Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har det här färgglada köket visats tidigare?
14628941722124292166.jpg

Från https://object.highestate.se/26156-hunnestads_byvag_129.html

Det här huset är alldeles för fantastiskt märkligt för att inte visas upp i tråden! :D
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5...ium=app&utm_content=iphone&utm_campaign=tipsa

De har inrett en fejkkajuta med en renfäll, troféer och en samemössa? :cautious: Och helgerånat sig med att göra en lampa av ett vagnshjul... Det ser ut som att en båt och en saloon fick en ohelig love child :wtf:

Jag tror att mannen i familjen ville ha ett westernhem och frun något glittrigt a la Versailles och då blir det så här :cautious:

Köket ska vi inte ens nämna *mvh hon som hatar vitt*

Det där huset var väl med i SVT serie "Det sitter i väggarna", som gick i vintras?!

Lite spännande allt...

Men jag förstår det som att huset/byggnaderna är byggnadsminnesförklarade, det ställer ju en hel del krav på köparen eftersom vad man får göra är ytterst begränsat, och varje åtgärd i stort sett, lär kräva kontakt med Länsmuseet...

Det där huset var väl med i SVT serie "Det sitter i väggarna", som gick i vintras?!

Lite spännande allt...

Men jag förstår det som att huset/byggnaderna är byggnadsminnesförklarade, det ställer ju en hel del krav på köparen eftersom vad man får göra är ytterst begränsat, och varje åtgärd i stort sett, lär kräva kontakt med Länsmuseet...
..Och nu dyker samma fastighet upp igen, i senaste numret av "Gård & Torp" med ett flera sidor långt reportage.

Väggmålningarna i huset är en del de unika dragen på fastgheten som gör att det är ett byggnadsminne. Dessa målningar, samt en del andra mindre praktiska detaljer, ska alltså bevaras i prima skick av ägaren till fastigheten.

De har inrett en fejkkajuta med en renfäll, troféer och en samemössa? :cautious: Och helgerånat sig med att göra en lampa av ett vagnshjul... Det ser ut som att en båt och en saloon fick en ohelig love child :wtf:

Jag tror att mannen i familjen ville ha ett westernhem och frun något glittrigt a la Versailles och då blir det så här :cautious:

Köket ska vi inte ens nämna *mvh hon som hatar vitt*
:D du satte ord på mina tankar! :laugh:

Lite spännande allt...

Ja det programmet var det ja, kände igen huset på första bilden men kom inte på programmet

Lite lätt chockartat när man kommer till sällskapsdelen, jag tänkte först att ja ja lite slitet och märkliga val men så tokigt, men sen brakade det lös. :nailbiting::D
Det märkligaste är ändå priset. :confused:
6 milj. för ett hus med ett fungerande sovrum och ett pyttelitet som mer liknar en skrubb. Därtill planlösningen som är helt omöjlig.
Men ja, inredningen är också katastrofal. :wtf:
Undrar hur dom tänkte där? O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 139
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar