Sommarföräldrar 2022

Jag känner igen det, dock beror det mer på mina sömnproblem, men det har inte blivit bättre av graviditet direkt 🙈

Kan förstå att det inte blir till det bättre, usch vad jobbigt! Minns att jag var vaken på nätterna i de andra graviditeterna också så det är väl bara att härda ut.
 
Kan förstå att det inte blir till det bättre, usch vad jobbigt! Minns att jag var vaken på nätterna i de andra graviditeterna också så det är väl bara att härda ut.
Ja, man kan ju tycka att man ska få sova och vila upp sig inför förlossning och barn, men icke 😅
 
Hur har ni det med kläder?
Har senaste veckorna lagt på mig mkt, inte bara runt mage utan över hela kroppen så inga kläder passar. Det är för tidigt att köra på gravidbyxor skulle jag tro men jag kan liksom inte ha några vanliga kläder heller. Några tips?
 
Hur har ni det med kläder?
Har senaste veckorna lagt på mig mkt, inte bara runt mage utan över hela kroppen så inga kläder passar. Det är för tidigt att köra på gravidbyxor skulle jag tro men jag kan liksom inte ha några vanliga kläder heller. Några tips?

Köp några sköna tights om du inte vill ha gravidkläder än. Tröjor och linnen med kofta brukar ju funka trots att de inte är gravidkläder.
 
Köp några sköna tights om du inte vill ha gravidkläder än. Tröjor och linnen med kofta brukar ju funka trots att de inte är gravidkläder.
Glömde tillägga det är kläder för kontoret och typ finare tillställningar som blir lite av mitt problem. Tajts är nog inte riktigt något jag kan ha på kontoret riktigt men absolut på fritiden så de ska jag införskaffa mig :)
 
Glömde tillägga det är kläder för kontoret och typ finare tillställningar som blir lite av mitt problem. Tajts är nog inte riktigt något jag kan ha på kontoret riktigt men absolut på fritiden så de ska jag införskaffa mig :)

Haha jag förstår! Strumpbyxor då och nån mer löst sittande klänning?

Jag jobbar på sjukhus och går runt i såna kläder hela dagen, otroligt praktiskt som gravid 😅
 
Hur har ni det med kläder?
Har senaste veckorna lagt på mig mkt, inte bara runt mage utan över hela kroppen så inga kläder passar. Det är för tidigt att köra på gravidbyxor skulle jag tro men jag kan liksom inte ha några vanliga kläder heller. Några tips?
Jag började med gravidbyxor kanske i v10-12, gjorde för ont med vanliga byxor. Hade knappt någon mage men gick ändå :)
 
Ja det är ett otyg. Vaknar och känner mig orolig i kroppen och kan inte somna om vissa nätter

Precis. Kan verkligen inte somna om. Nu har jag ju vant mig så ingen idé att stressa upp sig, men det som är värst är eftermiddagen och tidig kväll när jag är alldeles för trött för mitt eget bästa.
 
Åh, skönt att höra att ni är fler som inte kan somna om på nätterna!

Jag har inga speciella kläder än förutom ett par gravidleggings. Kör mycket med kjol och strumpbyxor på jobbet.
 
Tog bilden igår, 21+0, tycker lite synd om min stackars svankrygg 😂 Går på gravidyoga och fått övningar av naprapaten (går regelbundet då min rygg är dålig) som är anpassade för ryggen och graviditeten. Hoppas ryggen kan hålla sig i någelunda skick genom hela vägen 🙈

8328319D-FAA2-4D69-9D23-491A8E5F7884.webp
 
Tog bilden igår, 21+0, tycker lite synd om min stackars svankrygg 😂 Går på gravidyoga och fått övningar av naprapaten (går regelbundet då min rygg är dålig) som är anpassade för ryggen och graviditeten. Hoppas ryggen kan hålla sig i någelunda skick genom hela vägen 🙈

Visa bifogad fil 87552

Vad duktig du är som går på yoga! Jag har aldrig testat men kan tänka mig att det är bra för kroppen. Och tänk att det ligger TVÅ bebisar där inne, helt galet 😍
 
Vad duktig du är som går på yoga! Jag har aldrig testat men kan tänka mig att det är bra för kroppen. Och tänk att det ligger TVÅ bebisar där inne, helt galet 😍
Testa inte yoga, det är skittråkigt 😂 jag gör det bara för ryggens skull, kommer aldrig bli något stort fan av yoga kan jag lova!
Ja det är rätt coolt 🥰
 
Lite gnäll här från en som är lite lagom trött på att vara gravid just nu 😅

Har börjat medicinera för att sänka blodsockret, fastevärdet är något förhöjt. Magen blev kaos av tabletterna och jag börjar bli trött på att sticka mig 7ggr/dag varje dag. Tar även blodförtunnande för jag av någon anledning är i riskgrupp för havandeskapsförgiftning. Den ger mig sura uppstötningar så jag fick rådet att medicinera mot det med. 🙄 jag är inte överförtjust i tabletter och trivs verkligen inte med att ta såhär mycket som gravid, även om det ska vara för barnets bästa.

Jag har också fått hemsk foglossning(?) Det värker så i bäckenet/ner mot underlivet varenda gång jag vänder mig i sängen så jag vaknar varenda gång jag vänder mig på natten. Fått åka in på koll till förlossningen en gång pga otäcka smärtor i magen i kombination med minskade fosterrörelser, allt såg dock bra ut med bebis som tur var.

Känner mig ledsen över att jag inte orkar leka och vara ute så mycket som jag vill med mina 2 små, nu när jag har fått så ont av foglossning också😪 och den blivande 3-åringen växlar mellan att testa mitt tålamod, och rymma för att jag ska jaga honom, till att klappa om mig och fråga hur jag mår och när bebis kommer. Och visst längtar vi även om allt känns motigt nu🤍
 
Lite gnäll här från en som är lite lagom trött på att vara gravid just nu 😅

Har börjat medicinera för att sänka blodsockret, fastevärdet är något förhöjt. Magen blev kaos av tabletterna och jag börjar bli trött på att sticka mig 7ggr/dag varje dag. Tar även blodförtunnande för jag av någon anledning är i riskgrupp för havandeskapsförgiftning. Den ger mig sura uppstötningar så jag fick rådet att medicinera mot det med. 🙄 jag är inte överförtjust i tabletter och trivs verkligen inte med att ta såhär mycket som gravid, även om det ska vara för barnets bästa.

Jag har också fått hemsk foglossning(?) Det värker så i bäckenet/ner mot underlivet varenda gång jag vänder mig i sängen så jag vaknar varenda gång jag vänder mig på natten. Fått åka in på koll till förlossningen en gång pga otäcka smärtor i magen i kombination med minskade fosterrörelser, allt såg dock bra ut med bebis som tur var.

Känner mig ledsen över att jag inte orkar leka och vara ute så mycket som jag vill med mina 2 små, nu när jag har fått så ont av foglossning också😪 och den blivande 3-åringen växlar mellan att testa mitt tålamod, och rymma för att jag ska jaga honom, till att klappa om mig och fråga hur jag mår och när bebis kommer. Och visst längtar vi även om allt känns motigt nu🤍
Ledsen att läsa om dina krämpor, hoppas du mår lite bättre snart och det bara är en fas! Vilken vecka är du i?

Här är en till med biverkningar av blodförtunnande, inte sura uppstötningar men magen går bananas.
 
jag har idag (v18) köpt mig själv gravidjeans, kan ju vara det bästa som hänt under denna graviditet, varför har jag varit så dumdristig och kämpat med vanliga kläder.
En annan fantastisk upptäckt gjorde jag igår när jag berättade för min vän att jag har som klåda/kli på ländrygg och sidan av magen på nätterna som håller mig vaken/väcker mig. Hon hade haft samma och tipsade mig om att smörja in mig innan för de var huden som typ töjde sig. Vilken skillnad!!

Om någon sitter på bra liknande tips som alla verkar veta förutom jag så dela gärna med er 😊
 
Lite gnäll här från en som är lite lagom trött på att vara gravid just nu 😅

Har börjat medicinera för att sänka blodsockret, fastevärdet är något förhöjt. Magen blev kaos av tabletterna och jag börjar bli trött på att sticka mig 7ggr/dag varje dag. Tar även blodförtunnande för jag av någon anledning är i riskgrupp för havandeskapsförgiftning. Den ger mig sura uppstötningar så jag fick rådet att medicinera mot det med. 🙄 jag är inte överförtjust i tabletter och trivs verkligen inte med att ta såhär mycket som gravid, även om det ska vara för barnets bästa.

Jag har också fått hemsk foglossning(?) Det värker så i bäckenet/ner mot underlivet varenda gång jag vänder mig i sängen så jag vaknar varenda gång jag vänder mig på natten. Fått åka in på koll till förlossningen en gång pga otäcka smärtor i magen i kombination med minskade fosterrörelser, allt såg dock bra ut med bebis som tur var.

Känner mig ledsen över att jag inte orkar leka och vara ute så mycket som jag vill med mina 2 små, nu när jag har fått så ont av foglossning också😪 och den blivande 3-åringen växlar mellan att testa mitt tålamod, och rymma för att jag ska jaga honom, till att klappa om mig och fråga hur jag mår och när bebis kommer. Och visst längtar vi även om allt känns motigt nu🤍
Jag har också foglossning, inte så att jag behöver kryckor eller så, men värst är det på nätterna. Köpte en lång ”korv” att lägga upp ena benet på/lägga mellan benen. Det har blivit lite bättre i alla fall! Jag äter också blodförtunnande, pga tvillingar, men äter redan omperazol pga sleeve operation, så har nog sluppit de sura uppstötningarna! Har dock blivit fruktansvärt hård i magen, men äter också järntabletter utöver att man kan bli hård av graviditeten, så vet inte riktigt vad som är hönan och vad som är ägget.

Det, som för mig, nog är jobbigast är hjärtklappningen jag fått, tycker den är obehaglig 🤯
 
Ledsen att läsa om dina krämpor, hoppas du mår lite bättre snart och det bara är en fas! Vilken vecka är du i?

Här är en till med biverkningar av blodförtunnande, inte sura uppstötningar men magen går bananas.

Förmodligen är det så! Vi har haft mycket runt omkring med barnen och renovering osv men hoppas det vänder snart.

Tråkigt att du också känner av tabletterna, jag går in i v28 på måndag, så det är ju ett tag kvar! 🙈
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd :) V 5 (4+5), BF 5 juni. Plussade igår igen efter 2 försök sedan sista MF. Hoppas verkligen att den lille krabaten vi stanna i...
98 99 100
Svar
1 996
· Visningar
123 428
Senast: superstar
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får...
2
Svar
37
· Visningar
5 694
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: Zody
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp