Sommarföräldrar 2022

Är i vecka 19 och det här kommer låta väldigt flummigt men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar; har ibland en känsla av en till tre luftbubblor i magen som sen försvinner, är det ungen jag känner?
Hur kände ni av de första rörelserna?
 
Är i vecka 19 och det här kommer låta väldigt flummigt men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar; har ibland en känsla av en till tre luftbubblor i magen som sen försvinner, är det ungen jag känner?
Hur kände ni av de första rörelserna?
Jag tycker inte det är flummigt :) jag tyckte det kändes som stora typ kolsyrebubblor första veckorna jag kände bebisarna :) vissa pratar om fiskstjärtar, fjärilsfladder eller liknande. Tydligen kändes det mer som en fisk med första barnet, enligt min sambo som tydligen minns det 😅 men dessa två har känts mer som bubblor :) nu är jag i vecka 23 och känner mer tydliga rörelser/sparkar. Sambon kunde känna med handen för första gången för några dagar sedan :)
 
Är i vecka 19 och det här kommer låta väldigt flummigt men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar; har ibland en känsla av en till tre luftbubblor i magen som sen försvinner, är det ungen jag känner?
Hur kände ni av de första rörelserna?
Jag började känna "fjärilsfladder" i v
18, och nu i v. 26 är det mer som en fisk som flyttar runt i magen. Nu är hon så stor att jag känner skillnad på om det är huvud/rygg/rumpa eller händer/fötter. Knäppaste känslan är när hon drar en hand eller fått längs med livmodern 😂 Jag har moderkakan i "taket".

Tror absolut bubblorna kan vara fostret!
 
Är i vecka 19 och det här kommer låta väldigt flummigt men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar; har ibland en känsla av en till tre luftbubblor i magen som sen försvinner, är det ungen jag känner?
Hur kände ni av de första rörelserna?
Med sonen (första barnet) beskrev jag det som luftbubblor som sprack, så det är säkert bebis du känner :).
 
Kanske dags att hoppa in här i tråden och inte bara smygläs :angel:

Grattis till allas graviditeter!

Själv är jag gravid med andra barnet, har en son på snart fyra år som ska få bli storebror åt en lillebror.:love:

Är redan i v.21. Tiden bara rinner iväg. Har mått ganska bra under graviditeten, har dock börjat känna av tröttheten igen samt fått magkatarr och halsbränna senaste dagarna :yuck:
 
Är i vecka 19 och det här kommer låta väldigt flummigt men förhoppningsvis förstår ni vad jag menar; har ibland en känsla av en till tre luftbubblor i magen som sen försvinner, är det ungen jag känner?
Hur kände ni av de första rörelserna?
Så har mina första upplevelse av rörelser vart i båda mina graviditeter. Som små bubblor som spricker :love:
 
Kanske dags att hoppa in här i tråden och inte bara smygläs :angel:

Grattis till allas graviditeter!

Själv är jag gravid med andra barnet, har en son på snart fyra år som ska få bli storebror åt en lillebror.:love:

Är redan i v.21. Tiden bara rinner iväg. Har mått ganska bra under graviditeten, har dock börjat känna av tröttheten igen samt fått magkatarr och halsbränna senaste dagarna :yuck:
Välkommen till tråden! :)
 
Kanske dags att hoppa in här i tråden och inte bara smygläs :angel:

Grattis till allas graviditeter!

Själv är jag gravid med andra barnet, har en son på snart fyra år som ska få bli storebror åt en lillebror.:love:

Är redan i v.21. Tiden bara rinner iväg. Har mått ganska bra under graviditeten, har dock börjat känna av tröttheten igen samt fått magkatarr och halsbränna senaste dagarna :yuck:

Kul med fler i tråden, välkommen!
 
Kanske dags att hoppa in här i tråden och inte bara smygläs :angel:

Grattis till allas graviditeter!

Själv är jag gravid med andra barnet, har en son på snart fyra år som ska få bli storebror åt en lillebror.:love:

Är redan i v.21. Tiden bara rinner iväg. Har mått ganska bra under graviditeten, har dock börjat känna av tröttheten igen samt fått magkatarr och halsbränna senaste dagarna :yuck:
Välkommen till tråden! Här har halsbrännan återvänt efter ett uppehåll. Vad funkar bäst för dig för att lindra?
 
Välkommen till tråden! :)
Kul med fler i tråden, välkommen!
Tack ❤️

Välkommen till tråden! Här har halsbrännan återvänt efter ett uppehåll. Vad funkar bäst för dig för att lindra?
Tack ❤️
Jag tycker det verkar hjälpa/ lindra för mig om jag äter mindre men oftare och så dricker jag inte apelsinjuice upplever att apelsinjuice gör det värre? Och så tar jag Novalucol när det blir outhärdligt. Det tar inte bort allt men lindrar lite iaf. Var på mvc igår men glömde bort att fråga om hon hade några tips att ge får försöka komma ihåg det till nästa gång. Vad funkar bäst för dig?
 
Beställde skalbyxor till sonen och passade då på att köpa leggings till lillebror i strl 56. Hade helt glömt bort hur litet 56 är. 😯🥰
 

Bifogade filer

  • A40AEBC8-B5BD-4A25-AB4B-367C4E5F2774.webp
    A40AEBC8-B5BD-4A25-AB4B-367C4E5F2774.webp
    281,3 KB · Visningar: 25
Beställde skalbyxor till sonen och passade då på att köpa leggings till lillebror i strl 56. Hade helt glömt bort hur litet 56 är. 😯🥰
Ja det är så himla smått, har lite i 44 hemma ifall tvillingarna är små, och jag får nog knappt på katten dom små kläderna 🙈
 
Tack ❤️


Tack ❤️
Jag tycker det verkar hjälpa/ lindra för mig om jag äter mindre men oftare och så dricker jag inte apelsinjuice upplever att apelsinjuice gör det värre? Och så tar jag Novalucol när det blir outhärdligt. Det tar inte bort allt men lindrar lite iaf. Var på mvc igår men glömde bort att fråga om hon hade några tips att ge får försöka komma ihåg det till nästa gång. Vad funkar bäst för dig?
Yoghurt och Galieve kör jag på här hemma!
 
Någon har som har blivit snittad vid tidigare förlossning hur har ni gjort/ kommer göra denna förlossning? Snittas igen eller föda vaginalt?

Sonen föddes med akutsnitt och jag vet inte alls hur jag skulle vilja önska denna förlossning.
Om jag skulle få föda på samma FL som sonen då skulle jag nog våga prova vaginalt igen men nu tillhör jag annan region och kommer behöva föda på annat sjukhus. Och den förlossningen verkar inte ha så bra rykte. Har inte hört någon som haft en bra upplevelse av sin förlossning på det sjukhuset. 😥 (Vet dock inte många som har fött där)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 431
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp