Sommarföräldrar 2022

När går era bebisar och lägger sig? Tvillingarna är ju tre månader nu. De ”vill” lägga sig ungefär vid 19. Jag tycker kanske det är lite tidigt, samtidigt får vi inte till det bättre utan skrik och panik. Vi kanske dock ska vara nöjda, de sover i regel gott (carl har ju lite magknip och knorrar då en del men annars brukar det vara lugnt) hela natten (med några uppvak för mat) och vaknar runt 7-8 på morgonen därpå.
 
Det är tydligen livsfarligt att babypotta, de kan få så opraktiska ideer som att inte vilja kissa i blöjan 😑 Han har sovit så dåligt igår och inatt och nu trillade poletten ner för mig att han bara vill upp och kissa... Tredje gången vi är uppe och vandrar inatt 🙃

Visst är det trevligt att slippa bajsblöjor men det är trevligt att få sova också. Hoppas han kommer på bättre tankar för det är så otroligt mycket mer bökigt att hålla på och potta mitt i natten i ett kallt rum och han vaknar mot om han bara kissar i blöjan och somnar om.
Kanske blir blöjfri tidigt? 🙈
 
När går era bebisar och lägger sig? Tvillingarna är ju tre månader nu. De ”vill” lägga sig ungefär vid 19. Jag tycker kanske det är lite tidigt, samtidigt får vi inte till det bättre utan skrik och panik. Vi kanske dock ska vara nöjda, de sover i regel gott (carl har ju lite magknip och knorrar då en del men annars brukar det vara lugnt) hela natten (med några uppvak för mat) och vaknar runt 7-8 på morgonen därpå.

Bebis är blev 4 månader nu i veckan, han kräver nattning senast kl 18, annars kör han gallskrik i ett par timmar. Alldeles för tidigt enligt mig men tänker att det ändrar sig allt eftersom. Vi går väl upp för dagen runt 7-8 sen ungefär. Äter en flaska runt 24 och lite amning framåt 4-5.
 
4-månadersbesök på bvc idag. Rejäl kille på 7,7kg, inte undra på att det börjar kännas i ryggen att bära på honom hela dagarna🤣
Funderar på om vi ska våga oss på litet smakprov av gröt snart, är rädd att han ska rata flaskan för tidigt bara som bröderna gjorde.
 
När går era bebisar och lägger sig? Tvillingarna är ju tre månader nu. De ”vill” lägga sig ungefär vid 19. Jag tycker kanske det är lite tidigt, samtidigt får vi inte till det bättre utan skrik och panik. Vi kanske dock ska vara nöjda, de sover i regel gott (carl har ju lite magknip och knorrar då en del men annars brukar det vara lugnt) hela natten (med några uppvak för mat) och vaknar runt 7-8 på morgonen därpå.
Samma här oftast, somnar vid runt 19 och vaknar för dagen vid 7-8. Ofta är det lite knöligt någon gång under natten dock.
Kanske blir blöjfri tidigt? 🙈
Om man skulle följa honom i detta så skulle han säkert bli blöjfri väldigt tidigt, men herregud, vem orkar. 😅 Han får börja teckna eller kunna säga att han är nödig innan jag ger mig på något sådant projekt. Tills dess rutinpottar vi, samt vid bajs.

Vi hade en sån här period med storebror också när han var kanske sju månader och det blev inte bra för varje gång han blev gnällig/arg så fick jag ju lov att prova om det var för att han var nödig, och det var INTE poppis om det inte alls var det som var felet. Var ett himla på och av med byxor och blöja där ett tag...

Så lille herrn får lugna sig lite med att bli blöjfri, faktiskt!
 
När går era bebisar och lägger sig? Tvillingarna är ju tre månader nu. De ”vill” lägga sig ungefär vid 19. Jag tycker kanske det är lite tidigt, samtidigt får vi inte till det bättre utan skrik och panik. Vi kanske dock ska vara nöjda, de sover i regel gott (carl har ju lite magknip och knorrar då en del men annars brukar det vara lugnt) hela natten (med några uppvak för mat) och vaknar runt 7-8 på morgonen därpå.
Vi går och lägger oss någon gång mellan 21-23 och sedan går vi upp någon gång mellan 8-9. Däremellan vaknar hon var 1,5-3h ungefär. Hon vaknar, käkar (liggammar i sängen), sedan somnar hon om. Hon är 3.5 månader nu.
 
När går era bebisar och lägger sig? Tvillingarna är ju tre månader nu. De ”vill” lägga sig ungefär vid 19. Jag tycker kanske det är lite tidigt, samtidigt får vi inte till det bättre utan skrik och panik. Vi kanske dock ska vara nöjda, de sover i regel gott (carl har ju lite magknip och knorrar då en del men annars brukar det vara lugnt) hela natten (med några uppvak för mat) och vaknar runt 7-8 på morgonen därpå.

Oftast mellan 19-20. Vaknar allt mellan 06-08.
 
Bebis är fyra månader om ett par dagar och vi har bytt till sittdelen på vagnen, mest för att inte bli så låst vid att handla, gå på promenad, hämta på fsk, när han sover eftersom han inte vill ligga i vagnen när han är vaken. Han är nu hur nöjd som helst med att åka vagn även vaken numera och somnar också mycket enklare utan stök och gråt.
 
Bebis är fyra månader om ett par dagar och vi har bytt till sittdelen på vagnen, mest för att inte bli så låst vid att handla, gå på promenad, hämta på fsk, när han sover eftersom han inte vill ligga i vagnen när han är vaken. Han är nu hur nöjd som helst med att åka vagn även vaken numera och somnar också mycket enklare utan stök och gråt.
Jag har också funderat på sittdelen, kanske inte än men snart. Har du någon speciell dyna i eller sitter bebis bra ändå? Carl sover bra i vagnen, men cajsa är inte lika sugen på att sova där!
 
Jag har också funderat på sittdelen, kanske inte än men snart. Har du någon speciell dyna i eller sitter bebis bra ändå? Carl sover bra i vagnen, men cajsa är inte lika sugen på att sova där!

Nej ingen dyna, men har en sovpåse (heter det så) i fleece och dun som gör att han sitter bra ändå tycker jag. Nu är ju min bebis åt det större hållet men visst ser han lite pluttig ut när han sitter där 😅 Han är dock helnöjd! Ergonomisk sittdel kanske ska tilläggas, tror inte det hade funkat annars.
 
Nej ingen dyna, men har en sovpåse (heter det så) i fleece och dun som gör att han sitter bra ändå tycker jag. Nu är ju min bebis åt det större hållet men visst ser han lite pluttig ut när han sitter där 😅 Han är dock helnöjd! Ergonomisk sittdel kanske ska tilläggas, tror inte det hade funkat annars.
Okey, vi har också ergonomisk sittdel! Kanske får prova om en månad eller så :)
 
Vi har provat göra honom mer sittande i liggdelen genom att stötta upp med kuddar. Det fungerar, han kan sitta där nöjd ett tag. Sedan blir han less och vi sätter honom i selen och då är han arg ett tag där också men sedan somnar han. Då undrar vi varför vi inte bara tog selen på en gång så hade vi sluppit den där arga delen av promenaden. 😅 Tänk vilket jobb det är att bara navigera i föräldraskapet.
 
Vet inte vad som händer i bebis just nu men NÅGOT är det. Överlag missnöjd vaken (så det är bara bära eller mata som funkar när hon är vaken), och på nätterna vaknar hon var 1,5h senaste två nätterna och behöver bröstet för att slappna av och fisa. Mycket mer gasig senaste dagarna överlag.

Enligt internet ska det inte vara något språng just nu (15v), så det kanske bara är att hon är gasig, men tröttsamt är det 😅
 
Jag har i 15-månader sett fram emot att barnet snart ska börja gilla vagn! Först trodde jag det skulle ske när han fick sitta. Sen trodde jag när han började åka framåt.
Det har hållit honom nöjd typ en vecka sen har han börjat tacka nej till vagnen igen 😂
 
@Fille Hur går det med tvillingarnas förkylning?

Idag ska bebis till BVC, sambon tar med honom så jag passar på att följa med till stan och ta en promenad med hunden. Ska bli spännande att se hur mycket han väger och hur lång han är. ”Alla” säger att han är så stor och framförallt lång men hittills har han inte varit större än äldsta storasyster vid samma ålder så blir kul att se.

Annars tycker jag han är en väldigt nöjd och glad bebis, så länge han har ätit och sovit så brukar han oftast vara väldigt tillfreds. Han stånkar lite nattetid men oftast pga pruttar som ska ut 😄 Känns omodernt att evolutionen att inte fixa till bebisars magar så de klarar av att prutta utan krångel 😅 Har dock fått tips om bästa pruttmanövern! Man tar tag i bebis ben och upp mot magen och rör knäna från bebis högra till vänstra sida som en rullande rörelse. Funkar varje gång!
 
@Fille Hur går det med tvillingarnas förkylning?

Idag ska bebis till BVC, sambon tar med honom så jag passar på att följa med till stan och ta en promenad med hunden. Ska bli spännande att se hur mycket han väger och hur lång han är. ”Alla” säger att han är så stor och framförallt lång men hittills har han inte varit större än äldsta storasyster vid samma ålder så blir kul att se.

Annars tycker jag han är en väldigt nöjd och glad bebis, så länge han har ätit och sovit så brukar han oftast vara väldigt tillfreds. Han stånkar lite nattetid men oftast pga pruttar som ska ut 😄 Känns omodernt att evolutionen att inte fixa till bebisars magar så de klarar av att prutta utan krångel 😅 Har dock fått tips om bästa pruttmanövern! Man tar tag i bebis ben och upp mot magen och rör knäna från bebis högra till vänstra sida som en rullande rörelse. Funkar varje gång!
Cajsas förkylning var rätt kortvarig, Carl är lite träligare. Men ingen feber som tur är, dock täppt på nätterna och blir då ledsen!
Åh bra prutt-tips! Speciellt Carl är ju pruttig!
 
Hur ser dagarna ut för er?

Känns som jag bara springer fortare och fortare finns så himla mycket att göra hela tiden :DO_o tacksam för att jag har en väldigt snäll 9 veckors här hemma! Är ju så roligt att passa på att träffa kompisar, promenera osv när man endå är hemma:D
 
Hur ser dagarna ut för er?

Känns som jag bara springer fortare och fortare finns så himla mycket att göra hela tiden :DO_o tacksam för att jag har en väldigt snäll 9 veckors här hemma! Är ju så roligt att passa på att träffa kompisar, promenera osv när man endå är hemma:D
Högt och lågt! Vissa dagar lämnar jag inte hemmet, andra dagar har jag saker planerade fm, em och kväll 😅 Spontant känns dagarna bättre om jag gör minst en grej utanför hemmet, så försöker hitta på något varje dag. Detta något kan vara allt från att gå och handla toapapper till något mer avancerat och tidskrävande 😁
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 447
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 099
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp