Sommarföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså är det nån här som har eller har haft en unge som ligger väldigt långt ned i magen?

Är i vecka 27 och tycker hon borde ligga högre upp nu och inte rymmas bara där nere? Känns som hon ligger nere vid troskanten, är ytterst sällan som jag känner rörelser i navelhöjd, det är verkligen mest stök nere vid troskanten, och typ bara bakåt/neråt in mot kroppen, sällan ut mot magen.
Känns lite som hon kommer trilla ut när jag kissar liksom :nailbiting:
Min petar både högt och lågt, ibland samtidigt känns det som O_o. Både nere vid ljumskarna och precis under revbenen. Och ibland en kick rakt på urinblåsan :crazy:.

Bm trodde han låg med rumpan ner vid besöket för tre veckor sen, ska bli intressant att höra vad hon tror på torsdag.
Jag kan dock inte urskilja vad han petar med, om det är en hand eller fot eller armbåge tex.

Allt var normalt. Njutbäckenet normalstort. Moderkakan lite för nära öppningen men inget som hindrar en vaginal förlossning just nu (ligger inte för men idealet vore lite längre bak)

Babyn fortfarande lite för stor men ännu inger flytt av datum, beräknas väga 1,4 kg

Prata om förlossningen och min önskan att bli igångsatt vecka 38-39. Vi skall ta upp de nästa besök :cautious:

Var du på TUL eller liknande idag?
Jag vill göra ett TUL :grin: Mest för att se så hon växer som hon ska. Men antar att det måste vara befogat för att få göra det.

Var du på TUL eller liknande idag?
Jag vill göra ett TUL :grin: Mest för att se så hon växer som hon ska. Men antar att det måste vara befogat för att få göra det.

Pga min grundsjukdom så räknas mina graviditeter som riskgraviditeter. Dock har dom ingen aning om vad dom skall göra med mig så dom skickar mig på extra ultraljud (har ett bindvävssyndrom som kan ställa till med lite ett som annat) Detta var ultraljud 4 och kommer bli minst ett till. Men inte skall man klaga

Pga min grundsjukdom så räknas mina graviditeter som riskgraviditeter. Dock har dom ingen aning om vad dom skall göra med mig så dom skickar mig på extra ultraljud (har ett bindvävssyndrom som kan ställa till med lite ett som annat) Detta var ultraljud 4 och kommer bli minst ett till. Men inte skall man klaga

Aha okej, tråkigt med sjukdom, men bra att dem håller koll på er :up:

Kan inte riktigt fatta att det är vår tråd som är näst på tur, känns som jag nyss plussade!
Lilla bebis i magen verkar må bra, en väldigt aktiv liten krabat så det är skönt o lugnande att man känner den mycket, även om den ibland har lite lugnare dagar.

Känns så konstigt att uppdatera efter trådens orättvisa och förfärliga händelse, men jag gör det ändå....

Vi hade vår sista träff på föräldragruppen idag. Vi fick dela upp oss killar/tjejer idag och prata, det kändes nyttigt. Många frågor och funderingar och hur man känner som kom upp, tydligen även för killarna (enligt sambon).
Nu är det inte träff förrän i slutet av augusti igen, då med bebisar. Känns skumt samtidigt som jag längtar.

Har precis druckit en flaska socker. Inte särskilt gott, trots att det var lemon flavor. Nu får jag bara sitta och chilla i två timmar innan jag blir tappad på blod igen. En helt vanlig tisdag typ :p

Har precis druckit en flaska socker. Inte särskilt gott, trots att det var lemon flavor. Nu får jag bara sitta och chilla i två timmar innan jag blir tappad på blod igen. En helt vanlig tisdag typ :p
Hoppas provet ser bra ut.
Nog för att jag i vanliga fall är en gottegris, men glukosbelastning låter inte som en hit :crazy:.

Jag ska göra det på tisdag :meh:
Men en fråga, dem gör bara ett stick i fingret? Inte ett helt blodprov väl?! :eek:

Jag ska göra det på tisdag :meh:
Men en fråga, dem gör bara ett stick i fingret? Inte ett helt blodprov väl?! :eek:
Jag trodde det skulle vara stick i fingret, men hon tog ett helt rör. Vet inte om det är olika, men om du är beredd på ett blodprov blir du ju glatt överraskad om de bara sticker till lite :) hon som stack idag kändes knappt. Sist hade jag en hårdhänt finska så det snurrade till ganska rejält. Brukar inte reagera så mycket när de tar blod, men jag hade inte ätit frukost heller så det kanske bidrog. Att dricka en flaska glukos på fastande mage var iofs inte heller någon höjdare.. Får ta prover extra ofta eftersom jag har hypotyreos. Lyckliga jag!

Jag trodde det skulle vara stick i fingret, men hon tog ett helt rör. Vet inte om det är olika, men om du är beredd på ett blodprov blir du ju glatt överraskad om de bara sticker till lite :) hon som stack idag kändes knappt. Sist hade jag en hårdhänt finska så det snurrade till ganska rejält. Brukar inte reagera så mycket när de tar blod, men jag hade inte ätit frukost heller så det kanske bidrog. Att dricka en flaska glukos på fastande mage var iofs inte heller någon höjdare.. Får ta prover extra ofta eftersom jag har hypotyreos. Lyckliga jag!

Jag trodde verkligen det bara var ett stick i fingret :nailbiting: Var på hälsoundersökning via jobbet för 1,5 vecka sedan, då kollade hon bl.a. sockret genom ett stick i fingret.
Jag är egentligen inte rädd för sprutor och blodprov, men min hjärna är tydligen O_o Blir alltid kallsvettig och svimmar oftast :crazy:

Jag trodde verkligen det bara var ett stick i fingret :nailbiting: Var på hälsoundersökning via jobbet för 1,5 vecka sedan, då kollade hon bl.a. sockret genom ett stick i fingret.
Jag är egentligen inte rädd för sprutor och blodprov, men min hjärna är tydligen O_o Blir alltid kallsvettig och svimmar oftast :crazy:
Ring och fråga och förbered sen med emlasalva om det är mer än ett stick i fingret.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 252
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 901
Senast: Nixehen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka