Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inatt drömde jag att jag hade blodblandade vattniga flytningar, precis så som förlossningen startade sist. Tyckte det var väl tidigt i v28, men blev inte så orolig. Måste vara för att jag läste på om sammandragningar igår eftersom jag börjat få en del sådana, speciellt när jag åker tåg, vet inte om det beror på vibrationerna i tåget eller något.

Oj, inser nu att det jag skrev kan misstolkas. Jag menar det fysiska så smärtfritt som det kan. Det mentala är ju på ett annat plan och får såklart ta den tid som behövs :heart
Jag tolkade det som du menade, så inget misstolkande här. Jag hoppas också att det fysiska går så smärtfritt som det bara kan. Nu vill jag bara ha det klart så vi kan gå vidare sen. Känslan av att gå runt med det i flera dagar efter beskedet har känts så makabert. Imorgon är allt klart förhoppningsvis.
Det är tur att dottern finns och är som hon alltid är.

Lycka till allihopa i framtiden, ska inte hoppa in här och dra ner tråden mer.

Jag tolkade det som du menade, så inget misstolkande här. Jag hoppas också att det fysiska går så smärtfritt som det bara kan. Nu vill jag bara ha det klart så vi kan gå vidare sen. Känslan av att gå runt med det i flera dagar efter beskedet har känts så makabert. Imorgon är allt klart förhoppningsvis.

Lycka till själv :)

Du drar inte ner tråden och har lika stor rätt att vara här som alla andra :heart
Uppdatera oss gärna

Lycka till själv, både med det fruktansvärda och med dottern. Du drar inte ner tråden :heart.

Idag fick pappa känna morgongympa utan problem. Igår kväll kände han också en hel del.
Tror liten börjar vänja sig nu när pappa är hemma mycket :love:.

Alltså är det nån här som har eller har haft en unge som ligger väldigt långt ned i magen?

Är i vecka 27 och tycker hon borde ligga högre upp nu och inte rymmas bara där nere? Känns som hon ligger nere vid troskanten, är ytterst sällan som jag känner rörelser i navelhöjd, det är verkligen mest stök nere vid troskanten, och typ bara bakåt/neråt in mot kroppen, sällan ut mot magen.
Känns lite som hon kommer trilla ut när jag kissar liksom :nailbiting:

Alltså är det nån här som har eller har haft en unge som ligger väldigt långt ned i magen?

Är i vecka 27 och tycker hon borde ligga högre upp nu och inte rymmas bara där nere? Känns som hon ligger nere vid troskanten, är ytterst sällan som jag känner rörelser i navelhöjd, det är verkligen mest stök nere vid troskanten, och typ bara bakåt/neråt in mot kroppen, sällan ut mot magen.

Så intressant att det kan vara så olika, för jag har precis tvärtom :D är bara i vecka 23 men det är sparkar uppe vid revbenen redan :nailbiting::nailbiting: vid ultraljudet var de förvånade att jag bär barnet så högt, men jag har haft likadant med de andra. Med sonen så låg han högt och rörligt när krystvärkarna satte igång :D:o man kanske bara bär barnet olika beroende på hur man är utformad så att säga?

Allt var normalt. Njutbäckenet normalstort. Moderkakan lite för nära öppningen men inget som hindrar en vaginal förlossning just nu (ligger inte för men idealet vore lite längre bak)

Babyn fortfarande lite för stor men ännu inger flytt av datum, beräknas väga 1,4 kg

Prata om förlossningen och min önskan att bli igångsatt vecka 38-39. Vi skall ta upp de nästa besök :cautious:

Min ligger med huvudet (tror jag) neråt, på vänster sida och vrider runt sig där. Ibland är hon utåt men oftast tror jag hon ligger på sidan och viftar runt. Hon känns lite överallt, fötter uppe mot höger revbensbåge och knytnävar mot troskanten och urinblåsan, när hon är mer riktad utåt känns hela magen som pocpcorn med mycket fokus på vänstersidan och kring navelhöjd och uppåt... Är hon mer inåt är det bara småpuffar (hälar och armbågar?) och lite mjukare tryck (rumpa och huvud?).

Vid troskanten känner jag typ alltid rörelser oavsett hur hon ligger, högst upp endast om hon sparkar åt sidan/utåt:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 249
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka