Sommarföräldrar 2022

Någon som har dessa byxor? Hur är dom i storleken?
 

Bifogade filer

  • B7E3E4DC-3D7D-4730-9326-326FC1D3DB14.webp
    B7E3E4DC-3D7D-4730-9326-326FC1D3DB14.webp
    43 KB · Visningar: 37
Små!
Jag hade strl 42 i mina och då brukar jag ha 38 eller 40 i byxor i vanliga fall. Hade ingen stor mage som gravid men 40 blev för tighta.
Tack!
Jag har också 38/40 s/m i byxor vanliga fall så blir nog att beställa 42. Kändes det som du hade någon växtmån i 42?
Tror inte jag heller kommer få någon stor mage, hade inte stor mage med sonen. Dock lite större mage denna graviditet om man jämför hur stor magen var i samma vecka med sonen.
 
Ansluter till denna tråd nu! Är i vecka 21, andra barnet. Har en son på 2,5 år och fick reda på RUL i veckan att det är en prima lillebror i magen. :love: Bf 20 augusti.

Vet att jag mår oförskämt bra och är tacksam för det och graviditeten varje dag, men ibland är mina fjuttiga graviditetsbesvär jobbiga i alla fall, även om andra har det värre liksom. Har mest problem med lågt blodtryck, blir yr och svimfärdig många gånger om dagen men har faktiskt inte svimmat än.

Sååå mycket större mage tidigare denna gång än första! Känns typ som när jag var i vecka 30 sist, och nu är jag bara i vecka 21. Har redan gått upp 10 kg, lite orolig för hur det ska sluta. Tycker att jag äter normalt och rör mig ganska mycket... Sist gick jag i och för sig upp totalt 20 kg och allt och lite till försvann rasande fort under amningen, jag tror att kroppen vet detta och bara är smart. Men ändå, lite orolig över hur tungt det ska bli att springa efter treååringen i värmen i sommar! :laugh:
 
Jag beklagade mig lite över hur absurt vårt samhälle ändå är, där graviditet inte ska påverka en alls i jobb och vardag utan allt bara ska rulla på som vanligt. Kunde liksom inte äta på 9 veckor och kräktes minst en gång per dag, och samtidigt jobbade jag som vanligt. Minns knappt förra hösten. Då kläcker sambon ur sig frågan varför jag "vältrar" mig i det, det är ju bättre nu. Hormonell som jag var höll jag på att ta mitt pick och pack och dra 😁
 
Välkommen till tråden Skrottiskrott!
_

Jag har inte varit så aktiv i tråden för jag har känt lite att "det bara är". Det har varit mycket på med sjukdom och tråkigheter med sonen så jag har inte kunnat ge så mycket tankeutrymme till bebisen. Nu så har jag dock börjat längta. Jag såg en bild på Instagram och fick starka flashbacks om hur det var att ha en liten nyfödd. Så små och mjuka och fjuniga. :heart Det börjar sakta sjunka in att vi snart blir fyra i familjen.

Jag ska dock på något läkarbesök på sjukhuset om några veckor där syftet tydligen är att avråda från att föda hemma. Jag är inte alls upplagd för det, vill bara att folk ska lämna mig ifred. Helst skulle jag vilja föda ensam i en garderob som någon katt men nu ska jag ha två barnmorskor hos mig varav en med väldigt många års erfarenhet av hemförlossningar så jag tycker att alla borde vara nöjda och glada då under omständigheterna eftersom det till stor del är pga sjukhusets egna rutiner och bemötande som är anledningen till att jag inte vill föda där igen. Vi får se hur det där besöket blir. 😶 Tack och lov har jag dock världens bästa BM på MVC, jag är så tacksam för henne.

Håller med, Kaching! Det är mycket som är galet i vårt samhälle. Hela moderskapet speciellt är så sjukt underskattat. Det enda som verkar betyda något är att så snabbt som möjligt bli "produktiv" igen, inte att man liksom ska hålla som människa och ge så bra förutsättningar som möjligt till de små nya människorna som är nästa generation.
 
Jag beklagade mig lite över hur absurt vårt samhälle ändå är, där graviditet inte ska påverka en alls i jobb och vardag utan allt bara ska rulla på som vanligt. Kunde liksom inte äta på 9 veckor och kräktes minst en gång per dag, och samtidigt jobbade jag som vanligt. Minns knappt förra hösten. Då kläcker sambon ur sig frågan varför jag "vältrar" mig i det, det är ju bättre nu. Hormonell som jag var höll jag på att ta mitt pick och pack och dra 😁
Instämmer helt. Jag jobbar som distriktsveterinär med massa risker ang strålning, smittor från olika djurslag som kan ge abort och fosterskador, jourer mitt i natten, extremt intensiva arbetspass, hundar som hoppar på en och läkemedel jag verkligen inte bör få på mig. Och det ska "bara fungera". Känner mest, "hallå! Jag tillverkar en människa här!".
 
Instämmer helt. Jag jobbar som distriktsveterinär med massa risker ang strålning, smittor från olika djurslag som kan ge abort och fosterskador, jourer mitt i natten, extremt intensiva arbetspass, hundar som hoppar på en och läkemedel jag verkligen inte bör få på mig. Och det ska "bara fungera". Känner mest, "hallå! Jag tillverkar en människa här!".
Vårt yrke är verkligen inte anpassat för graviditet. Finns många saker man ska undvika så frågade min arbetsgivare förra graviditeten vad jag ska göra om det kommer in t.ex en sjuk patient som står på cellgifter på jouren, eller en hund med leptospiros som håller på att krascha. Fick svar att jag får försöka ringa en kollega :cautious:. Ja för mina utarbetade kollegor vill säkert komma in mitt i natten när de ska jobba dagen efter, dessutom kanske ingen svarar eller kan komma in. Så dåligt! Utsatte mim bebis för risker flera gånger förra graviditeten för fick prioritera patienterna. Kändes skräp.

Är som tur är på en lugnare arbetsplats utan jourer nu.
 
TW vikt! Läs inte om du har ätstörningar eller mår dåligt av viktprat.



Är lite fundersam över min vikt och om det kan bli ett problem. Är underviktig enligt BMI i vanliga fall (alltid varit, aldrig haft ätstörning eller liknande) och förra graviditeten ökade jag snabbt i vikt och gick upp typ 25 kg. Denna graviditet har jag bara gått upp 4 kg hittills och ligger väl precis över 18 i BMI nu. Behövde alla mina extrakilon förra graviditeten när jag ammade. Är så orolig att detta ska vara dåligt för barnet :(. Men äter mycket mat så tänker att barnet borde ta vad den behöver.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 432
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp