4 uttag per år eller så.

Om man vill ha bara sparkonto, vilken bank ger då bäst ränta? Om man tex väljer något konto där man kanske bara har 4 uttag per år eller så.
Det varierar så jag brukar söka på den här sidan https://www.compricer.se/sparande/ när det är aktuellt. Obs att deras partners hamnar överst i listan så det är värt att scrolla ned och titta om någon annan har bättre ränta/villkor.

När jag letade i våras var det SevenDay jag hittade med då 0.85 % ränta. Nu 0.80 %. Ingen aning om jag faktiskt hittade det bästa dock?
Nej de är inte bäst för mig längre i alla fall. Därför värt att söka när det är dags att välja. Jag kollar sen några gånger om året och byter ibland om mitt aktuella sparkonto har blivit alltför dåligt jämfört med övriga. Nu lär jag snart byta bort SevenDay.

Nej de är inte bäst för mig längre i alla fall. Därför värt att söka när det är dags att välja. Jag kollar sen några gånger om året och byter ibland om mitt aktuella sparkonto har blivit alltför dåligt jämfört med övriga. Nu lär jag snart byta bort SevenDay.

Jag ställde frågan till "vår tjänsteman" på banken om de inte hade något bättre sparkonto där man inte tar ut pengar särskilt ofta, då tyckte hon att jag istället skulle börja spara i ISK. Antagligen för att just de inte har något vidare bra sparkonto och hon ville inte att jag flyttar pengarna. Men det här med insättningsgaranti då, om banken skulle gå i konkurs (vet inte ens om det kan hända men det borde kunna hända ?) Är det mer riskabelt att välja en mindre bank ? Och kan man se dessa risker någonstans, eller hur bedömer man det ?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 655
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag har funderat på en sak och har nu kommit till slutsatsen att det skulle vara oerhört intressant att höra hur ni andra resonerar...
18 19 20
Svar
386
· Visningar
23 794
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar