Jag kör en lite personlig fråga i denna tråden för pepp. Hur länge har ni varit ifrån era bebisar?
Jag har utbildat mig till doula efter att lilla F kom och nu har det börjat trilla in förfrågningar.
Jag kommer vara med på två förlossningar i mars och det innebär ju att jag måste vara hemifrån i max 13 h (därefter tar back up över om det blir längre). Men jag har bara varit borta lite över 3 h tidigare från min snart 8 månaders. Hon äter gott om vanlig mat men jag ammar fortfarande en hel del mys- och näringsmässigt samt samsover. Matmässigt tror jag är fine, förutom att jag måste vara försiktig med mjölkstockning.
Det dåliga mammasamvetet börjar dock krypa fram, det känns i hjärtat att vara borta från bebis. Min man har nytt jobb som han börjar i mars så känner även dåligt samvete mot honom att han kanske blir uttröttad (han har NPF så vissa saker tar mycket på krafterna) och att det stör hans jobb i början om han måste vara hemma en dag pga mitt jobb.
Jag har min mamma som jag kan ringa in också men hon kan inte trösta bebis så som jag och min man kan.
Jag vet att det finns folk som är borta mycket längre än så och mycket tidigare men jag tror problemet delvis bottnar i halvdant stöd från min man (även om han inte vill neka mig till det) och oro att det ska bli för mycket för honom med nytt jobb och vara ensam med båda barnen ett halvt dygn (han kan krascha ibland pga sin NPF).
Långt skrivet men tacksam för någon tanke/pepp/råd what ever.
Vad kul med utbildning, klart du ska prova om du själv känner att du vill.
Ang sambon så tänker jag att kanske din mamma eller någon han väljer kan vara där och stötta upp hemma? Kanske du har sån tur att det blir en helg förlossning och sambon är ledig ett par dagar ?
Bebisen klarar nog sig nog utmärkt, men du måste ju känna att det känns okej att vara borta också så du kan fokusera på uppdraget ❤