Bebis 5,5 månader och superintresserad av mat! Får dock bara små slick på fingret ("smaksensationer") än så länge men vill ha mer, mer, meeer. Hoppas det håller i sig, vore riktigt kul att få mata en matglad unge!
Mindre intresserad vid amning nu. Har fullt upp med att kolla vad storebror gör, kolla på hunden, kolla på vad som helst, kolla kolla kolla... Ligger och äter och vrider sig runt till mage samtidigt, med bröstvårtan i ett bitigt grepp som han liksom vrider runt med sig. Aj! Jag älskar att amma och vill hålla på tills han är minst ett år men ska han fortsätta såhär är det inte så mysigt. Storebror bökade också vid någon ålder som jag har glömt bort när den var, men inte såhär mycket!
Att han slarvar så mycket vid bröstet på dagen resulterar i ett evigt ätande hela nätterna.
![Expressionless face :expressionless: 😑](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f611.png)
Det är så konstigt med barn, på ett sätt kan jag knappt bärga mig tills en lite tuffare period är förbi och samtidigt vill jag ju bara stanna tiden för han är så snuttepluttig och go.