Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!
Fru Hallon är onekligen en bekantskap som man skulle kunna klara sig utan kände jag medan hon höll sig borta. Det är bara till att bli gravid igen helt enkelt
Usch vad länge sedan det var jag var inne i tråden! Lilleman kräver 110% uppmärksamhet heeela tiden just nu, annars har han blixtrande snabbt gjort något han inte borde.
Idag lät jag honom hållas inne i badrummet när jag pratade i telefon i exakt 4min och 25 sek, jag var såklart där samtidigt (borstade tänderna när det ringde). Under den tiden hann han plocka ner toarullen och riva hälften i småbitar, plocka ur blöjor ur sin korg, vända upp och ner på blöjhinken och sätta den tomma hinken upp och ned på huvudet under världens gapskratt, hälla ut alla tops på golvet, leka med duschdörrarna, plocka ur alla salvor etc ur den korgen en efter en samt åla in under handfatet och lyfta på avloppslocket - och sedan tyckte jag att det definitivt var slut på det roliga - gissa en som inte samtyckte
Han är alldeles underbar och utvecklas i en rasande fart
Idag var dock första dagen på hela tiden som jag kände att det trots allt ska bli åtminstone liiiiite skönt att komma tillbaka till jobbet om ett par v, då hans pappa skall ta över här hemma, för det lär bli rena rama walk in the park jämför med att hålla lillens tempo
Han har börjat få upp en rejäl hastighet på att gå utmed möblerna och idag har han knäckt mysteriet med hur man får upp precis
alla skåp och lådor i lägenheten utom våra bokhyllor som är utan handtag och har tuuunga dörrar, så imorgon åker barnsäkringsgrejorna upp överallt...
Jag är imponerad av att ni klarar av att "bara" säga ifrån till era små när de gör något de inte får - jag har insett att det aldrig skulle gå här hemma och kapitulerat direkt och valt 2 saker som är NEJ, vilket är de 2 blomkrukor som står kvar på fönsterbänken i vardagsrummet, och datorn (förutom om han drar mig i håret eller är allmänt hårdhänt, då säger jag också ifrån), övrigt får han känna på under uppsikt eller så har vi gjort det oåtkomligt, och så får vi göra en avledningsmanöver eller helt enkelt bära bort honom om det går över styr. Annars skulle jag bara säga nej hela dagarna, han är som en virvelvind och envis som synden... undrar vem han fått det ifrån
Han gör dock
allt med ett skratt och är världens charmigaste unge, så trygg och lättsam och alltid glad, så vi jagar honom så gärna så gärna
Men man hinner i princip inget annat, för när han sover sover oftast jag med eller är ute på promenad