Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kollade inte kön på RUL :)
Är glad att vi inte gjorde det, gillar den lilla överraskningen som en extra morot när man liksom ligger där i smärta o vrider sig :D
Kollade inte med storasyster heller.
Sen är inte kön så viktigt för oss.
Men jag förstår absolut dem som kollar!
Det var på håret jag kunde hålla mig under RUL nu denna gång när Bm 2ggr frågade om det var något vi ville fråga henne? :p

Nu börjar magen bli lite mer framträdande. Än så länge funkar jeansen med en snodd i midjan men snart måste jag nog införskaffa gravidbyxor :p
På måndag har vi ÄNTLIGEN RUL! Känns som det har varit evigheter dit. Man känner sig nervös/förväntansfull och allt på samma gång på något sätt. Vi ska inte kolla könet, är det någon annan här som valt att inte ta reda på det?
Sen får det nog bli en shoppingsväng i samma veva. Har en låååång lista på saker som måste handlas, dags att börja beta av :love:

BM besök här med idag inkl glukosbelastning.
Blev bara stick i fingret :up: Och det vart bra sockervärde både innan och efter.
Kul även att järnvärdet var bra, hade gått upp till 130 trotts att jag slutade med järntabletterna för 2,5 vecka sedan då det låg på 124.
Blodtrycket och urinen var också bra på mig och hjärtljuden på den lilla.

Men, det där SF måttet, sist i vecka 24 låg det på 22, idag i vecka 28 ligger det på 24, och jag vet att det är ganska individuellt osv, men alla jag träffar säger jämnt ”vilken liten mage du har”, så det spann ju igång hjärnkontoret. Hade läst innan jag kom dit att ”standard” bör det ligga kring 26-27 i vecka 28.
BM tycker det är lugnt, så länge jag följer min egna kurva och jag är rätt liten i mig själv
så hon tycker inte det är något märkligt alls.
Men jag blev ändå nojig att hon inte får den näring hon ska :nailbiting:

Planen var att åka vidare till jobbet efteråt, men jag är helt igentäppt med en vidrig förkylning sedan i fredags :down: Jag bara orkar inte baka en unge, ta hand om baciller och sitta på kontoret :crazy: Så jag körde hem efteråt, hatar att sjukanmäla mig, men måste vara lite schysst mot kroppen nu när jag är gravid. I vanliga fall hade jag bara dragit i mig en treo och kört och jobbat. Men funkar inte riktigt så nu :grin:

Senast ändrad:
BM besök här med idag inkl glukosbelastning.
Blev bara stick i fingret :up: Och det vart bra sockervärde både innan och efter.
Kul även att järnvärdet var bra, hade gått upp till 130 trotts att jag slutade med järntabletterna för 2,5 vecka sedan då det låg på 124.
Blodtrycket och urinen var också bra på mig och hjärtljuden på den lilla.

Men, det där SF måttet, sist i vecka 24 låg det på 22, idag i vecka 28 ligger det på 24, och jag vet att det är ganska individuellt osv, men alla jag träffar säger jämnt ”vilken liten mage du har”, så det spann ju igång hjärnkontoret. Hade läst innan jag kom dit att ”standard” bör det ligga kring 26-27 i vecka 28.
BM tycker det är lugnt, så länge jag följer min egna kurva och jag är rätt liten i mig själv
så hon tycker inte det är något märkligt alls.
Men jag blev ändå nojig att hon inte får den näring hon ska :nailbiting:

Planen var att åka vidare till jobbet efteråt, men jag är helt igentäppt med en vidrig förkylning sedan i fredags :down: Jag bara orkar inte baka en unge, ta hand om baciller och sitta på kontoret :crazy: Så jag körde hem efteråt, hatar att sjukanmäla mig, men måste vara lite schysst mot kroppen nu när jag är gravid. I vanliga fall hade jag bara dragit i mig en treo och kört och jobbat. Men funkar inte riktigt så nu :grin:
Min bm har sagt att det viktiga är att man följer sin egen kurva.
Är man liten håller sig magen lätt mindre, tänker jag. Fick du nån ny koll inbokad tidigare?

Krya på dig från förkylningen.

Min bm har sagt att det viktiga är att man följer sin egen kurva.
Är man liten håller sig magen lätt mindre, tänker jag. Fick du nån ny koll inbokad tidigare?

Krya på dig från förkylningen.

Nej, ingen extrakoll, jag fick en ”vanlig rutintid” om 3 veckor.
Men jag har tänkt i många veckor på det här med TUL, jag har velat göra ett bara för att i princip se så att näringstillförsel och hela faderullan ser bra ut. Men vi har 13 mil till kliniken för att göra ett privat, och vill inte ta ledigt från jobbet, så det har lite runnit ut i sanden hela tiden, men nu har jag bokat in ett privat till imorgon fm.
Tror inget mirakulöst händer med min förkylning till imorgon ändå :meh:

Upptäckte när jag kom till jobbet i morse att toppen inte täcker hela magen, vilket den gjorde förra veckan :D:o oh my god va stor min mage börjar bli! Nu börjar det bli det där stadiet då ens mentala bild av en själv inte hinner med verkligheten liksom. Ni vet när man inte känner igen sin spegelbild och missbedömer avstånd så man drämmer till magen när man öppnar en skåpdörr t.ex. :D

Tror min man har börjat boa förresten :D i helgen blev han helt plötsligt jättestressad, började prata om tusen projekt som måste sättas igång, började mäta som en galning i tvättstugan för att se om det går att få in ett skötbord där och kolla på barngrejer och garderober på Ikeas hemsida. :D
Har ni andra några boa-instinkter? Själv känner jag jag inga sådana symptom än, googlar runt lite ibland men det känns som det är låååångt kvar än.

Possitiva. Fått en ny bostad och kan flytta 5.5

Negativa. Orkar verkligen inte med att som har med flytt (boka bil,fixa lådor,PACKA osv)

I hear you! :cool:
Huset vi bygger ska bli klart ”i slutet på maj”, jag är beräknad 3/6. :cautious:

Kom ju lite plötsligt för oss då mannen fick jobb 12 mil bort. Och då han kommer vara borta i veckorna får jag sköta de praktiska (svårt att packa på distans). Hela huset måst ju packas in i ett lass och köras med lastbil

Kom ju lite plötsligt för oss då mannen fick jobb 12 mil bort. Och då han kommer vara borta i veckorna får jag sköta de praktiska (svårt att packa på distans). Hela huset måst ju packas in i ett lass och köras med lastbil

Låter inte kul!
Jag har mest ångest över att jag inte kommer att kunna hjälpa till alls pga ryggen. Får väl sitta på en stol och peka.

Låter inte kul!
Jag har mest ångest över att jag inte kommer att kunna hjälpa till alls pga ryggen. Får väl sitta på en stol och peka.

Haha. När jag sa till mannen att jag kommer att åka i väg med sonen och katterna när flyttgänget kommer sa han, vad skööööönt:angel: (jag är en flyttdiktator)
Sonen blir hysterisk bara man flyttar soffan för att dammsuga så känns bäst att vara ur väg

Vi flyttade senast i september så gör en inte mer sugen :meh:

Tror min man har börjat boa förresten :D i helgen blev han helt plötsligt jättestressad, började prata om tusen projekt som måste sättas igång, började mäta som en galning i tvättstugan för att se om det går att få in ett skötbord där och kolla på barngrejer och garderober på Ikeas hemsida. :D
Har ni andra några boa-instinkter? Själv känner jag jag inga sådana symptom än, googlar runt lite ibland men det känns som det är låååångt kvar än.
Svärmor är här idag och hjälper sambon röja efter all renovering.
Jag har sagt att röra bebissaker (sortera in mm) är strängt förbudet. Det vill jag göra själv. Så nån slags boa-instinkt har jag tydligen.

Här boas inte ett dugg! Har inte köpt en endaste pinal och det enda som ör på gång ör inköo av vagn från en kompis. Jag har en förhoppning om att vi kommer att leta fram och kika på storasysters kläder innan bebisens ankomst, men med vårt tempo och våra energinivåer vet man aldrig. :meh: Tur att vi båda jobbar inom skola och alltså blir lediga på heltid strax innan midsommar. Då har vi iaf några veckor på oss att fixa, om inte bebisen får för sig att komma ut för tidigt.

Apropå jobb har en tjänst som jag längtat efter sedan dottern skolades in, kommit ut. Företaget jag jobbade på (vikariat) innan jag gick på fl med dottern söker en person till en nästan likadan tjänst som jag hade då och jag vill verkligen, verkligen ha den! Men den kommer ju ganska otajmat, för samtidigt hade jag verkligen velat vara hemma första året den här gången. :arghh: Och de vill att man kan börja så snart som möjligt.

Nå, jag kan ju vänta med frustrerade smileysar tills jag vet om de ens är intresserade av mig fortfarande. :D

Vi har inte heller kollat kön. Vi funderade på det eftersom dottern blev så arg när vi sa att det KAN vara en lillebror, vi VET inte om det är en lillasyster. :D Men det lugnade ner sig och sen läste jag i infon inför RUL att de inte kollar kön. Men det hade hon säkert kunnat göra om vi hade bett om det.

I övrigt rumlar det runt som 17 därinne och när hen sparkar nedåt känns det som att jag kissar på mig när det är som värst. :D I dag har hen verkligen legat åt det hållet. Men normalt sett är det vanliga mysbuffar högre upp. :)

Med storebror hade vi allt klart i vecka 30. Denna gång. *host host* Dubbelvagn har vi köpt, men bara för att vi hittade ett bra pris. Stackarn kommer få sova på golvet tror jag. Och inga kläder har vi köpt heller. Fick ju förra i december så har helt fel storlek till säsongen.

Vi har inte heller kollat kön. Vi funderade på det eftersom dottern blev så arg när vi sa att det KAN vara en lillebror, vi VET inte om det är en lillasyster. :D Men det lugnade ner sig och sen läste jag i infon inför RUL att de inte kollar kön. Men det hade hon säkert kunnat göra om vi hade bett om det.

I övrigt rumlar det runt som 17 därinne och när hen sparkar nedåt känns det som att jag kissar på mig när det är som värst. :D I dag har hen verkligen legat åt det hållet. Men normalt sett är det vanliga mysbuffar högre upp. :)
Det är säkert olika mellan landstingen, precis som så mycket annat. Oss frågade bm vid RUL innan hon började.

Det är säkert olika mellan landstingen, precis som så mycket annat. Oss frågade bm vid RUL innan hon började.
Ja, det skiljer sig verkligen inom vården. Mitt landsting har exempelvis börjat med KUB för bara något år sedan - innan gjorde de endast fostervattenprov och då såklart bara vid indikation - men det går fortfarande inte att få det lika enkelt som i Sthlm, utan det ska bokas på ett särskilt sjukhus hos en särskild BM. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar