En uppdatering från oss:
NAN gjorde inte någon skillnad, tvärt om så blev det nästan värre!
Han åt mindre portioner och kräktes mer, riktiga kaskadkräkor som flög över axlarna på oss och ner på golvet.
Idag hade vi besök hos BVC, och hon frågade hur det gick nu och vi svarade att vi provat byta ersättning, men det blev nästan värre, (hon har vetat hela tiden hur ledsen och olycklig han varit, så inget ny information för henne) samt att jag visade tiderna jag klockat på nätterna. Inatt tex la vi oss 21, vak och mat kl 22.30. Vak 23.50 med gnäll och kastningar med kroppen, åt bara några klunkar. Vak 01.10, åt någon klunk, sen kastspya och jätteledsen, somnade till vid 02, sen vak vid 02.45, sen gick det inte att somna om utan han låg och gnällde, vred och vände, slog med armar, grät, osv fram tills kl 07, då blev han lugn, men somnade först på vagnpromenad vid 09, då svarade hon att vi kämpat på tillräckligt så hon ville prova mjölkfritt.
Sååå, nu fick vi med oss ett par burkar med ersättning som är fri från mjölkprotein. Det ska han äta i 2 veckor, lugnar det sig ska vi börja fasa in den vanliga ersättningen igen under ett par dagar på dag 13, och får vi en reaktion då så fastslår dom typ allergi och han kommer få fortsätta äta mjölkfritt.
Hon sa också att den här ersättningen smakar inte alls gott, så vi skulle vara beredda på att vi skulle behöva fasa in den. Hon sa också att hennes erfarenhet var att de bebisarna som är allergiska/känsliga äter det dock oftast utan att blinka direkt, och när vi testade första flaskan så SLUKADE sonen den.
Sen har vi kunnat mata han med 120 ml med lätthet, tidigare har det varit 30-60 ml, 90 ml har vi fått truga i, och 120 ml har varit nästan omöjligt och tagit minst en timme. Nyss matade jag i 120 ml på 10 minuter?
Jag vågar INTE ropa hej än, men bara det att han kan äta större portioner = bättre och längre mättnadskänsla = bättre och djupare sömn. Hoppas jag!
Snälla håll tummarna för oss, igen, att det är nu det vänder!