Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul! Här är babysim bara när storebror är ledig från förskolan…Nu har vi lyckats haffa en plats på babysim när storebror är på förskola. Ser fram emot en aktivitet själv med lillan och tror hon kommer gilla det![]()
Det var nog bara att jag var sjuk och sedan sovit väldigt dåligt. Men väldigt märkligt att det blev ett sånt kaos av det. 12.30 kom jag ur sängen idag, vräkte i mig mat och sedan var bebisen trött igen så vi sov till 15. Vilken dag. Nu är storebror också sjuk och maken börjar få ont i halsen så ja, detta blir en kul vecka.Usch låter jobbigt, kristallsjukan kanske?
Ja här finns bara en tid som funkar när man har storasyskon på förskolan. Om man inte vill ha typ lördagar kl 8Kul! Här är babysim bara när storebror är ledig från förskolan…
Kämpa på!Det var nog bara att jag var sjuk och sedan sovit väldigt dåligt. Men väldigt märkligt att det blev ett sånt kaos av det. 12.30 kom jag ur sängen idag, vräkte i mig mat och sedan var bebisen trött igen så vi sov till 15. Vilken dag. Nu är storebror också sjuk och maken börjar få ont i halsen så ja, detta blir en kul vecka.
Lillebror är så frustrerad nu när han inte kommer någonstans. Jag hoppas han knäcker kryp-koden snartHan vill så mycket. Han har börjat använda pincettgreppet nu. Så gulligt med dessa små, små fingrar. Men jösses vad arg han blir om man äter något han inte får smaka
Vi brottas lite med förstoppningar än så det är lite jobbigt. Hur går det med era bebisars magar? Sitter ni på någon dunderkur förutom plommonpure och päron?
Vi har olja i gröten också, förutom rivet päron också!Det var nog bara att jag var sjuk och sedan sovit väldigt dåligt. Men väldigt märkligt att det blev ett sånt kaos av det. 12.30 kom jag ur sängen idag, vräkte i mig mat och sedan var bebisen trött igen så vi sov till 15. Vilken dag. Nu är storebror också sjuk och maken börjar få ont i halsen så ja, detta blir en kul vecka.
Lillebror är så frustrerad nu när han inte kommer någonstans. Jag hoppas han knäcker kryp-koden snartHan vill så mycket. Han har börjat använda pincettgreppet nu. Så gulligt med dessa små, små fingrar. Men jösses vad arg han blir om man äter något han inte får smaka
Vi brottas lite med förstoppningar än så det är lite jobbigt. Hur går det med era bebisars magar? Sitter ni på någon dunderkur förutom plommonpure och päron?
Vi har också lite hård mage av och till!Det var nog bara att jag var sjuk och sedan sovit väldigt dåligt. Men väldigt märkligt att det blev ett sånt kaos av det. 12.30 kom jag ur sängen idag, vräkte i mig mat och sedan var bebisen trött igen så vi sov till 15. Vilken dag. Nu är storebror också sjuk och maken börjar få ont i halsen så ja, detta blir en kul vecka.
Vi har också lite hård mage av och till!
Ger mycket katrinplommonpure och olja i all mat!
Men Molte är likadan sitter brevid och skriker när han inte får smaka… vi som önskade att även han ska bli sockerfri länge börjar se de svåra i det med två ”stora” storebröder som gärna matar lillebror!
Jag funderar på om Carl har en tand på g, Cajsa har fått sin första men inte så mycket vi märkt av, men Carl var jättelös i magen igår! Känner ingen tand än men kan ju vara påväg närsom!Bästa tipset mot förstoppning är tandsprickninglite svårt att styra själv dock. Är så trött på dessa blöjbyten, han bajsar 5-6 ggr per dag och är såå röd i rumpan trots att vi testat allt möjligt. Han blir så otroligt arg av att behöva ligga still när vi byter så det är en strid varje gång, och bajs överallt
han var förstoppad innan, funkade bra med plommonpure ett tag men gav även lite lactulos när det var som värst.
För övrigt har han varit hostig och snorig ända sen coviden, vilket är typ en månad sen. Vi drar på oss ny skit hela tiden.
Han struttar runt själv med gåvagn och diverse grejer nu och blir tokarg när det inte finns nåt att gå med, kort stubin var det här![]()
Jag funderar på om Carl har en tand på g, Cajsa har fått sin första men inte så mycket vi märkt av, men Carl var jättelös i magen igår! Känner ingen tand än men kan ju vara påväg närsom!
Ah, då kan det vara liknande här kanske! Han var arg/ledsen inatt med, hade svårt att sova! Han är trälig i och för sig på nätterna, men har ofta en ”ursäkt”, ont i magen, eksem, snorig eller liknande. Inatt tyckte jag inte att han hade någon ”ursäkt”, men då kanske det var tandDet kan det ju va! Här började magen och humöret svajja drygt en vecka innan något syntes eller kändes![]()
Om vi vill äta lunch vid typ 12, så ser jag till att amma typ 1h (eller mer) innan så att hon inte är mätt när vi äterNi som fri ammar hur får ni ihop era matrutiner? Tycker det är så himla svårt att få ihop det. Jag ammar så fort han vill vilket är ganska ofta så han är liksom aldrig riktigt sugen på annan mat. Plockmat går okej, inga mängder som äts men han är nöjd och maten kommer till munnen men så fort vi ska mata så stängs munnen. Blir lite stressad över järnintaget, just nu äter han varken gröt eller dricker välling.
Ni som fri ammar hur får ni ihop era matrutiner? Tycker det är så himla svårt att få ihop det. Jag ammar så fort han vill vilket är ganska ofta så han är liksom aldrig riktigt sugen på annan mat. Plockmat går okej, inga mängder som äts men han är nöjd och maten kommer till munnen men så fort vi ska mata så stängs munnen. Blir lite stressad över järnintaget, just nu äter han varken gröt eller dricker välling.
Jag erbjuder mat först och ammar som mys, de går lite upp och ner skulle jag säga. Men matstolen är mat och där sitter man ofta tillsammans med brorsorna när de äter och de funkar bra med mat.Ni som fri ammar hur får ni ihop era matrutiner? Tycker det är så himla svårt att få ihop det. Jag ammar så fort han vill vilket är ganska ofta så han är liksom aldrig riktigt sugen på annan mat. Plockmat går okej, inga mängder som äts men han är nöjd och maten kommer till munnen men så fort vi ska mata så stängs munnen. Blir lite stressad över järnintaget, just nu äter han varken gröt eller dricker välling.