Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gjorde egen mat till Emil idag, kokade morötter, potatis, palsternacka och broccoli i curry, lite färsk ingefära och basilika.
Mixade sen och hade i en klick smör. Emil åt upp alltihop med god aptit
Det gav lite inspiration, ska försöka börja göra mer egen mat har jag tänkt...
Det där sista lät ju lite oroväckande! Har du frågat honom varför det är så?
Det enda som inte gar bra ar nattsomnen!!! Onskar sa att hon kunde sova rakt igenom som hon brukade. Nu vaknar hon i snitt 2ggr per natt och jag ar slo nog att amma tills hon somnar. Men jag vill sluta nattamma, hon kan ju inte vara hungrig vid 23 igen efter middag och amning vid 19 eller? Hur har ni gjort med natterna?
Skulle komjölksallergin resultera i kräkningar då?
Har du provat komjölksfritt själv så han inte får i sig komjölk via dig?
Jag gjorde ju det när sonen var under kontroll för reflux/kolik. Det berodde INTE på det iaf. Får lite känslan av att BVC tycker allt beror på komjölksallergi
Har ni kollat upp magmunnen på honom?
När sonen har varit på blommorna så har jag kollat på honom och när han precis nuddat dom har jag höjt rösten riktigt ordentligt och sagt "Aj aj". Det har varit helt tyst i övrigt hemma så när jag sagt till så har han liksom hoppat till i ren förskräckelse.
Väldigt olika!
Ludwig är livsfarlig nu, han ställer sig mot precis allting... Dessutom har han börjat vakna vid 7-tiden på morgonen, vi som är vana vid att gå upp tidigast 9. Nu är det slut på friden!
Komjölksallergi och laktosintolerans är inte samma sak, fast det vet du väl säkert redan, jag ville bara dubbelkolla. Det kan ju vara så att han reagerar mot gluten också, det är ju det i gröten och vällingen.
Men bra att kolla upp. Usch jag förstår att det är jobbigt och lider verkligen med dig.
Vi hade ju ett helvete här förut. Sonen kaskadkräktes, men det verkar ha vuxit bort nu tack och lov. Det var verkligen skitjobbigt så jag förstår att det känns tungt nu när det fortsätter och dessutom nästan är ännu värre än tidigare.
Angående det här med förbjudna saker. Jag hade inte tänkt säkra hemmet så mycket, möjligtvis petskydd på endel kontakter, men jag vill att han ska förstå att det är ajaj jämt. Det verkar som om han tycker att det är lajbans när det är nåt som är lite förbjudet så då brukar jag låta honom utforska under kontroll för då tappar han intresset ganska snart. Men det beror ju såklart på vad det är.
Man förstår varför NEJ brukar vara det första ordet dom flesta barn säger först