Sommarföräldrar 2024

Exakt, och hon har ju haft en väldigt stadig viktuppgång anser jag. Sen om det planar för mycket i förhållande till hennes kurva ja då säger jag inget. Då får vi se om vi också behöver putta i lite rapsolja tex i maten.

Men som scenariot är nu diskuteras hennes vikt i förhållande till genomsnittliga kurvan.

Måste bli bättre på att ge fan i att lyssna, som min sambo kan. Jag blir bara förbannad 😜
Skicka sambon istället 😇
Vilken häxa!
Med tanke på att vi har ett folkhälsoproblem med övervikt verkar det ännu mer puckat att trycka i barnen mat utan istället fokusera på att mat är trevligt och man äter tills man känner sig mätt och nöjd och då är allt bra.

Skicka sambon istället 😇
Vilken häxa!
Med tanke på att vi har ett folkhälsoproblem med övervikt verkar det ännu mer puckat att trycka i barnen mat utan istället fokusera på att mat är trevligt och man äter tills man känner sig mätt och nöjd och då är allt bra.

Lutar åt det, för han ignorerar henne bara 🤣

Ja eller hur, och jag frågade faktiskt om hon tyckte det var en bra ide att tvinga i henne mat. Men nä, det skulle man ju inte göra heller. Dåså sa jag, då är vi iallafall enade om en sak 😜

Ja det verkar finnas riktiga guldklimpar bland sköterskor också. Den fem veckor äldre kusinen har också planat väldigt mycket den senaste tiden, men inget tjat från deras BVC.

När vi skulle gå i måndags, stod där i dörren och jag skulle bara ta på mig jackan, så passade hon på att lägga in ett sista ord. Tittar på barnet och säger "ja vi får hoppas att du börjar gå upp lite mer sen när du får riktig mat".

Jag blir bara mer och mer irriterad när jag tänker på det.

Läste att genomsnittliga vikten för en flicka fem månader är 6900 gram, så tösens 6,7 kg kan ju knappast anses som en "avvikelse" värt att tjafsa med föräldrarna om..
Åh jag blir så arg när jag läser hur du har det. Har hört så många liknande berättelser. Vi hade sån himla tur med vår första (första 2,5 åren) sen har min sambo tagit alla besök och det har varit ok men inte som den första. Hon bara mantrade in att allt var normalt (så länge det var det) och var otroligt duktig på att följa utvecklingen utan stress (vårat barn avskydde BVC som yngre och det gick absolut inte att göra något i besöksrummet, så hon kom ut i väntrummet och satt och pratade en stund med mig tills hon sett allt och då gick vi in och gjorde det ”tråkiga”. Första gången fattade jag inte vad hon gjorde men hon hade noterat att barnet inte ville medverka därinne och gjorde så istället, så otroligt proffsigt) . En kompis på samma BVC hade också ett barn som låg under kurvorna och dippade lite fram och tillbaka, hon kände aldrig den pressen utan det var mer en diskussion kring hur man kan tänka och att det är vanligt med aktiva barn att de kan dippa i perioder, men BVC var inte oroliga så länge barnet såg ”bra” ut. När de är så små kan ju en rejäl 💩 vara en ganska stor procent av kroppsvikten liksom..
förstår att det är svårt att byta, men kan du skicka sambon som någon sa eller ta med någon som stöd? För de allra flesta barn har evolutionen löst det där (det sa vår sköterska ofta , inga barn svälter ihjäl i Sverige så länge man ger dem mat när vår dotter åt sämre i perioder när hon var större).

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 019
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 138
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 234
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 891
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka