Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!
Vi hade 1-årskalas 15 maj
Det blev jättelyckat, vi var 19 personer och sonen trivdes som fisken i vattnet.
Han har en period just nu där han blir lite blyg i början, så går det över sedan, så även på kalaset.
Hans bästa kompis som är 9 dagar äldre var med, och de hade jättekul ihop.
Lillen fick blåbärsbulle och fick sempers pärondryck till och pärondrycken var nog det bästa med hela kalaset - han blev alldeles förtrollad! Så nu skall vi köpa pärondryck och ge honom i kyrkan när vi gifter oss om 1 månad, så sitter han kanske still
Bullen var också god f.ö
Det var superväder på kalaset så vi var ute hela tiden och myste. Hade "bara" fika med 2 sorters tårtor, bullar och kakor (annars har vi ofta mat vid födelsedagar) och hade kalaset på em - allt för att det skulle vara optimalt för sonen och inte de vuxna, det var ju hans födelsedag. Det blev mycket lyckat alltihop!
I övrigt så går han nu, men inte mer än max 15-20 steg ännu sålänge, och det går inte fort inte
Men supersöt är han! Och snart går det nog undan, minst sagt.
Vi har varit väldigt nöjda med att han har låtit sig matas med "vanliga maten" fortfarande - det gick över idag kan man säga. Sambon skickade ett mms nyss med en bild på lillen där han konstaterade att nu vill han bara äta själv, vilket medförde en fullständigt nersölad unge
Men ett skitigt barn är ett lyckligt barn eller hur är det
? Tur att det finns tvättmaskin!
Sambon tog över föräldraledigheten för snart 2 månader sedan och de verkar ha det toppen under dagarna där hemma. Jag själv jobbar och jobbar...
Lillen är annars en "marodör" av sällan skådat slag just nu. ALLT skall plockas ur skåp och lådor och sedan läggas tillbaka igen (han är helt otroligt söt när han omsorgsfullt plockar tillbaka igen
). Det tar 10 min så ser det ut som ett bombnedslag i precis hela lägenheten. Det blir mycket plocka, men härligt är det att se hans utveckling - han är himla stabil, glad, nöjd - och aktiv! Och tack och lov tålig, så han ytterst sällan blir ledsen när han kraschar i sina försöka att klättra och gå. Han är en klätterapa... skruttungen!
Och om inte allt för lång tid är det SEMESTER! Som jag längtar till att vi får vara hela familjen tillsammans i flera veckor!