Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så trött på att kräkas!! :cry: Som att inte själva kräkandet är illa nog så gör det så enormt jävla skitont i ryggen när jag spyr. Enough already! :down:

Känner mig så gott som säker på att han vänt sig på nåt vis. Rörelserna är definitivt mer svepande snarare än buffande och plötsliga kickar. Varit full fart i magen idag :love:.

Middag med sambons släkt ikväll. Träffat svägerskan som också väntar första barnet. Visserligen är de typ 10 år yngre än mig och sambon, men det är bara 2 veckor mellan vi är beräknade.
Var skönt att slippa vara ensam om att hinka vatten och springa på toa stup i kvarten :p.

Hörni, allt är bra med mig och bebis men jag kommer försvinna från tråden nu. Jag har insett att Bukefalos inte längre är en positiv del av min vardag utan att jag mest blir otrolig trött, ledsen och irriterad av många diskussioner som förs här (OBS: inte den här tråden naturligtvis!!) Och plötsligt insåg jag att jag ju faktiskt inte behöver utsätta mig för det utan helt enkelt kan avregga mig och återgå till min normala tillvaro fri från en massa random tyckande och puckade åsikter. Så jag gör det. För blodtryckets skull.;)

Önskar alla i tråden fortsatt lycka till med magar och bebisar! :heart

Hörni, allt är bra med mig och bebis men jag kommer försvinna från tråden nu. Jag har insett att Bukefalos inte längre är en positiv del av min vardag utan att jag mest blir otrolig trött, ledsen och irriterad av många diskussioner som förs här (OBS: inte den här tråden naturligtvis!!) Och plötsligt insåg jag att jag ju faktiskt inte behöver utsätta mig för det utan helt enkelt kan avregga mig och återgå till min normala tillvaro fri från en massa random tyckande och puckade åsikter. Så jag gör det. För blodtryckets skull.;)

Tråkigt!! Men självklart ska du inte hänga kvar om det negativa överväger det positiva. En ska vara rädd om blodtrycket, särskilt som gravid! :)

Vad tråkigt, uppskattar väldigt att ha dig i tråden. Men självklart du inte ska vara kvar om det får dig att må dåligt.
Ta hand om dig. Om du orkar så uppdatera gärna när liten kommit :heart.

Har fått behålla både lunch och kvällsmat :banana:.
Tänk vad det gör för humöret :angel:.
Har lite konstigt ont i området kring äggstockar, kissblåsa. Ilar liksom. Bebis är aktiv som vanligt så oroar mig inte så mycket. Men tar nog iaf med mig ett kissprov med morgonurin när jag ska till bm på tis.
Är ju osedvanligt bortskämd att ha både mamma och syster som är barnmorskor, och bara det gör att jag blir mindre nojigt på ngt vis. :)

Hej igen hörni. Hoppar in lite snabbt med en fråga..
Visst är det någon i den här tråden som har en doppler hemma? Vilken typ och vartifrån?

Har insett att jag, OM jag blir gravid igen, kommer att behöva någonting för att stilla oron med ibland. Annars blir det nog på tok för många samtal till bm för koll och tillslut inläggning på psyket.
Eftersom UL i vecka 13 visade ett perfekt foster som sedan, utan förklaring än så länge, dog i vecka 17 så litar jag inte på någonting längre.

Får förhoppningsvis hoppa in i vintertråden sen när den dyker upp, och för allt i världen hoppas jag att jag sen får stanna där.

På tisdag skulle jag haft återbesök hos bm, och vi skulle varit halvvägs igenom graviditeten. Jag och min lilla grabb..

Hej igen hörni. Hoppar in lite snabbt med en fråga..
Visst är det någon i den här tråden som har en doppler hemma? Vilken typ och vartifrån?

Har insett att jag, OM jag blir gravid igen, kommer att behöva någonting för att stilla oron med ibland. Annars blir det nog på tok för många samtal till bm för koll och tillslut inläggning på psyket.
Eftersom UL i vecka 13 visade ett perfekt foster som sedan, utan förklaring än så länge, dog i vecka 17 så litar jag inte på någonting längre.

Får förhoppningsvis hoppa in i vintertråden sen när den dyker upp, och för allt i världen hoppas jag att jag sen får stanna där.

På tisdag skulle jag haft återbesök hos bm, och vi skulle varit halvvägs igenom graviditeten. Jag och min lilla grabb..
:heart
Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom - och hoppas jag slipper.

Vi har en angelsounds. Fungerat utmärkt. Hörde första gången redan i 9+4, men har förstått att det var mer ren tur.
Var så skönt att ha tills jag började känna rörelser regelbundet. Har även lyssnat nån gång nu när han haft en lugn dag.
Har lyssnat max 10 sekunder i stort sett, bara hittat - hört att det varit regelbundet och så stängt av.

Håller tummarna att du kan vara med i vintertråden. Kommer du få extra kontroller då?

:heart
Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom - och hoppas jag slipper.

Vi har en angelsounds. Fungerat utmärkt. Hörde första gången redan i 9+4, men har förstått att det var mer ren tur.
Var så skönt att ha tills jag började känna rörelser regelbundet. Har även lyssnat nån gång nu när han haft en lugn dag.
Har lyssnat max 10 sekunder i stort sett, bara hittat - hört att det varit regelbundet och så stängt av.

Håller tummarna att du kan vara med i vintertråden. Kommer du få extra kontroller då?
Vad skönt att höra att det finns på marknaden och att det funkar. Sen är det ju inte säkert att man kan höra tidigt men en viss trygghet kan jag tänka mig att det ger och det är den tryggheten jag vill ha.

Enligt en av läkarna som var med på sjukhuset under ”aborten” bör jag per automatik få fler ultraljud, och om inte så ska jag kräva det. Sen ansåg hon att jag minst ska ha samma kontroller och samma noggrannhet som man har vid en förstagångsgraviditet. I vanliga fall får man besök mer sällan efter första barnet.
Jag hoppas på att få remiss till spec-mvc nästa gång, då det känns som att dom har mer koll men där har jag ingen aning om det egentligen är möjligt.
Har inte fått något lovat, men har fått veta lite vad jag kan ”kräva” så det känns bra.
Jag är rätt mesig när det gäller det mesta i vanliga fall, men tror att jag kommer kunna stå på mig i den frågan. Känns som det viktigaste i livet just nu, förutom dottern.

Vad skönt att höra att det finns på marknaden och att det funkar. Sen är det ju inte säkert att man kan höra tidigt men en viss trygghet kan jag tänka mig att det ger och det är den tryggheten jag vill ha.

Enligt en av läkarna som var med på sjukhuset under ”aborten” bör jag per automatik få fler ultraljud, och om inte så ska jag kräva det. Sen ansåg hon att jag minst ska ha samma kontroller och samma noggrannhet som man har vid en förstagångsgraviditet. I vanliga fall får man besök mer sällan efter första barnet.
Jag hoppas på att få remiss till spec-mvc nästa gång, då det känns som att dom har mer koll men där har jag ingen aning om det egentligen är möjligt.
Har inte fått något lovat, men har fått veta lite vad jag kan ”kräva” så det känns bra.
Jag är rätt mesig när det gäller det mesta i vanliga fall, men tror att jag kommer kunna stå på mig i den frågan. Känns som det viktigaste i livet just nu, förutom dottern.
Vi fick i stort sett styra mängden kontroller graviditeten efter att vi förlorade vår dotter v41. Om det är nåt du undrar över hur vi gjorde så är det bara att skicka pm:heart

BF-lista:
Maj

hemlig, 34 år, BF 29/5, första barnet, pojke enligt RUL

Juni

Loppanhellqvist, 35 år, BF 3/6, andra barnet.
KattenKorven, 33 år, BF 13/6, andra barnet
Vinkelina. 33 år , BF 15.6 Andra barnet, pojke
Manji, BF 20/6, första barnet, flicka
Honungshumlan 30år BF 20/6, andra barnet, mest troligt en flicka enl RUL
IsisEm 31 år, BF 28/6, första barnet, ett tidigare missfall. En pojke :heart
Hjartagna 39 år, BF 29/6 3e barnet, pojke
Cilla89a 29 år, BF 29/6, 1:a barnet, flicka

Juli
hera_, BF 3/7, andra barnet
Feny, 33 år, BF 6/7, första barnet
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar)
Zaga, 33 år, BF 12/7, första barnet
miniärta BF 12/7 3e barnet
Jozze, bf 13/7 enligt RUL, andra barnet
westernsuzie, 33 år, bf 25/7, tredje barnet
Wippi bf 27/7 31 år,första barnet
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti
Poison-heart, 26 år, BF 29/8, första barnet, ett MF

Tror jag hittade senaste listan, annars får ni ändra om det är fel :p. Sökte på mitt datum och det här var senaste listan som kom upp.
Tog bort vår allas lilleknodd2 :cry::heart...Känns fel att tagga ifall det river upp nåt av att se listan.

BF-lista:
Maj

Juni

Juli
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar) Troligen två flickor
Nattljus, BF 29/7, första barnet

Augusti

Uppdaterade med kön enligt RUL. Har inte orkat leta efter listan förut :p

Och jäklar vad magen har växt fort de senaste veckorna förresten!:nailbiting:
Är nästan lika stor nu i v.26 som jag var sista veckorna med storebror. Undrar vart detta ska sluta:confused:
Går snart på sjukskrivning från mitt ena jobb då det är alldeles för fysiskt krävande för mig nu. Hoppas dock kunna fortsätta mitt andra jobb ett tag till.
Och jag börjar få svårt att sova. Pallar upp mig med massa kuddar, men hittar inget skönt sätt att ligga på..:meh:

Nu börjar magen bli lite mer framträdande. Än så länge funkar jeansen med en snodd i midjan men snart måste jag nog införskaffa gravidbyxor :p
På måndag har vi ÄNTLIGEN RUL! Känns som det har varit evigheter dit. Man känner sig nervös/förväntansfull och allt på samma gång på något sätt. Vi ska inte kolla könet, är det någon annan här som valt att inte ta reda på det?
Sen får det nog bli en shoppingsväng i samma veva. Har en låååång lista på saker som måste handlas, dags att börja beta av :love:

BF-lista:
Maj

Juni

Juli
Rund, 30 år, BF 8/7, andra och tredje barnen (tvillingar) Troligen två flickor
Nattljus, BF 29/7, första barnet, flicka

Augusti

Uppdaterade också med kön enligt RUL :)

Nyss besök hos bm, med student! Då blir man lite extra ompysslad :) det var inget fel på mitt socker, glukosbelastning helt ok. Frisk och kry alltså. De mätte magen igen och lyssnade på hjärtat. Studenten fick klämma lite extra, men hjärtat hittade hon så fort hon satte "grejen" mot magen. Då slapp hon kleta runt :p liiite taskigt bara att jag var tvungen att väga mig såhär efter påskhelgen... förra veckan hade jag gått ner, men det hade gått tillbaka nu :angel: aja, nu är det vardag igen och tillbaka till rutinerna.

Jag orkade nästan skruva färdigt skötbordet igår. Snart är barnkammaren klar!

Vi ska inte kolla könet, är det någon annan här som valt att inte ta reda på det?

Vi har inte heller kollat upp det. Gjorde TUL förra veckan och då sa hon till när jag skulle kolla bort för att inte råka se nåt (hon frågade innan om vi hade kollat könet).

Inköpsmässigt har vi inte köpt något knappt förutom en ny lägenhet med inflytt under maj, så nu blir det mer fokus på att köpa saker till både lägenhet och baby.
Är i vecka 26 nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 265
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka