+ att inte göra sneda/knepiga lyft etc.Man kan till viss del förebygga foglossning genom träning av bäcken/mage/rygg. Sen tror jag (obs bara tror) att det också är lite slumpen vem som får det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+ att inte göra sneda/knepiga lyft etc.Man kan till viss del förebygga foglossning genom träning av bäcken/mage/rygg. Sen tror jag (obs bara tror) att det också är lite slumpen vem som får det.
Verkligen. Tar du järntabletter?Låter fantastiskt att kunna vara hemma då ändå! Jag ska jobba juni ut, minst.
Tar järntabletter varannan dag enl senaste provsvaret. Bf 25/8.Verkligen. Tar du järntabletter?
Juni ut är ju ett tag kvar, hoppas tröttheten vänder lite nu när det blir ljusare och varmare ut. När har du bf?
Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Tack!Små!
Jag hade strl 42 i mina och då brukar jag ha 38 eller 40 i byxor i vanliga fall. Hade ingen stor mage som gravid men 40 blev för tighta.
Jag tycker dom är normala i storleken, hade samma som i andra byxor. (Använder dom fortfarande, 7 månader efter förlossningenNågon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Oj så olikaJag tycker dom är normala i storleken, hade samma som i andra byxor. (Använder dom fortfarande, 7 månader efter förlossningen![]()
)
Har dem och upplever dem normala i storleken. Har samma storlek i såna som normalt.Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Jag har dem! Tog strl 42, har 38 i vanliga fall. Har ett par vanliga byxor från dem innan och tycker att de har väldigt tight passform över lår och rumpa, så 42 blev perfekt nu. De är jättebra!Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Jag tycker dom är något små, har ofta 44/46 eller ren 46 på byxor, så köpte 46 eftersom de var störst, men hade behövt 48 om det funnits.Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Upplevde dom som normala i storleken. Älskade mina under graviditeten, typ bodde i dom.Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
Instämmer helt. Jag jobbar som distriktsveterinär med massa risker ang strålning, smittor från olika djurslag som kan ge abort och fosterskador, jourer mitt i natten, extremt intensiva arbetspass, hundar som hoppar på en och läkemedel jag verkligen inte bör få på mig. Och det ska "bara fungera". Känner mest, "hallå! Jag tillverkar en människa här!".Jag beklagade mig lite över hur absurt vårt samhälle ändå är, där graviditet inte ska påverka en alls i jobb och vardag utan allt bara ska rulla på som vanligt. Kunde liksom inte äta på 9 veckor och kräktes minst en gång per dag, och samtidigt jobbade jag som vanligt. Minns knappt förra hösten. Då kläcker sambon ur sig frågan varför jag "vältrar" mig i det, det är ju bättre nu. Hormonell som jag var höll jag på att ta mitt pick och pack och dra![]()
Vårt yrke är verkligen inte anpassat för graviditet. Finns många saker man ska undvika så frågade min arbetsgivare förra graviditeten vad jag ska göra om det kommer in t.ex en sjuk patient som står på cellgifter på jouren, eller en hund med leptospiros som håller på att krascha. Fick svar att jag får försöka ringa en kollegaInstämmer helt. Jag jobbar som distriktsveterinär med massa risker ang strålning, smittor från olika djurslag som kan ge abort och fosterskador, jourer mitt i natten, extremt intensiva arbetspass, hundar som hoppar på en och läkemedel jag verkligen inte bör få på mig. Och det ska "bara fungera". Känner mest, "hallå! Jag tillverkar en människa här!".