Vi får bara ha brevkontakt än så länge. Tror att han ska slutföra någon slags behandlingsprogram först.Måste vara tufft vara ifrån varandra av den anledningen. Får han ringa närsomhelst eller är det begränsat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi får bara ha brevkontakt än så länge. Tror att han ska slutföra någon slags behandlingsprogram först.Måste vara tufft vara ifrån varandra av den anledningen. Får han ringa närsomhelst eller är det begränsat?
Vi får bara ha brevkontakt än så länge. Tror att han ska slutföra någon slags behandlingsprogram först.
Jag tycker det är helt ok att gnälla av sig i en gravidtråd. De flesta av oss här inne är hormonella, har ont och är trötta och klagar över både rimliga och orimliga grejer.
(Jag skulle för övrigt inte heller vilja att random hemtjänstpersonal kom och tog med mitt barn ut en stund som "avlastning". Det låter jättemärkligt och jag förstår att @vinkelina inte är så pigg på det förslaget.)
Idag har han skrämts igen, den lille. Kände honom i morse, men sen från jag gick upp vid 10 och fram till 12.30 var det väldigt lugnt. Började gråta och sambon sa att vi testar det de vill (dricka kallt och ligga på vänster sida) annars ringer vi.
Sagt och gjort, det dröjde en stund men sen kunde vi utan problem se honom röra sig därinne .
Vet inte om han vänt sig eller nåt. Vi lyssnade med dopplern också och det var jämna fina hjärtslag.
Det har inte varit full rulle som det brukar, eller i alla fall att det inte känts utanpå lika tydligt. Men har känt honom regelbundet sen dess i alla fall.
Nu är jag på väg till mamma. Då är det 15 min med buss till förlossningen istället för 7 mil om han skulle vara för stilla imorgon igen. Dessutom kommer sambon in till stan imorgon med.
Idag har han skrämts igen, den lille. Kände honom i morse, men sen från jag gick upp vid 10 och fram till 12.30 var det väldigt lugnt. Började gråta och sambon sa att vi testar det de vill (dricka kallt och ligga på vänster sida) annars ringer vi.
Sagt och gjort, det dröjde en stund men sen kunde vi utan problem se honom röra sig därinne .
Vet inte om han vänt sig eller nåt. Vi lyssnade med dopplern också och det var jämna fina hjärtslag.
Det har inte varit full rulle som det brukar, eller i alla fall att det inte känts utanpå lika tydligt. Men har känt honom regelbundet sen dess i alla fall.
Nu är jag på väg till mamma. Då är det 15 min med buss till förlossningen istället för 7 mil om han skulle vara för stilla imorgon igen. Dessutom kommer sambon in till stan imorgon med.
Nä alltså han har ju sina sovstunder. Men på två timmar brukar han definitivt vara igång emellanåt. Som mest är det lugnt 30 min, i undantag 60. Om jag inte är igång och inte tänker på det alltså.Oj, brukar du alltså känna rörelser hela tiden i normalfallet? Då har du nog en betydligt mer aktiv bebis än jag! Jag kände en buff nu och kände nog något runt lunch och något tidigt imorse vid femtiden...
Två timmars stillhet är dock länge för honom...Hoppas han inte håller samma mönster när han kommer ut .Jag läste nån stans här om dagen att bebisarna sover ca 12-14 timmar per dygn i magen. Kanske inte så konstgt det blir stilla då ibland?
Vilken skillnad det kan vara. Sambon känner varje dag utan problem nu när han är hemma.Och jag blir stressad när jag inte känt nått på 8h. Lugn plupp i min mage med. Fast var samma med storebror. Mannen kände honom kanske 10 gånger på 9 månader. Denna har han fått en spark av.
Och vecka 30 idag (29+0)
Vilken skillnad det kan vara. Sambon känner varje dag utan problem nu när han är hemma.
Skulle det var lugnt 8 timmar skulle jag ha varit på förlossningen för koll sen länge.
Krya på dig.Jo, men bara för jag sett fram emot 4 dagars påskledighet ända sedan i julas typ så vaknar jag upp med halsont och sen har jag bara känt mig allt mer risig med lite ont i kroppen, frusen, huvudvärkskännigar. Var ändå iväg på påskbord hos familj/släkt, så värt, alltid kul att träffa dem
Men ska lägga mig tidigt ikväll och förhoppningsvis vakna pigg och fräsch imorgon!
Åkte på influensan i Januari, jäklar vad dålig jag var, låg sängliggandes en vecka, är typ livrädd för att bli sjuk igen
Igår satt min rara lilla snart-tvååring och funderade över min mage. Först konstaterade hon att man inte får sparka på mammas mage för det är en bebis där. Sen klappade hon snällt på magen en stund och förklarade att man bara får klappa snällt på bebisen. Hon förklarade även för mig att bebisen ska komma ut. Jag höll med och sa att bebisen ska bo här hos oss när den kommit ut. Då tyckte hon att bebisen skulle sova på hennes kudde och blev väldigt entusiastisk vid tanken.
Alltså, kombon att hon precis börjat få ordentlig kläm på treordsmeningar samtidigt som hon har insett att hon ska få ett syskon är så ljuvligt gullig så jag smälter typ varje dag.