Lite gnäll här från en som är lite lagom trött på att vara gravid just nu
Har börjat medicinera för att sänka blodsockret, fastevärdet är något förhöjt. Magen blev kaos av tabletterna och jag börjar bli trött på att sticka mig 7ggr/dag varje dag. Tar även blodförtunnande för jag av någon anledning är i riskgrupp för havandeskapsförgiftning. Den ger mig sura uppstötningar så jag fick rådet att medicinera mot det med.
jag är inte överförtjust i tabletter och trivs verkligen inte med att ta såhär mycket som gravid, även om det ska vara för barnets bästa.
Jag har också fått hemsk foglossning(?) Det värker så i bäckenet/ner mot underlivet varenda gång jag vänder mig i sängen så jag vaknar varenda gång jag vänder mig på natten. Fått åka in på koll till förlossningen en gång pga otäcka smärtor i magen i kombination med minskade fosterrörelser, allt såg dock bra ut med bebis som tur var.
Känner mig ledsen över att jag inte orkar leka och vara ute så mycket som jag vill med mina 2 små, nu när jag har fått så ont av foglossning också
och den blivande 3-åringen växlar mellan att testa mitt tålamod, och rymma för att jag ska jaga honom, till att klappa om mig och fråga hur jag mår och när bebis kommer. Och visst längtar vi även om allt känns motigt nu