Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde verkligen det bara var ett stick i fingret :nailbiting: Var på hälsoundersökning via jobbet för 1,5 vecka sedan, då kollade hon bl.a. sockret genom ett stick i fingret.
Jag är egentligen inte rädd för sprutor och blodprov, men min hjärna är tydligen O_o Blir alltid kallsvettig och svimmar oftast :crazy:

När jag har gjort glukosbelastning ( 2ggr förra graviditeten) så har de tagit hela rör med blod. Vanlig blodsockerkoll är ju bara stick i fingret, men glukosbelastning verkar analyseras på ett annat sätt. Man brukar kunna få ligga ner om man blir yr när de tar provet.

Jag trodde verkligen det bara var ett stick i fingret :nailbiting: Var på hälsoundersökning via jobbet för 1,5 vecka sedan, då kollade hon bl.a. sockret genom ett stick i fingret.
Jag är egentligen inte rädd för sprutor och blodprov, men min hjärna är tydligen O_o Blir alltid kallsvettig och svimmar oftast :crazy:

Gjorde glukosbelastning för ett par veckor sedan och då tog dom rör med blod. En stor fördel dock är att de brukar vara grymma på att sticka! Jag är svårstucken med kärl som rullar undan, men det var gjort på ett killepvipp. :up:

Har varit på VC idag och pratat om vidare sjukskrivning. Ska eg börja jobba efter påsk men nu blir jag sjukskriven fram tom beräknad förlossning. :up:
Fokus fram tills dess kommer att hänga på att inte få ytterligare ett diskbråck.
Så nu håller vi bara tummarna för att FK inte sätter sig på tvären. Läkaren skulle göra sitt bästa för att skriva ett bra intyg och hon trodde inte att det skulle vara några problem. Fantastisk läkare, önskar att alla fick träffa sånna som henne :love:.

Glukosbelastning är venös provtagning, dvs från armvecket, som analyseras på labb. En glukosbelastning kan användas i diagnostiserande syfte medan ett ”stick i fingret” främst används som indikation. Referensvärdena är även olika beroende på om provtagningen är venös eller kapillär (stick i fingret). Därav skillnad i utförande och rutiner. Så har i alla fall jag förstått det.

Men ring och prata med dem så du kan förbereda dig. :)

Beklagar verkligen @lilleknodd2 :cry::heart Så fruktansvärt! Gick själv igenom ett MA innan jag blev gravid med yngsta dottern. Dock inte lika sent som dig (fick veta på kub i v 12). Det värsta jag varit med om någonsin.

Tänker på er och ta hand om varann :heart

Tack för alla svar angående glukosbelastning :up:
Jag är inte nålrädd, bara störigt att min kropp reagerar som den gör O_o Jag blir så konstigt trött efter att ha svimmat, helt utpumpad, och tanken är att jag ska till jobbet efteråt, då jag ska dit 8.00 på morgonen, men ska se om jag kan sitta hemma och jobba efteråt.

Det löser sig, känner mig inte ett dugg rädd inför att föda barn, men ett blodprov bekymrar mig :p

Sovit så uselt. Upp och kissar tre gånger på natten, trångt i sängen med hund och katt, vaknar på diagonalen över bägge madrasser.
Somnade om idag när sambo och hund gått upp och kom inte upp förrän vid 13 :o.
I natt ska jag prova sova i gästrummet. Hunden får vara i sovrummet hos husse, katten tar så liten plats om han kommer.
Hoppas kunna sova bättre då.

Snart gravidyoga. Ingen lust, men brukar kännas bra när jag väl är där.
Självklart vill jag ha en färdigbakad onge, men nu kan tiden gärna få gå lite snabbare så det blir maj snart.

Tur att jag hade en mörk mönstrad tröja på mig idag på jobbet, så att det inte syntes att mitt vänstra bröst läckt genom vadderad bh, linne och tröja :meh: Känner mig så glamorös så :crazy:. Får plocka fram amningsinlägg.

Jag har tagit påskledigt resten av veckan, ska bli skönt att bara få vara hemma lite också utöver en massa påskmiddagar med släkten.

Går och väntar på första aurorasamtalet. Försöker samla ihop mig för vad jag ska säga, vill att hon ska förstå att det inte är lönt att försöka övertala mig att försöka föda vanligt... mycket tankar så har svårt att fokusera på annat nu

När jag har gjort glukosbelastning ( 2ggr förra graviditeten) så har de tagit hela rör med blod. Vanlig blodsockerkoll är ju bara stick i fingret, men glukosbelastning verkar analyseras på ett annat sätt. Man brukar kunna få ligga ner om man blir yr när de tar provet.
Hör inte till tråden, men de totalt 11 gångerna jag gjort glukosbelastning under mina 5 graviditeter så har det bara varit stick i fingret, både före och efter. Det verkar vara det vanligaste

Trött!! Det blev för mycket för ryggen med läkarbesök på morgonen och följa med dottern till gympan nu ikväll. Har ont!!
Gick och la mig nu för att sova men då körde grannen igång vad som låter som en flismaskin :banghead:.
Längtar såååå tills vi flyttar ut på landet! Vaknar dottern finns det risk att jag stryper karln! :mad:

Lillebror håller för övrigt på att gräva sig ut strax under vänster revben, måttligt bekvämt.

Så... nu har jag gnällt klart :p.

Trött!! Det blev för mycket för ryggen med läkarbesök på morgonen och följa med dottern till gympan nu ikväll. Har ont!!
Gick och la mig nu för att sova men då körde grannen igång vad som låter som en flismaskin :banghead:.
Längtar såååå tills vi flyttar ut på landet! Vaknar dottern finns det risk att jag stryper karln! :mad:

Lillebror håller för övrigt på att gräva sig ut strax under vänster revben, måttligt bekvämt.

Så... nu har jag gnällt klart :p.
Gnäll på så är jag inte ensam om det ;).

kan också gnälla lite. Kan knappt gå längre pga foglossningar som orsakat diverse inflammationer i lederna runt om (överbelastning)

Just detta jag ville undvika då jag bad om sjukgymnastik i vecka 15. Ett besök har jag fått då ingen tycker jag hör till dem. Väntar på att läkaren skall ringa åt mig idag så jag kanske får sjukledigt. Mannen börjar ju jobba borta i veckorna från nästa tisdag

Jag har inte så mycket att gnälla över än så länge, inget ryggont eller foglossning so far. Däremot är jag tät i näsan sen typ 2 veckor tillbaka och värst är det på natten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 254
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar