Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Här var det fart i tråden :D Roligt när alla berättar!

Mjo sonen är en heffaklump. Ligger 3 över normalkurvan. Inget de sagt något om på bvc så jag borde väll inte oroa mej? Har dock inte svårt att förstå att han är stor med tanke på att han äter mycket (jo Gnarpis jag har grädde i tuttarna och den sprutar ut :D) och sen inte rör sej på det. Han är ju fortfarande en tröttis och när han väl är vaken så sitter eller ligger han stilla. Visst lite vift på armarna gör han men inte så mycket mer :)

Ibland kan jag bli lite sotis på alla med "petit-bebisar" som fortfarande går att bära runt på. Själv har jag sorterat bort alla kläder från 68 och under och är tvungen att köpa 80. Brallorna är tvungna att ha mjuk resår i midjan så han får plats med magen :D Alla har vi våra problem!

Mvh Miks

Äsch då, vi har ju mycket mer "passande" med våra bebisar ;) du får tänka att du än så länge kan softa.
Min unge ligger aldrig still, det känns lite hopplöst ibland. Nu har han börjat rulla över till mage åt höger sidan oxå, har hela tiden bara varit åt vänster. Han trillade ur baby sittern häromdagen och han backar in under soffan. Jag fasar lite för den dan han väl börjar krypa och den dan är här närsomhelst nu :crazy:

Han trillade ur baby sittern häromdagen

Aaaaj, stackars liten! Gick det bra?

Jo här softas det som aldrig förr :D Jag pysslar och knåpar, surfar och kollar på film. Längtar till sommaren då jag kan ligga och sola mellan 11 och 14:30 :angel:
Sen städar, tvättar och handlar jag nästa allt. Tar hand om alla räkningar och allt hemmafix. Förväntar mej samma behandling när sambon är hemma med en liten vild 1,5 åring :D

Mvh Miks

Sen städar, tvättar och handlar jag nästa allt. Tar hand om alla räkningar och allt hemmafix. Förväntar mej samma behandling när sambon är hemma med en liten vild 1,5 åring :D

Haha, det är väl det minsta man kan begära :D

Tycker absolut inte du ska oroa dig för vikten, det är ju kanon om de väger lite mer än normalkurvan! Mitt kusinbarn låg jättebra till innan, sen fick han en ordentligt magsjuka runt 11 månaders ålder... Nästan inget kvar av honom sen :crazy:

Jag har da en liten "petit" tjej. Pa kontrollen igar vagde hon 6605g och 64,5cm, hon ar da 7 manader och 2 veckor. Vi har just borjat anvanda 68cm kladerna och de ar lite stora fortfarande. I lekgruppen ar hon aldst men minst, jag hoppas hon kan vaxa i kapp lite. Det ar inte roligt att vara kort. Jag far dock ont i handlederna aven fast hon inte vager sa mycket, fasar over hur det blir nar hon vager mer!!!

Ha det bra i snon! Idag vantas +34 har nere :p

//Krusan

Jo det gick bra, men oj vilket fruktansvärt dåligt samvete jag fick. Sen fick jag höra alla möjliga skräckhistorier från folk i min närhet om hur deras barn hade ramlat ner från olika ställen. Hemskt, babysittern är ju trots allt ganska nära golvet.

Och Emil hamnar väl någonstans mittemellan då, han är dryga 70 cm lång och väger dryga 8 kg...och då är han 7 månader och 3 veckor ungefär :)
Vi använder lite blandade storlekar, allt från 62 - 80, beror ju på vart de är köpta. Men mest 74 faktiskt...

Vet ni, jag bara måste berätta! Vi var idag och skrev kontrakt på världens sötaste lilla radhus-bostadsrätt :banana: Så snart så flyttar vi, det ligger jättefint - ca 10 minuter från där vi bor nu, i ett jättemysigt litet samhälle där jag förövrigt är uppväxt.
Ska bli jättejätteskoj :)

Åh grattis! Vad roligt att flytta till något fint!

*KL*

Sorry gänget, det var inte meningen att vi skulle börja jämföra bebisar. Alla är söta och våra verkar ju må bra eller hur. Spela roll om de är små eller stora egentligen. Pilutta er att jag får större armmuskler bara ;)

Mvh Miks

Jo det gick bra, men oj vilket fruktansvärt dåligt samvete jag fick. Sen fick jag höra alla möjliga skräckhistorier från folk i min närhet om hur deras barn hade ramlat ner från olika ställen. Hemskt, babysittern är ju trots allt ganska nära golvet.

Phu vilken tur!
Jo fallhöjden är ju som tur är inte så hög.
Skräckhistorier har man ju hört en del om. Alla mina kompisars barn har trillat ur päronens säng både en och två gånger. Gulp, väntar lite med bävan tills sonen börjar förflytta sig. Då är det färdiggossat i vår säng som är 130 cm hög :crazy:

Mvh Miks

Vad roligt, grattis :banana:

+ Miks:
Tack tack, vi är nog lite i chocktillstånd jag och sambon, första helt egna boendet - inte illa va ;)

Alla:
Emil har varit otroligt gnällig och känslig idag, inte velat vara ensam en endaste sekund, och nära nära mig heeela tiden.
Det är ju lite småmysigt när han hela tiden ska kramas och pussas :love: men det hära gnölet som kommer då han inte direkt får det han vill det är lite mindre mysigt...nåja, sånna dagar får han ju ha också, det har väl alla människor lite då och då, stora som små ;)
Han vart också helt vettskrämd när jag skulle damsuga med honom på magen (i sele) jätterädd verkligen :( Vi satt länge bara bredvid det avstängda monstret och han tröck sig mot mig och gömde ansiktet mot mitt bröst. Lilla älskade vän.. Tillslut vågade han känna på den, men bara helt snabbt, sen kastade han sig i min famn igen.
Inte lätt att vara liten alltid...

Hur har ni det med snön förresten? Vi är så gott som insnöade :D

+ Miks:

Inte lätt att vara liten alltid...

Hur har ni det med snön förresten? Vi är så gott som insnöade :D

Jag hävdar fortfarande att det inte alltid är lätt att vara stor heller ;)

Jo snön ja... Ganska insnöade. Och maken är och plogar varje natt... Stackarn :grin:

Låter som att du har dammsugningsförbud tills vidare :angel: Bra va!

Idag förflyttade sig sonen för första gången någonsin. :banana: Han satt på golvet mellan pappas ben och ville komma till min pilatesboll. Då hoppade han framåt på rumpan :D typ en halvmeter. Tur att han har blöjjan som stötdämpning. Han var jättenöjd när han fick tag i bollen som var typ dubbelt så hög som honom själv.

Sen har vi tagit steget och bytt till sittdelen på vagnen. Phu, det har inte varit helt smärtfritt. Sonen som annars har sovit mellan 11-14:30 ute vaknar nu innan 13 och har väldigt svårt att somna om. Tar man upp honom då är han supergrinig och jättetrött. Gick snäppet bättre idag så jag hoppas att det är en liten invänjningsperiod bara.

Planerar för övring att åka till Västerås nästa eller veckan efter det. Någon av er sommarmammor som bor på vägen mellan sthlm och västerås som vill fika?

Mvh
Miks

Haha ja det känns hemskt jobbigt att inte få damsuga ;)

Hade varit jättetrevligt med fika, dock bor jag inte riktigt på vägen..Någon som känner till Södertälje? Typ där bor jag... Var bor ni andra förresten?
Lite kul att veta bara, om ni vill skriva ut det förstås...

Gnarpis: Nej det är inte lätt att vara stor heller alltid, jag håller verkligen med :)

Fika hade varit jättetrevligt, men jag bor inte heller där längs vägen, tyvärr!
Vi befinner oss i Norrtälje!

Och vi bor i Nässjö!

KL

Alldeles nyss ramlade L ur vår säng :cry: Vi la oss för att sova middag han och jag, och tydligen så somnade jag först. Vaknade av en duns och ett illvrål, tog flera minuter innan han ens slutade skrika :cry: Usch vad det gjorde ont i mamma-hjärtat...

(Det gick dock bra, en bula i pannan bara)

Ja usch fruktansvärt när det händer :crazy:

Min skruttunge välte åt sidan igår när han satt i soffan, jag hann inte fånga upp honom och givetvis slog han sig i huvudet i armstödet på det enda hårda stället.
En bula och litet rött märke.

Hej allihop!

Usch vad länge sedan jag svarade nu, vi har varit däckade här hemma på flera olika sätt, först lillen i förkylning som satt sig på luftrören, sedan jag själv (sambon klarade sig tack och lov) och nu har jag magont som visat sig vara en stor cysta :crazy: Så det blir troligen operation snart... Det är kul nästan jämt!

Lillen har dock varit i princip lika pigg som vanligt trots att han varit sjuk och farit runt som en virvelvind sin vana trogen, de skrattade åt honom hos barnläkarna, och konstaterade att han själv tycker då rakt inte att han är sjuk i alla fall och att han förmodligen behöver 40 graders feber för att vara stilla och stänga av charmoffensiven ;)

Han fick först en inhalator med luftrörsvidgande men det har varit lögn att få honom att acceptera den. "-De lär sig när de märker att de blir bättre" Jo tjena...inte vår lille, förmodligen för att han själv inte känner sig besvärad av de täta luftrören utan kör på som vanligt. Så vi fick flytande luftrörsvidgande medicin utskrivet istället och det fungerar superbra :bow:

Han rosslar fortfarande lite men är pigg som en pelikan. Minst sagt. Och han skall inte smitta sen över en vecka tillbaka enligt barnläkarna så nu kan vi våga oss ut bland folk igen!

Tack förresten för gratulationerna ang bröllopet :love: Det skall bli väldigt roligt!

Tillit: Vad superkul med radhuset!!! Grattis!! Vi håller på och letar hus vi med, men det går lite trögt.

Snyggve: Vår lille ramlade ur sängen när han fortfarande var en liten plutt, 5 månader. Fy tusan vad läskigt det var!! Men det gick bra. Jag blev lugnad av sjukvårdsupplysningen, att det är väldigt vanligt, men inte kändes det bättre för det... jag vaknade på nätterna länge efter och var rädd att jag glömt honom i vår säng efter amningen (han fick egen säng i samma veva). Nu mer är det lögn att ens försöka ha honom i vår säng, han är på tok för mobil för det och är på väg över kanten på en sekund... Tråkigt, för det är ju så himla mysigt!!

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 524
Senast: Gunnar
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 410
Senast: Migo
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 616
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 366
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar