Vi hjälps åt mycket jag och sambon. Vi hade ju tur att han sparade sin semester och jobbade hela sommaren, så vi fick ju nästan 6 veckor hemma tillsammans. Nu har han jobbat 1,5 vecka och det går ju, han jobbar tack och lov inte måndag-fredag 7-16, utan jobbar kväll i bland, ledig mitt i veckan osv, och jobbar oftast tre pass på rad, sen är han ledig en dag eller två så då blir det lättare att genomlida när jag vet att det är bara idag och i morgon jag behöver klara mig själv under dagen/kvällen, sen är vi båda hemma igen.
Sen gör ju det så att vi kan dela på nätterna mer också. Jobbar sambon kväll så kan han ta natten tex. Som det är nu så sover en nere på soffan och en uppe med sonen, just för att en ska få sova ordentligt utan att bli väckt. Vi har försökt hitta lösningar.
Vi har min mamma som kan ta han lite, men jag vill ärligt talat inte belasta henne längre stunder. Nu på onsdag tex har jag utsläpp i stallet och tänkte fel (trodde sambon jobbade kväll) så jag kommer behöva lämna sonen hos mamma innan jag åker till stallet... Det hade kunnat funka om det skulle vara bra väder så hästarna går nakna, då det bara är tre hästar som ska ut, hö finns redan i hagen så det går ju snabbt och bilen hade kunnat vara igång för att lugna han lite, men nu ska det regna så jag behöver täcka, då finns det inte på världskartan att jag kan ha med sonen dit utan att han skriker sig till panik.
Det näst värsta är nog känslan av att vi belastar andra, och vi blir nästan isolerade här pga det. Vi vill som sagt inte handla med honom. Jag vill/kan inte ha han med till stallet, vi vill knappt gå promenader med vagnen för han är nöjd i 10 minuter, sen skriks det. Jag skäms nästan när han skriker som han gör, det känns som om man är en dålig förälder som inte kan trösta sitt barn? Vi kan inte åka iväg på något iallafall för han går bananas i bilstolen. Därför så håller vi oss hemma och planerar allt det går för att inte behöva ta han utanför huset typ. Så illa blir det tillslut.
När jag var föräldrarledig med äldre sonen gick vi långa promenader, han var med i stallet och låg i vagnen och var så nöjd, vi kunde åka runt och hälsa på kompisar/föräldrar för han var så nöjd att åka bil. Jag och mamma fikade ofta på stan och vi kunde gå runt och shoppa bebiskläder med han i vagnen. Nu vill jag inte ens springa in och köpa en mjölk på Hemköp.
På lördag ska vi åka och hälsa på min pappa, något jag verkligen dragit på. Tar en timme att åka dit, och jag vet att resan kommer bli helt kaos, sen kommer han vara helt otröstlig där borta för han blev så upprörd under bilfärden så han kommer inte ner igen. Det kommer bli en helvetesdag, men pappa är gammal och skröplig så jag vet inte alls hur länge till han är med, och jag kommer ångra mig hela livet om jag inte såg till så pappa fick träffa sonen. Annars så hade jag aldrig åkt.
Nu har det ändå blivit liiiite bättre efter vi gick över till mjölkfri ersättning, och det är som jag skrev innan, att vi tänker att vi hela tiden kommer en dag närmare när det vänder. Varenda skitdag vi har är en skitdag mindre.
Är det kolik så brukar det ju ofta vända runt 3-4 månader. Är det bara att han är så frustrerad hela tiden så kanske det lugnar sig när han hittar intresse i saker och vi kan lägga ifrån han i babygymmet tex. Eller när han börjar kunna ta sig fram själv/sitta. Hur som helst så vet vi att han inte kommer hålla på så här när han är 15 år så någongång så kommer vi nå slutet av denna prövning också.
Men det kommer ju aldrig bli en mysig bebistid vi kan se tillbaka på, tyvärr, utan det kommer nog bli en tillbakablick med frågan hur fan vi överlevde.