Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det vara så att barnet kommer ut när det är färdigt liksom? Jag kom för tidigt men vägde väl som jag skulle, cirka 3,5 kg. Hade jag legat kvar en månad till hade jag väl växt vidare. Men lungorna föredrar väl att mogna lite till antar jag.. det var tal om att kanske göra TUL men hittills följer jag ju min egen kurva, så antagligen inte.TUL idag. Dryga timmen körning (enkel resa) för 5 min ultraljud .
Allt såg bra ut, huvudet ner, stor för sin ålder - beräknad 2,2 kg idag. Det är typ en vecka större än han "borde" . Han får gärna komma 2 veckor tidigt.
Hämtat ut babybox från libero också.
Den ser väldigt fin ut! Får nog bli en sånTillhör inte tråden men svarar ändå
Vi har en superviking med outdoor chassi, och City liggdel som är lite rymligare och mer ombonad. Jättenöjda med den, fast tungkörd i snö eftersom hjulen är rätt små. Snygg är den med skinndetaljer
TUL idag. Dryga timmen körning (enkel resa) för 5 min ultraljud .
Allt såg bra ut, huvudet ner, stor för sin ålder - beräknad 2,2 kg idag. Det är typ en vecka större än han "borde" . Han får gärna komma 2 veckor tidigt.
TUL idag. Dryga timmen körning (enkel resa) för 5 min ultraljud .
Gissar på det.Kan det vara så att barnet kommer ut när det är färdigt liksom? Jag kom för tidigt men vägde väl som jag skulle, cirka 3,5 kg. Hade jag legat kvar en månad till hade jag väl växt vidare. Men lungorna föredrar väl att mogna lite till antar jag.. det var tal om att kanske göra TUL men hittills följer jag ju min egen kurva, så antagligen inte.
Jag var en knubbis, men 3,8 kg så det räknas väl som normalt ändå. Minns inte vad sambon vägde. Max nåt sånt tror jag. Hans mamma har gått max 38+5 med alla fem barn.Han verkar i alla fall ha det riktigt göttigt där inne
Min BM på TUL igår sa att dem kan ha ”växtspurtar”, så att det jämnar ut sig i slutändan ändå
Var du och din sambo stora/små när ni föddes?
Jag tycker mig ha läst att man har rätt att minska på sin arbetstid, tex tjänstledighet, ett par månader innan bf, utan att sgi påverkas. Ska se om jag hittar det igen.Har letat på fk hemsida men inte hittat.
Om jag går hem innan bf, måste jag skydda min sgi då genom att ta fp eller kan jag gå hem säg 4 veckor innan utan att ta varken fp eller semester eller annat?
Har letat på fk hemsida men inte hittat.
Om jag går hem innan bf, måste jag skydda min sgi då genom att ta fp eller kan jag gå hem säg 4 veckor innan utan att ta varken fp eller semester eller annat?
Hur många ögon har du?Dagens citat från sonen, 3 år: "Mamma du är såå stor och har så stor mage! Jag vill också bli så stor. Och ha en sån mage. Och ha ditt huvud, din näsa och några av dina ögon"
Hur många ögon har du?
Sur på sambon. Har skottat ur hönshuset (litet visserligen, men ändå) och sen vikt in handdukar i nya linneskåpet. Lakanen hjälptes vi åt med.
Nu blev sambon sur för att jag inte orkar mer .
Nähä, så ursäkta mig att jag får ont i mina obefintliga magmuskler som nu delat sig och ont i ryggen .
Det är första gången han sagt såhär. Brukar också få skäll för att jag gör för mycket.Puckat!
Vill han att du ska ha ont?
Min sambo är åt andra hållet och blir sur för att jag gör för mycket i hans tycke.
Men han ser verkligen inte kaoset här hemma som jag gör och jag vill inte tjata på honom.
Kontakta facket, de borde kunna hjälpa med dina rättigheter.Börjar likna krig på mitt jobb nu.
Dom försöker med alla kryphål och alla medel att hålla mig kvar så länge som möjligt pga personalbrist. Så nu är jag förbannad och vill istället gå hem så fort som möjligt.
Min arbetsgivare påstår att dom kan hindra mig att gå hem tidigare än 7 veckor (49 dagar) före beräknad fl. Vad gäller egentligen? Jag har läst att man har rätt att gå hem 60 dagar dagar innan.
Man kan ju även gå ner i arbetstid som ni skrev innan men det kan tydligen arbetsgivaren neka.
Hur gör jag för att få gå hem??
Kontakta facket, de borde kunna hjälpa med dina rättigheter.
Förstår det. Väldigt tacksam jag inte är kvar på mitt gamla jobb, hade kunnat bli samma sak för mig då.Jag ska göra det men nu är det fredag kväll. Är så förbannad