Är så trött på att kräkas!! Som att inte själva kräkandet är illa nog så gör det så enormt jävla skitont i ryggen när jag spyr. Enough already!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken vecka är du i?Är så trött på att kräkas!! Som att inte själva kräkandet är illa nog så gör det så enormt jävla skitont i ryggen när jag spyr. Enough already!
Vilken vecka är du i?
Pratat med bm om ev medicin mot illamåendet?
Hörni, allt är bra med mig och bebis men jag kommer försvinna från tråden nu. Jag har insett att Bukefalos inte längre är en positiv del av min vardag utan att jag mest blir otrolig trött, ledsen och irriterad av många diskussioner som förs här (OBS: inte den här tråden naturligtvis!!) Och plötsligt insåg jag att jag ju faktiskt inte behöver utsätta mig för det utan helt enkelt kan avregga mig och återgå till min normala tillvaro fri från en massa random tyckande och puckade åsikter. Så jag gör det. För blodtryckets skull.
Önskar alla i tråden fortsatt lycka till med magar och bebisar!
Vad tråkigt, uppskattar väldigt att ha dig i tråden. Men självklart du inte ska vara kvar om det får dig att må dåligt.Hörni, allt är bra med mig och bebis men jag kommer försvinna från tråden nu. Jag har insett att Bukefalos inte längre är en positiv del av min vardag utan att jag mest blir otrolig trött, ledsen och irriterad av många diskussioner som förs här (OBS: inte den här tråden naturligtvis!!) Och plötsligt insåg jag att jag ju faktiskt inte behöver utsätta mig för det utan helt enkelt kan avregga mig och återgå till min normala tillvaro fri från en massa random tyckande och puckade åsikter. Så jag gör det. För blodtryckets skull.
Önskar alla i tråden fortsatt lycka till med magar och bebisar!
Hej igen hörni. Hoppar in lite snabbt med en fråga..
Visst är det någon i den här tråden som har en doppler hemma? Vilken typ och vartifrån?
Har insett att jag, OM jag blir gravid igen, kommer att behöva någonting för att stilla oron med ibland. Annars blir det nog på tok för många samtal till bm för koll och tillslut inläggning på psyket.
Eftersom UL i vecka 13 visade ett perfekt foster som sedan, utan förklaring än så länge, dog i vecka 17 så litar jag inte på någonting längre.
Får förhoppningsvis hoppa in i vintertråden sen när den dyker upp, och för allt i världen hoppas jag att jag sen får stanna där.
På tisdag skulle jag haft återbesök hos bm, och vi skulle varit halvvägs igenom graviditeten. Jag och min lilla grabb..
Vad skönt att höra att det finns på marknaden och att det funkar. Sen är det ju inte säkert att man kan höra tidigt men en viss trygghet kan jag tänka mig att det ger och det är den tryggheten jag vill ha.
Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom - och hoppas jag slipper.
Vi har en angelsounds. Fungerat utmärkt. Hörde första gången redan i 9+4, men har förstått att det var mer ren tur.
Var så skönt att ha tills jag började känna rörelser regelbundet. Har även lyssnat nån gång nu när han haft en lugn dag.
Har lyssnat max 10 sekunder i stort sett, bara hittat - hört att det varit regelbundet och så stängt av.
Håller tummarna att du kan vara med i vintertråden. Kommer du få extra kontroller då?
Vi fick i stort sett styra mängden kontroller graviditeten efter att vi förlorade vår dotter v41. Om det är nåt du undrar över hur vi gjorde så är det bara att skicka pmVad skönt att höra att det finns på marknaden och att det funkar. Sen är det ju inte säkert att man kan höra tidigt men en viss trygghet kan jag tänka mig att det ger och det är den tryggheten jag vill ha.
Enligt en av läkarna som var med på sjukhuset under ”aborten” bör jag per automatik få fler ultraljud, och om inte så ska jag kräva det. Sen ansåg hon att jag minst ska ha samma kontroller och samma noggrannhet som man har vid en förstagångsgraviditet. I vanliga fall får man besök mer sällan efter första barnet.
Jag hoppas på att få remiss till spec-mvc nästa gång, då det känns som att dom har mer koll men där har jag ingen aning om det egentligen är möjligt.
Har inte fått något lovat, men har fått veta lite vad jag kan ”kräva” så det känns bra.
Jag är rätt mesig när det gäller det mesta i vanliga fall, men tror att jag kommer kunna stå på mig i den frågan. Känns som det viktigaste i livet just nu, förutom dottern.
Vi ska inte kolla könet, är det någon annan här som valt att inte ta reda på det?